Giugiaro




Giorgetto Giugiaro

  Pe 7 August 1938 s-a nascut italianul Giorgetto Giugiaro. Giorgetto a avut norocul de a se naşte într-o familie cu înclinaţii artistice, fiind îndrumat de către tatăl său către Academia de Arte. Imediat a fost remarcat de Dante Giacosa, designerul lui Fiat 500, care l-a adus la Fiat. Italianul a mai trecut pe la Bertone, Ghia , până a îşi porni propria afacere Ital Styling, precursorul Italdesign Giugiaro.
 Italdesign, firma co-finantata de celebru designer Giorgetto Giugiaro inca din 1968, pe care a fondat-o impreuna cu Aldo Mantovani, are in prezent circa 800 de angajati.
 Firma s-a numit initial, in 1968, Studi Italiani Realizzazione Prototipi si lucra la acea vreme in stransa colaborare cu Volkswagen.
  Iniţial s-a făcut remarcat prin desenarea unor modele precum Ferrari 250 Berlinetta, Maserati Ghibli, dar apoi în anii '70 a introdus liniile drepte şi suprafeţele plane, desenând prin această tehnică prima generaţie VW Golf sau BMW M1. Lista automobilelor desenate de Giugiaro este impresionantă, daar dintre cele foarte cunoscute amintim, Alfa Romeo Alfasud, Brera, Alfa 159, Audi 80, Fiat Croma, Panda, Grande Punto, Maserati Spider, Renault 19, Renault 21, Seat Cordoba, Seat Ibiza sau Volkswagen Passat MkI. Toate acestea i-au adus distincţia de "Designerul Secolului XX". A lucrat pentru peste 25 de mărci şi la nenumărate modele, incluzând Ferrari, Bugatti, BMW, Maserati, Seat, Ford, Renault, Lamborghini, Suzuki şi multe altele. De asemenea, a lucrat la proiectarea de produse tehnologice pentru companii precum Nikon şi Apple.

  Distins în 1999 cu titlul de designerul auto al secolului, Giugiaro este un adevărat simbol al designului industrial, a cărui carieră a fost strâns legată de universul automobilelor.

Volkswagen a cumparat Italdesign Giugiaro 

 Grupul auto german Volkswagen (VW) a cumparat marti (25 mai) 90,1% dintre actiunile casei italiene de design Italdesign Giugiaro, a anuntat VW.
Practic, grupul Volkswagen preia controlul asupra numelui si patentelor Italdesign Giugiaro prin Lamborghini, brand controlat de Audi, – ambele fiind marci ale Volkswagen Group.
 Familia Giugiaro pastreaza astfel aproape 10% dintre actiunile casei italiene de design, celebra pentru realizarea primei generatii a Volkswagen Golf, a primului Volkswagen Scirocco, a conceptului Volkswagen Nardo (1997), precum si a modelului Seat Ibiza (generatiile din 1984 si 1993).


 Preluarea Italdesign Giugiaro este parte a strategiei VW de a deveni, pana in 2018, cel mai mare constructor auto din lume, cu vanzari de zece milioane de vehicule pe an.
 Pentru a atinge aceasta tinta grupul Volkswagen va avea nevoie de experienta mai multor ingineri si designeri.


Fabrizio Giugiaro

 Este de asteptat ca presedintele Italdesign, Giorgetto Giugiaro, in varsta de 71 de ani, impreuna cu fiul sau Fabrizio (45 de ani), care conduce divizia de design si modele, sa lucreze in continuare in cadrul firmei, dupa preluarea acesteia de catre Volkswagen.
 Italdesign Giugiaro nu si-a publicat rezultatele financiare pe 2009. Cele mai recente informatii date publicitatii arata ca in 2008 compania si-a crescut veniturile cu 6,2% la 136 milioane de euro (166 milioane dolari).





BUGATTI  EB-218

designed by Giorgetto Giugiaro


 Maserati Kubang designed by Giorgetto Giugiaro

 

Lambo Giugiaro concept

  La inceputul anilor '60, compania detinuta de Ferruccio Lamborghini se ocupa exclusiv cu producerea utilajelor agricole. Dupa ce Ferruccio a anuntat ca firma sa renunta la tractoare pentru supermasini, multe case de design (printre care Pininfarina, Ghia, Bertone, Vignale si Michelotti) si-au dorit sa lucreze pentru dl. Lamborghini. Cei care aveau sa castige concursul de design pentru primul supercar Lamborghini din istorie au fost Franco Scaglione si Carrozzeria Touring cu modelul 350 GT.

 Dupa aproape 50 de ani in care a adunat praf intr-o arhiva, Fabrizio a transformat in realitate una dintre schitele cu care tatal sau, faimosul Giorgetto Giugiaro, dorea sa castige concursul de design organizat de constructorul din Sant'Agata.

 In ciuda vopselei galbene si a jantelor Borani, liniile Lamborghini-ului ce nu avea sa fie aduc mai degraba cu modelele Ferrari P3/250 LM, Bizzarrini 5300 Strada sau unul dintre conceptele Afla Romeo BAT decat cu orice model de productie al constructorului italian.

 In prezent, masina poate fi admirata la sediul de design Lamborghini din Moncalieri.

 

 Versiune actuală De Tomaso Mangusta


  De Tomaso Mangusta a fost o maşină sport italienească proiectată de Giorgetto Giugiaro şi fabricată într-o ediţie limitată la 401 exemplare, între anii 1965 şi 1971. Dintre acestea, s-ar părea că în prezent s-au mai păstrat doar 170 de unităţi.

 Totuşi, după 40 de ani de la scoaterea din producţie a modelului Mangusta, un designer din zilele noastre pe nume Maxime de Keiser s-a întrebat cum ar arăta o versiune modernă De Tomaso. Prin urmare, a realizat un concept digitalizat pe care l-a denumit De Tomaso Mangusta Legacy Concept.

 Artistul şi-a propus să reîmprospăteze formele modelului original, dar fără să se îndepărteze prea mult de versiunea originală. Conceptul De Tomaso Mangusta Legacy şi-a adaptat liniile la noile tendinţe şi ar putea fi accesorizat cu toate chichiţele tehnologice întâlnite la autoturismele din zilele noastre.

 Potrivit designerului care a construit prototipul 3D, noul model ″trebuie să transmită impresia unei forţe sălbatice şi eleganţa unui animal căruia nu-i este frică de nimic″. În acelaşi timp, Maxime de Keiser a scos în evidenţă faptul că maşina ar trebui să comunice agresivitate chiar şi în cadrele statice, la fel cum face o felină puternică inclusiv în momentele în care se odihneşte. 


 Ford Mustang Giugiaro Concept


Giugiaro Quaranta Concept

 Au apărut, în sfârşit, imaginile oficiale ale conceptului care aniversează 40 de ani de existenţă ai casei de design Giugiaro: Quaranta.


 Noul concept Giugiaro Quaranta este o maşină extremă: deşi arată ca un supercar superpotent al viitorului, Quaranta este un prieten al naturii, datorită sistemului de propulsie ecologic. În plus, Giugiaro Quaranta aduce o serie de multe alte inovaţii tehnologice, care vor face din acest concept una dintre vitrinele tehnologice ale salonului elveţian.

  Liniile acestui concept se inspiră din Bizzarini Manta, model al anilor '68, iar accesul în maşină se face prin ridicarea părţii centrale a plafonului, împreună cu părţile laterale ale caroseriei - această soluţie contribuie din plin la crearea impresiei de monolit high-tech a caroseriei.



Ceea ce, la prima vedere, pare un imens sun-roof din sticlă este, de fapt, un panou alcătuit din celule solare, care alimentează bateria necesară deschiderii "portierei" inedite a maşinii. Puterea eletrică ajunge la 250 W, suficientă şi pentru funcţionarea aerului condiţionat sau încărcarea bateriei sistemului de propulsie hibrid.

  Chiar dacă se observă mai puţin, aerodinamica acestui vehicul a fost studiată în cele mai mici detalii, fiind utilizate din plin tehnologii din Formula 1 - de exemplu, eleronul nu mai este necesar, spoilerele cu o formă atent studiată conferind stabilitatea şi apăsarea aerodinamică necesară.




Volkswagen Giugiaro Go!

  Volkswagen a prezentat la Geneva doua concepte Giugiaro, ambele dezvoltate pe aceeasi platforma. Go! se vrea a fi un model citadin, simplu si modern, cu un design ce aminteste putin de conceptele asiatice si care seteaza noile directii estetice. Daca silueta si partea frontala par sa ramana in aceeasi nota cu actualul design VW, Giugiaro a adus un look fresh, modern si urban in noul Go!, cu o solutie inedita privind vitrarea geamurilor laterale si o amenajare complet noua a interiorului. Desi masoara 3,99 metri, ampatamentul de 2,7 metri si caroseria inalta ii ofera micului compact german un habitaclu extrem de generos pentru clasa sa, avand un volum al portbagajului de 400 litri. De fapt, intregul concept este contruit in jurul habitaclului si al ideii de spatiu oferite de acesta, fapt pentru care suprafete vitrate sunt foarte generoase, atat pe plafon cat si pe portiere. Propulsia va fi exclusiv electrica, Go! urmand sa fie vitalizat de sistemul Blue-e-motion, dezvoltat de VW. Bateriile sunt plasate sub cele doua randuri de scaune, astfel incat distributia maselor pe punti obtine un raport optim, de 58% pe fata si 42% pe spate, iar autonomia maxima se cifreaza la 240km. Ramane de vazut cat din acest concept se va regasi in urmatoarele modele VW, dar Giugiaro propune un posibil succes in randul modelelor citadine.


NAMIR design GIUGARO

  Daca nu sunteti familiarizati cu numele Frazer-Nash, aflati ca acest brand a fost candva un producator britanic de masini, care s-a reprofilat. Acum, Frazer Nash produce punti motoare hibrid, colaborand si cu designerul italian Giugiaro pentru realizarea supermasinii Namir, prezenta in imaginea urmatoare.


  Prezentata la Salonul Auto de la Geneva, supermasina foloseste puntea motoare hibrid a celor de la Frazer Nash, bazata pe un motor rotativ de 814cc, care alimenteaza un generator. Acesta din urma incarca o baterie Li-Polymer de 400 V, care alimenteaza la randul sau motoarele electrice de pe fiecare ax al automobilului, rezultatul fiind un output cumulat de 362 de cai putere.
 Frazer Nash au creat o maşină capabilă să atingă 0-100km/h în doar 3.5 secunde reuşind o viteză maximă de 305 km/h şi un consum de 2.5 l/100 km.


Bugatti 18/3 Chiron

designed by Giorgetto Giugiaro


Giugiaro Brivido - GENEVA 2012

 Italdesign Giugiaro a uimit publicul prezent la Geneva cu conceptul Brivido. Imediat dupa prezentarea oficiala, reprezentantii companiei au publicat un set de fotografii si primul video de prezentare cu conceptul proaspat lansat.


 Brivido este un hibrid cu patru locuri capabil sa produca 360 de cai multumita motorului de 3.0 litri asistat de un agregat electric. Puterea generata este transmisa rotilor prin intermediul unei cutii de viteze automate, iar sprintul de la 0 la 100 km/h are loc in 5.8 secunde.


 Conceput si asamblat in uzina Italdesign Giugiaro din Mocalieri, Brivido foloseste materiale precum aluminiul, fibra de carbon si sticla pentru a dispune de o masa proprie mica. La interior, consola centrala futuristica propune doua monitoare pozitionate deasupra coloanei de directie. 



GIUGIARO FRAZER



GIUGIARO VAD.HO


ARHIVA  GIUGIARO















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu