Ugo Zagato ( 1890 - 1968 )
Ugo Zagato s-a nascut la Rovigo in 26 iunie 1890 si a avut tot timpul un bun raport cu Alfa Romeo,o colaborare care continua si in zilele noastre multumita fiilor acestuia,Giani si Elio.Carrozzeria Zagato ,nascuta in anul 1919,in strada Ferre,din Milano,(actual la Arese),a dat viata la multe si frumoase modele,in mod special,Alfa Romeo.Cu o profunda cultura a aluminiului,(Ugo Zagato a lucrat si in sectorul aeronautic),a realizat masini cu stil ,cu simtul greutati,dar si cu maxima calitate si forma aerodinamica.
Giani si Elio Zagato
Societatea a fost stabilita la sfarsitul primului razboi mondial construind aeronave ca mai tarziu sa se lanseze in domeniul constructiei si tehnici de utilizare in extinderea pietei pentru vehiculele de pasageri. Masinile Zagato, au fost avansate in proiectarea si au devenit sinonime in lumina si greutatea prin excelenta aerodinamica. Alfa Romeo, Fiat si Lancia au inteles imediat avantajele sale si eficienta lor in desene. A urmat o colaborare care veneau in crearea de o serie de legendare in cursele de masini, precum Alfa Romeo 1500 si 2300 8C. Dupa al doilea razboi mondial, Zagato era foarte activ in noile curse GT, categorie cu pretentii,reusind impreuna cu lumina,greutatea si vantul,adica inselarea liniilor au fost principalele caracteristici ale lui Zagato.A creat modele sport a fabricantilor din aceasta epoca printre care, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Abarth, Ferrari, Aston Martin si Bristol. In plus pentru masinile care au fost prezentate oficial in serii mici, compania a mai construit exclusiv prototipuri de valoare mare.
Compania a mai construit in plus pentru masinile care au fost prezentate oficial in serii mici, precum Ford,Volvo si Rolls-Royce.
Ugo Zagato a avut doi fii ai sai, Elio Zagato (1921-2009) si Gianni Zagato (nascut 1929), si a fost implicat in firma pana la moartea sa. A murit in 1968. Zagato este actualmente condusa de Andrea Zagato,nepotul fondatorului si fiul lui Gianni.
Andrea Zagato
Gianni Zagato si Andrea Zagato
Multe vehicule Zagato au semnatura dubla.
Legendarul designer Elio Zagato, seful casei de design, a trecut in nefiinta,pe 14.o9.2009.Dr. Elio Zagato este celebru
pentru cariera sa de designer, dar a fost si un pilot de curse de
succes.
. Enzo Ferrari il alinta Zagatino, iar italianul a reusit sa castige 82 de curse si cinci campionate GT. Numeroase creatii ale lui Zagato au fost puncte de cotitura in industria auto, atat din punctul de vedere al design-ului, cat si din punctul de vedere al inovatiei.
Astfel, Dr. Elio Zagato a creat elemente precum acoperisul
dublu din bule de sticla si a utilizat in premiera geamuri din plexiglas
pentru a micsora greutatea modelelor sale. Printre creatiile sale legendare putem enumera modele precum Lancia Fulvia si Flavia, Ferrari 250 GTZ, Maserati A6G, Aston Martin DB4 Zagato si Alfa Romeo
SZ, TZ si TZ2. Decesul celebrului designer vine intr-o perioada in care
compania sa abia a reusit sa evite falimentul, dar trece printr-o
perioada financiara dificila.
In cariera sa de pilot, Elio Zagato a infruntat competitori precum Ascari, Fangio, Galluzzi, Nuvolari, Stagnoli si multi altii. Din cele 150 de curse in care a participat, Zagatino a castigat 82 de Grand Prix-uri. Debutul sau in motorsport a avut loc in anul 1947, cand a concurat in Piacenza la bordul unui Fiat modificat, facut cadou de tatal sau, Ugo Zagato.
Modele Zagato
- 1922: Fiat 501
- 1922: Diatto Tipo 25 4DS
- 1925: Lancia Lambda
- 1929: Alfa Romeo 6C 1500
- 1929: Alfa Romeo 6C 1750 GS
- 1930: Alfa Romeo 6C 1750 GS Testa Fissa
- 1932: Alfa Romeo 6C 1750
- 1932: Alfa Romeo 8C 2300
- 1937: Alfa Romeo 8C 2900
- 1938: Fiat 1500 Spider MM
- 1938: Fiat 500 Siata
- 1938: Lancia Aprilia Sport MM
- 1938: Lancia Aprilia Sport Aerodinamica
- 1947: Fiat 500 B Panoramica
- 1947: Isotta-Fraschini 8C Monterosa
- 1949: Maserati A6 1500 Panoramica
- 1950: Ferrari Panoramica Speciale
- 1952: Fiat 500 CZ
- 1952: Fiat 8V Elaborata
- 1953: Osca 4500 Biondetti
- 1954: Maserati A6 G/54 2000
- 1958: AC Ace-Bristol Zagato
- 1957: Alfa Romeo Giulietta SZ
- 1957: Jaguar XK 140 Z
- 1957: Lancia Appia GT
- 1958: Lancia Flaminia Sport
- 1960: Aston Martin DB4 GT Zagato
- 1960: Bristol 406
- 1961: Bristol 407
- 1962: 1960 Osca 1600 GTZ
- 1962: Alfa Romeo 2600 Sprint Zagato
- 1962: Lancia Flaminia Tubolare
- 1962: Lancia Flaminia Sport 3C
- 1962: Lancia Flavia Sport 1.5
- 1963: Alfa Romeo Giulia TZ
- 1963: Lancia Flavia Sport
- 1965: Alfa Romeo Gran Sport Quattroruote
- 1965: Lamborghini 3500 GTZ
- 1966: Lancia Fulvia Sport
- 1967: Shelby Zagato
- 1969: Alfa Romeo GT Junior Zagato
- 1969: Volvo 2000 GTZ
- 1970 Cadillac Eldorado NART
- 1974: Zagato Zele 1000
- 1975: Bristol 412
- 1976: Lancia Beta Spider (Design - Pininfarina, Zagato - Produs)
- 1984: Maserati Biturbo Spider
- 1986: Aston Martin V8 Zagato
- 1988: Autech Stelvio
- 1989: Alfa Romeo SZ
- 1991: Ferrari 348 Elaborazione
- 1991: Nissan Gavia
- 1992: Lancia Hyena
- 1992: Fiat 500 Z-ECO
- 1993: F.I.V.E Formula Junior Elettrosolare
- 1993: Zagato Ferrari FZ93 (Formula Zagato 1993)
- 1993: Autech Gavia
- 1994: Ferrari ES1
- 1996: Fiat Bravobis
- 1996: Zagato Raptor
- 2002: Aston Martin DB7 Zagato
- 2003: Aston Martin DB AR1
- 2005: Lancia Ypsilon Sport
- 2006: Ferrari 575 GTZ
- 2006: Toyota Harrier Zagato
- 2007: Maserati GS Zagato
- 2008: Spyker C12 Zagato
- 2008: Bentley Zagato GTZ
- 2008: Perana Z-One
- 2010: Alfa Romeo TZ3
- 2011: Fiat 500 Coupe
- 2011: Alfa Romeo TZ3 Stradale
- 2011: Aston Martin V12 Zagato
-
6C 1750 Spider Carrozzata Zagato condusa de Mussolini – 1935
La Gran Sport Quattroruote Zagato
In 1965, revista Quattroruote a sugerat celor de la Alfa Romeo si celor de la carrozzeria Zagato de a reproduce filozofia stilistica a masini 6C 1750 Gran Sport din 1930 cu o mecanica moderna.
Asa a fost realizata masina Gran Sport Quattroruote Zagato, utilizand platforma versiuni Giulia Spider (cu pasul marit de la 2,25 la 2,60 metri) si cu motorul 1570 cc de la Giulia TI.
Nu se putea considera o replica,doar o masina inspirata de la 1750 G.S.
Zagato Lancia Aprilia Sport
Caroserierul italian Zagato a readus la viață un automobil creat
de acesta în 1938, un roadster construit pe platforma tehnică a
modelului Lancia Aprilia.
Actualul director Andrea Zagato a avut o idee originală, de a carosa un model uitat de mult timp. Construit prima
oară în 1938 pe un șasiu Lancia Aprilia de către bunicul actualului
Zagato, Ugo, modelul a fost asamblat în doar trei sau patru exemplare,
din care niciunul nu mai există astăzi.
Pornindu-se de la un set de fotografii șterse, echipa Zagato a reușit să reconstituie designul original și să-l transpună pe o caroserie reală. Puterea este asigurată de un minuscul motor Aprilia VR-4 ce produce doar 48 CP la 4300 rpm. VIteza maximă atinsă este de 126 km/h, care în mod sigur va părea mult mai mare atunci când se rulează sub cerul liber. Originalitatea își are și ea prețul ei, cei 9 clienți de Zagato Lancia Aprilia Sport fiind nevoiți să scoată 150.000 de euro din buzunar.
Pornindu-se de la un set de fotografii șterse, echipa Zagato a reușit să reconstituie designul original și să-l transpună pe o caroserie reală. Puterea este asigurată de un minuscul motor Aprilia VR-4 ce produce doar 48 CP la 4300 rpm. VIteza maximă atinsă este de 126 km/h, care în mod sigur va părea mult mai mare atunci când se rulează sub cerul liber. Originalitatea își are și ea prețul ei, cei 9 clienți de Zagato Lancia Aprilia Sport fiind nevoiți să scoată 150.000 de euro din buzunar.
Zagato TZ3 Stradale & Corsa
Amatorilor de maşini exotice şi cu un înalt grad de
exclusivitate le este oferit un bolid interesant: Zagato TZ3 Stradale
combină tehnica americană a lui Dodge Viper cu istoricul din motorsport
al Alfa Romeo.
Carosierul italian Zagato ne-a gratulat anul trecut cu un model
neo-retro:
TZ3 Corsa, un unicat derivat din
Alfa Romeo 8C, care aducea în actualitate istoria
competiţională a mărcii Alfa Romeo.
Recent, însă, a anunţat că va realiza o versiune de
serie redusă (doar 9 exemplare!), bazată pe o maşină mai puţin
exclusivistă şi rară,
Dodge Viper.
Iar acum, iată noua versiune Zagato TZ3
Stradale - care, după cum ne indică şi numele, va fi un supercar
destinat utilizării zilnice , dar capabil să facă faţă şi
cerinţelor de pe circuite. Foarte important este că păstrează multe
dintre caracteristicile stilistice la care te aştepţi de la un
supercar Alfa Romeo.
Nu este deloc uşor să îţi dai seama că Zagato TZ3 Stradale se
bazează tehnic pe Dodge Viper. Este adevărat că, faţă de
TZ3 Corsa, bolidul de acum este mai lung şi are o capotă mai puţin
plonjată, deoarece sub ea regăsim un propulsor mai mare:
V10-le de 8,4 litri, a cărui putere nu ne este comunicată, dar, cu
siguranţă, depăşeşte 600 CP fără probleme.
Portierele lui TZ3 Stradale au o deschidere
convenţională, în timp ce la TZ3 Corsa se deschideau în
sus, "muşcând" serios din plafon. În ce priveşte spatele,
s-a păstrat ideea părţii dorsale proeminente, cu cele două stopuri
rotunde şi difuzorul dominând tabloul. Profilarea caroseriei, însă,
nu mai este realizată atât de evident în stilul shooting-break,
ideea de bază fiind de carlingă (suprafaţa laterală vitrată se
uneşte cu parbrizul şi luneta fără departajarea prin montanţi
vizibili).
Alte detalii despre Zagato TZ3 Stradale nu sunt comunicate, în
acest moment, de carosierul italian, cu excepţia faptului că
maşina este bazată tehnic pe versiunea racing Dodge Viper
ACR, având şasiu din fibră de carbon. Nici preţul nu se
cunoaşte încă, dar e clar că vorbim de o sumă de multe sute de mii
de dolari, dat fiind nivelul exclusivităţii.
Zagato cumpărat de proprietarul Spyker
Vladimir Antonov, şi-a asigurat practic
succesul în industria auto prin reducerea costurilor pe termen
lung. Investitorul rus mai deţine Spyker şi Bowler Off Road şi
acuma Zagato, toate fiind reunite sub Coventry Prototype Panels
(CPP).
Vladimir Antonov
Cu numele lui Spyker, experienţa lui Zagato în design şi cea a
firmei Bowler în off-road şi lumea curselor, precum şi abilitatea
companiei CPP în producţie, Antonov se pare că va dezvolta o
corporaţie care se va specializa în motorsport, supecar-uri şi
vehicule de lux.
Aston Martin V12 Zagato se dezvăluie la Geneva 2012
Dacă v-aţi întrebat vreun moment cu ce anume se vor prezenta anul acesta, la Salonul Auto Geneva, britanicii de la Aston Martin, iată răspunsul: vedeta din standul lor se numeşte V12 Zagato şi este foarte posibil să rivalizeze din start cu modelele legendare ale mărcii, pentru statutul de cel mai frumos Aston realizat vreodată.
Mai presus de a fi un nou produs al Aston Martin, maşina marchează 50 de ani de colaborare între producătorul de maşini sport şi casa milaneză de design. Aşa cum arată şi denumirea, supercarul englezilor este bazat pe V12 Vantage, însă diferenţa dintre cele două maşini este dată de caracterul exclusivist mult amplificat.
După ce primele schiţe au fost făcute publice în 2010, iar în 2011 maşina a apărut sub formă de concept la Concursul Eleganţei de la Villa d'Este, a venit timul pentru versiunea de serie, produsă în doar 150 de exemplare.
La prima vedere, putem observa noul calandru frontal, ale cărui dimesiuni majorate atrag atenţia asupra grilei cromate , total modificate. Bara de protecţie este complet nouă, având o formă mai bombată, ce "rimează" cu ansambul estetic al maşinii.
Capota este acum mai puţin aglomerată, aceasta primind un nou set nou , care constă în doar două prize de aer. Designerii de la Zagato nu au putut lăsa intact niciun panou al caroseriei lui Aston Martin V12 Vantage. Lateralul oferă şi el o perspectivă complet nouă. Pavilionul păstrează alura bombată, tipică supercarurilor britanice, dar partea superioară a suprafeţei vitrat este întreruptă brusc, pentru un efect vizual radical.
Cârcotaşii ar putea vedea similitudini cu o altă legendă vie a maşinilor supersport, Nissan GT-R,
dar nu-i putem bănui tocmai pe designerii milanezi de la Zagato de
lipsă de inspiraţie. Tot la capitolul îmbunătăţirlor aduse profilului
maşinii, merită observate apariţia unui nou ornament pentru priza de aer laterală, dar şi evazarea suplimentară a aripilor posterioare , precum şi jantele cu un design total revizuit.
Posteriorul la va ridica tuturor o sprânceană, datorită eleronului ce rupe armonia vizuală a maşinii, alături de difuzorul de aer care include şi evacuarea. Blocurile optice nu au nimic în comun cu tradiţia de design ale modelelor Aston Martin, ceea ce îl încadrează, însă, în specificul Zagato. Milanezii
au conceput şi o nouă gamă de culori pentru caroserie, iar numele
acestora spune totul despre unicitatea lor: Scintilla Silver, Alloro
Green, Alba Blue şi Diavolo Red.
Procedeul de vopsire durează 100 de ore, ceea ce pare puţin
faţă de orele de care este nevoie pentru ca toată maşina să fie
construită: 2.000. Fiind un V12 Vantage cu alte haine, sub capota supercarului este prezent motorul de 6,0 litri, care pune la bătaie 510 CP, filtraţi de o transmisie manuală în şase rapoarte.
Cei cu adevăraţi dornici să-şi parcheze în faţa casei rodul celei mai noi colaborări dintre Aston Martin şi Zagato trebuie să-şi verifice conturile. În Marea Britanie, maşina va costa 330.000 lire, dar nici dublul sumei nu te va salva, dacă nu te-ai încadrat printre primii 150 de clienţi.
Aston Martin V12 Zagato
Zagato AC 378 GT
Ferrari 575 GTZ Zagato
Diatto Ottovu Zagato
Spyker C12 Zagato
Zagato Bentley GTZ
Maserati GranSport Zagato
Aston Martin V12 Zagato
Zagato AC 378 GT
Zagato Raptor
Zagato Perana Z-One
Spada Codatronca TS inspiration by Zagato
BMW Zagato Coupe
Concorso d'Eleganza Villa d'Este este poate cel mai faimos concurs de frumusețe pentru mașini din Europa. Este găzduit în zona Lacului Como din Italia, poate cea mai luxoasă și pitorească parte a acestei țări. Iar sponsorul acestui concurs este BMW. Un motiv suficient de bun pentru constructorul bavarez să ne facă o supriză de proporții.
În anii trecuți BMW a adus la acest concurs concepte ca M1 Hommage sau 328 Hommage, dar pentru ediția din acest an BMW nu s-a mai inspirat din propria istorie. Însă și-a unit eforturile cu renumitul carosier italian Zagato pentru a crea un uimitor coupe. Se întâmplă foarte rar ca BMW să caute un designer din afara propriului departament specializat. BMW Zagato Coupe este un exemplar unic, dar nu este un simplu show-car. Avem de a face un automobil perfect funcțional și finisat impecabil. Automobilul este înmatriculat și poate circula fără probleme, fiind deja testat pe pistele BMW. Constructorul nu a dat însă publicității detalii despre partea tehnică. Este însă ușor de observat că coupe-ul Zagato se bazează pe platforma tehnică a modelului BMW Z4.
Ce se află sub superba caroserie manufacturată contează mai puțin. Designul este superb și ne amintește de colaborările dintre BMW și designeri celebri ca BMW-ul 3200 Michelotti Vignale din 1959 sau M1-ul desenat de Giugiaro din 1978.
BMW Zagato Coupe are o parte frontală plină de personalitate dominată de grila specifică modelelor BMW, dar cu o plasă formată din mici litere Z. Plafonul are două embosări specifice coupeurilor Zagato. Este o reminescență a trecutului când plafonul automobilelor de curse erau embosate pentru a face loc căștii de concurs de pe capul pilotului. Partea din spate folosește o "coadă" Kamm, un element de design folosit în trecut atât de BMW cât și de Zagato. BMW-ul 328 Kamm Coupe din 1940 și apoi Alfa SZ si TZ au folosit acest element. În Italia a fost numit apoi "Coda Tronca" si a fost folosit de Zagato pe caroseriile din anii '60.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu