Zagato



  Zagato  este o casa de design,consultanta si servicii de inginerie auto, firma situata in afara orasului Milano, Italia. Sediul ocupa o suprafata de 23.000 metri patrati, din care 11.000 metri patrati sunt hale acoperite.

 Ugo Zagato ( 1890 - 1968 )

  Ugo Zagato s-a nascut la Rovigo in 26 iunie 1890 si a avut tot timpul un bun raport cu Alfa Romeo,o colaborare care continua si in zilele noastre multumita fiilor acestuia,Giani si Elio.Carrozzeria Zagato ,nascuta in anul 1919,in strada Ferre,din Milano,(actual la Arese),a dat viata la multe si frumoase modele,in mod special,Alfa Romeo.Cu o profunda cultura a aluminiului,(Ugo Zagato a lucrat si in sectorul aeronautic),a realizat masini cu stil ,cu simtul greutati,dar si cu maxima calitate si forma aerodinamica.

Giani si Elio Zagato

  Societatea a fost stabilita la sfarsitul primului razboi mondial construind aeronave ca mai tarziu sa se lanseze in domeniul constructiei si tehnici de utilizare in extinderea pietei pentru vehiculele de pasageri. Masinile Zagato, au fost avansate in proiectarea si au devenit sinonime in lumina si greutatea prin excelenta aerodinamica. Alfa Romeo, Fiat si Lancia au inteles imediat avantajele sale si  eficienta lor in desene. A urmat o colaborare care veneau in crearea de o serie de legendare in cursele de  masini, precum Alfa Romeo 1500 si  2300 8C. Dupa al doilea razboi mondial, Zagato era foarte activ in noile curse GT, categorie cu pretentii,reusind impreuna cu lumina,greutatea si vantul,adica inselarea liniilor au fost principalele caracteristici ale lui Zagato.A creat modele sport a fabricantilor din aceasta epoca printre care, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Abarth, Ferrari, Aston Martin si Bristol. In plus pentru masinile care au fost prezentate oficial in serii mici, compania a mai construit exclusiv prototipuri de valoare mare.
 
Compania a mai construit in plus pentru masinile care au fost prezentate oficial in serii mici, precum Ford,Volvo si Rolls-Royce. 


 Ugo Zagato a avut doi fii ai sai, Elio Zagato (1921-2009) si Gianni Zagato (nascut 1929), si a fost implicat in firma pana la moartea sa. A murit in 1968. Zagato este actualmente condusa de Andrea Zagato,nepotul fondatorului si fiul lui Gianni.

Andrea Zagato

Gianni Zagato si Andrea Zagato


  Multe vehicule Zagato  au semnatura dubla.



 Legendarul designer Elio Zagato, seful casei de design, a trecut in nefiinta,pe 14.o9.2009.Dr. Elio Zagato este celebru pentru cariera sa de designer, dar a fost si un pilot de curse de succes.


. Enzo Ferrari il alinta Zagatino, iar italianul a reusit sa castige 82 de curse si cinci campionate GT. Numeroase creatii ale lui Zagato au fost puncte de cotitura in industria auto, atat din punctul de vedere al design-ului, cat si din punctul de vedere al inovatiei.
 Astfel, Dr. Elio Zagato a creat elemente precum acoperisul dublu din bule de sticla si a utilizat in premiera geamuri din plexiglas pentru a micsora greutatea modelelor sale. Printre creatiile sale legendare putem enumera modele precum Lancia Fulvia si Flavia, Ferrari 250 GTZ, Maserati A6G, Aston Martin DB4 Zagato si Alfa Romeo SZ, TZ si TZ2. Decesul celebrului designer vine intr-o perioada in care compania sa abia a reusit sa evite falimentul, dar trece printr-o perioada financiara dificila.


 In cariera sa de pilot, Elio Zagato a infruntat competitori precum Ascari, Fangio, Galluzzi, Nuvolari, Stagnoli si multi altii. Din cele 150 de curse in care a participat, Zagatino a castigat 82 de Grand Prix-uri. Debutul sau in motorsport a avut loc in anul 1947, cand a concurat in Piacenza la bordul unui Fiat modificat, facut cadou de tatal sau, Ugo Zagato.

 

Modele Zagato 



6C 1750 Spider Carrozzata Zagato condusa de Mussolini – 1935



La Gran Sport Quattroruote Zagato

 In 1965, revista Quattroruote a sugerat celor de la Alfa Romeo si celor de la carrozzeria Zagato de a reproduce filozofia stilistica a masini 6C 1750 Gran Sport din 1930 cu o mecanica moderna.


Image

 Asa a fost realizata masina Gran Sport Quattroruote Zagato, utilizand platforma versiuni Giulia Spider (cu pasul marit de la 2,25 la 2,60 metri) si cu motorul 1570 cc de la Giulia TI.
Nu se putea considera o replica,doar o masina inspirata de la 1750 G.S.



Zagato Lancia Aprilia Sport 

  Caroserierul italian Zagato a readus la viață un automobil creat de acesta  în 1938, un roadster construit pe platforma tehnică a modelului Lancia Aprilia.


 Actualul director Andrea Zagato a avut o idee originală, de a carosa un model uitat de mult timp. Construit prima oară în 1938 pe un șasiu Lancia Aprilia de către bunicul actualului Zagato, Ugo, modelul a fost asamblat în doar trei sau patru exemplare, din care niciunul nu mai există astăzi. 

 
  Pornindu-se de la un set de fotografii șterse, echipa Zagato a reușit să reconstituie designul original și să-l transpună pe o caroserie reală. Puterea este asigurată de un minuscul
motor Aprilia VR-4 ce produce doar 48 CP la 4300 rpm. VIteza maximă atinsă este de 126 km/h, care în mod sigur va părea mult mai mare atunci când se rulează sub cerul liber.  Originalitatea își are și ea prețul ei, cei 9 clienți de Zagato Lancia Aprilia Sport fiind nevoiți să scoată 150.000 de euro din buzunar.





Aston Martin DB7 Zagato,Andrea Zagato si Henry Fisker ( FISKER )


Zagato TZ3 Stradale & Corsa


 Amatorilor de maşini exotice şi cu un înalt grad de exclusivitate le este oferit un bolid interesant: Zagato TZ3 Stradale combină tehnica americană a lui Dodge Viper cu istoricul din motorsport al Alfa Romeo.
 Carosierul italian Zagato ne-a gratulat anul trecut cu un model neo-retro: TZ3 Corsa, un unicat derivat din Alfa Romeo 8C, care aducea în actualitate istoria competiţională a mărcii Alfa Romeo. Recent, însă, a anunţat că va realiza o versiune de serie redusă (doar 9 exemplare!), bazată pe o maşină mai puţin exclusivistă şi rară, Dodge Viper.

 Iar acum, iată noua versiune Zagato TZ3 Stradale - care, după cum ne indică şi numele, va fi un supercar destinat utilizării zilnice , dar capabil să facă faţă şi cerinţelor de pe circuite. Foarte important este că păstrează multe dintre caracteristicile stilistice la care te aştepţi de la un supercar Alfa Romeo.
 Nu este deloc uşor să îţi dai seama că Zagato TZ3 Stradale se bazează tehnic pe Dodge Viper. Este adevărat că, faţă de TZ3 Corsa, bolidul de acum este mai lung şi are o capotă mai puţin plonjată, deoarece sub ea regăsim un propulsor mai mare: V10-le de 8,4 litri, a cărui putere nu ne este comunicată, dar, cu siguranţă, depăşeşte 600 CP fără probleme.
 Portierele lui TZ3 Stradale au o deschidere convenţională, în timp ce la TZ3 Corsa se deschideau în sus, "muşcând" serios din plafon. În ce priveşte spatele, s-a păstrat ideea părţii dorsale proeminente, cu cele două stopuri rotunde şi difuzorul dominând tabloul. Profilarea caroseriei, însă, nu mai este realizată atât de evident în stilul shooting-break, ideea de bază fiind de carlingă (suprafaţa laterală vitrată se uneşte cu parbrizul şi luneta fără departajarea prin montanţi vizibili).
 Alte detalii despre Zagato TZ3 Stradale nu sunt comunicate, în acest moment, de carosierul italian, cu excepţia faptului că maşina este bazată tehnic pe versiunea racing Dodge Viper ACR, având şasiu din fibră de carbon. Nici preţul nu se cunoaşte încă, dar e clar că vorbim de o sumă de multe sute de mii de dolari, dat fiind nivelul exclusivităţii.


Zagato cumpărat de proprietarul Spyker 

  Vladimir Antonov, şi-a asigurat practic succesul în industria auto prin reducerea costurilor pe termen lung. Investitorul rus mai deţine Spyker şi Bowler Off Road şi acuma Zagato, toate fiind reunite sub Coventry Prototype Panels (CPP).

Vladimir Antonov
 
 Cu numele lui Spyker, experienţa lui Zagato în design şi cea a firmei Bowler în off-road şi lumea curselor, precum şi abilitatea companiei CPP în producţie, Antonov se pare că va dezvolta o corporaţie care se va specializa în motorsport, supecar-uri şi vehicule de lux.


Aston Martin V12 Zagato se dezvăluie la Geneva 2012 

 Dacă v-aţi întrebat vreun moment cu ce anume se vor prezenta anul acesta, la Salonul Auto Geneva, britanicii de la Aston Martin, iată răspunsul: vedeta din standul lor se numeşte V12 Zagato şi este foarte posibil să rivalizeze din start cu modelele legendare ale mărcii, pentru statutul de cel mai frumos Aston realizat vreodată.
  Mai presus de a fi un nou produs al Aston Martin, maşina marchează 50 de ani de colaborare între producătorul de maşini sport şi casa milaneză de design. Aşa cum arată şi denumirea, supercarul englezilor este bazat pe V12 Vantage, însă diferenţa dintre cele două maşini este dată de caracterul exclusivist mult amplificat.
 După ce primele schiţe au fost făcute publice în 2010, iar în 2011 maşina a apărut sub formă de concept la Concursul Eleganţei de la Villa d'Este, a venit timul pentru versiunea de serie, produsă în doar 150 de exemplare.


 La prima vedere, putem observa noul calandru frontal, ale cărui dimesiuni majorate atrag atenţia asupra grilei cromate , total modificate. Bara de protecţie este complet nouă, având o formă mai bombată, ce "rimează" cu ansambul estetic al maşinii.
  Capota este acum mai puţin aglomerată, aceasta primind un nou set nou , care constă în doar două prize de aer. Designerii de la Zagato nu au putut lăsa intact niciun panou al caroseriei lui Aston Martin V12 Vantage. Lateralul oferă şi el o perspectivă complet nouă. Pavilionul păstrează alura bombată, tipică supercarurilor britanice, dar partea superioară a suprafeţei vitrat este întreruptă brusc, pentru un efect vizual radical.
 Cârcotaşii ar putea vedea similitudini cu o altă legendă vie a maşinilor supersport, Nissan GT-R, dar nu-i putem bănui tocmai pe designerii milanezi de la Zagato de lipsă de inspiraţie. Tot la capitolul îmbunătăţirlor aduse profilului maşinii, merită observate apariţia unui nou ornament pentru priza de aer laterală, dar şi evazarea suplimentară a aripilor posterioare , precum şi jantele cu un design total revizuit.


 Posteriorul la va ridica tuturor o sprânceană, datorită eleronului ce rupe armonia vizuală a maşinii, alături de difuzorul de aer care include şi evacuarea. Blocurile optice nu au nimic în comun cu tradiţia de design ale modelelor Aston Martin, ceea ce îl încadrează, însă, în specificul Zagato. Milanezii au conceput şi o nouă gamă de culori pentru caroserie, iar numele acestora spune totul despre unicitatea lor: Scintilla Silver, Alloro Green, Alba Blue şi Diavolo Red.
Procedeul de vopsire durează 100 de ore, ceea ce pare puţin faţă de orele de care este nevoie pentru ca toată maşina să fie construită: 2.000. Fiind un V12 Vantage cu alte haine, sub capota supercarului este prezent motorul de 6,0 litri, care pune la bătaie 510 CP, filtraţi de o transmisie manuală în şase rapoarte.
 Cei cu adevăraţi dornici să-şi parcheze în faţa casei rodul celei mai noi colaborări dintre Aston Martin şi Zagato trebuie să-şi verifice conturile. În Marea Britanie, maşina va costa 330.000 lire, dar nici dublul sumei nu te va salva, dacă nu te-ai încadrat printre primii 150 de clienţi.


 Diatto Ottovu Zagato

Spyker C12 Zagato


Zagato Bentley GTZ



Maserati GranSport Zagato


Aston Martin V12 Zagato



Zagato AC 378 GT



Ferrari 575 GTZ Zagato




Zagato Raptor

Zagato Perana Z-One


Spada Codatronca TS inspiration by Zagato


BMW Zagato Coupe


 Concorso d'Eleganza Villa d'Este este poate cel mai faimos concurs de frumusețe pentru mașini din Europa. Este găzduit în zona Lacului Como din Italia, poate cea mai luxoasă și pitorească parte a acestei țări. Iar sponsorul acestui concurs este BMW. Un motiv suficient de bun pentru constructorul bavarez să ne facă o supriză de proporții. 


  În anii trecuți BMW a adus la acest concurs concepte ca M1 Hommage sau 328 Hommage, dar pentru ediția din acest an BMW nu s-a mai inspirat din propria istorie. Însă și-a unit eforturile cu renumitul carosier italian Zagato pentru a crea un uimitor coupe. Se întâmplă foarte rar ca BMW să caute un designer din afara propriului departament specializat. BMW Zagato Coupe este un exemplar unic, dar nu este un simplu show-car. Avem de a face un automobil perfect funcțional și finisat impecabil. Automobilul este înmatriculat și poate circula fără probleme, fiind deja testat pe pistele BMW. Constructorul nu a dat însă publicității detalii despre partea tehnică. Este însă ușor de observat că coupe-ul Zagato se bazează pe platforma tehnică a modelului BMW Z4.
  
 Ce se află sub superba caroserie manufacturată contează mai puțin. Designul este superb și ne amintește de colaborările dintre BMW și designeri celebri ca BMW-ul 3200 Michelotti Vignale din 1959 sau M1-ul desenat de Giugiaro din 1978.


 BMW Zagato Coupe are o parte frontală plină de personalitate dominată de grila specifică modelelor BMW, dar cu o plasă formată din mici litere Z. Plafonul are două embosări specifice coupeurilor Zagato. Este o reminescență a trecutului când plafonul automobilelor de curse erau embosate pentru a face loc căștii de concurs de pe capul pilotului. Partea din spate folosește o "coadă" Kamm, un element de design folosit în trecut atât de BMW cât și de Zagato. BMW-ul 328 Kamm Coupe din 1940 și apoi Alfa SZ si TZ au folosit acest element. În Italia a fost numit apoi "Coda Tronca" si a fost folosit de Zagato pe caroseriile din anii '60.


BMW Zagato Roadster

 

 CLASICE


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu