Pentru a intelege prezentul trebuie, mai intai de toate, sa cunosti
trecutul. Iar trecutul companiei AMG este unul cu adevarat glorios. Si
istoria este martorul perfect al acestei afirmatii. Asadar, fara doar si
poate, acesta este momentul potrivit pentru a ne incepe incursiunea in
trecut. In trecutul germanilor de la AMG.
Ce este AMG?
A = Aufrecht Hans-Werner Aufrecht
M = Melcher Erhard Melcher
G = Grossaspach Oras natal a lui Erhard Melcher
A = Aufrecht Hans-Werner Aufrecht
M = Melcher Erhard Melcher
G = Grossaspach Oras natal a lui Erhard Melcher
Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher
Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher, doi ingineri Mercedes-Benz,sunt fondatorii AMG. AMG luat fiinta in 1967 in Burgstall,Germania, ca o companie specializata in motoare de curse in urma parteneriatului celor doi,avand motivarea sa devina mai tarziu o subdiviziune plina de stil si creatie a lui Mercedes-Benz.
Totuși, unul dintre lucrurile pe care s-ar putea să nu le cunoști despre Mercedes-AMG GmbH este faptul că această companie a luat naștere în anii '60 într-un șopron din Burgstall an der Murr, în care doi nemți pasionați de mașini meștereau zi și noapte la un Mercedes-Benz 300 SEL.
Hans-Werner Aufrecht și Erhard Melcher au mutat sediul AMG în 1978 din Burgstall an der Murr într-un orășel numit Affalterbach, iar ce s-a întâmplat de aici mai departe este istorie... o istorie care totalizează 44 de ani mai exact.
AMG - 1968
Prima piatra de temelie a noii companii din Burgstall avea sa fie pusa doi ani mai tarziu, atunci cand AMG modifica modelul Mercedes 250. Pe scurt, motorul automobilului de clasa medie avea sa fie dus pana la o capacitate cilindrica de 2.8 litri, in timp ce carburatorul era inlocuit de un sistem de injectie. Ajustarea propulsorului nu avea insa sa se incheie aici, intregul proces de transformare urcand puterea maxima de la 135 la 185 CP. Trei ani mai tarziu, germanii de la Mercedes lansau noul 280 E cu 185 CP si injectie pe benzina, o provocare la care AMG a raspuns instantaneu cu o versiunea si mai puternica, de 230 cai putere. In plus, acel sedan se bucura de o viteza maxima de 230 km/h.
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/amg-cea-mai-scurta-cale-catre-victorie-9464.html
In 1972, performantul 300 SEL 6.8 participa in alte doua curse - Cursa de 24 de Ore de la Nurburgring
si Cursa de 200 de Mile de la Nuremberg, in ultima obtinand primul loc
la categoria "masini de serie si turisme speciale cu capacitate
cilindrica mai mare de 2.000 cmc". De asemenea, aceasta victorie a
marcat si sfarsitul carierei impresionantului 6.8. Ulterior, masina a
fost vanduta conglomeratului Matra, ajungand sa fie folosita la testarea
la mare viteza a pneurilor de avion.
Hans Heyer - 2010
In acelasi an,
AMG a inzestrat motorul de 6.8 litri cu o turbina, rezultand astfel un
V8 de 600 cai putere ce avea sa fie montat pe un prototip McLaren M20.
Din pacate, datorita cererilor impresionante de care se bucura compania
germana, acel proiect a fost abandonat. Nu inainte insa de a obtine un
respectabil loc cinci intr-o cursa desfasurata la Monza.
In anul 1973, AMG soseste cu diverse modifcari pentru Mercedes/8, printre care cresteri de putere, suspensie, frane, jante din materiale usoare sau noi pneuri.
Un an mai tarziu, compania germana da nastere unor automobile
unice, in aceasta lista inscriindu-se si o versiune a modelului 300 SL,
dotata cu motorul V8 de 4.5 litri de la 450 SE, servodirectie, aer
conditionat si transmisie automata.
In anul 1976,
atelierul din Burgstall devine neincapator pentru cei 40 de anjagajati,
compania AMG fiind astfel nevoita sa se mute in Affalterbach. De
asemenea, gama de accesorii oferite creste in continuare.
In anul 1977, un nou 300 SL este inzestrat cu aceeasi tehnologie regasita pe modelul 450 SE.
Un an mai tarziu, germanii de la AMG ofera pentru prima oara si
modificari de ordin estetic: spoilere fata / spate, praguri laterale,
accente cromate de negru.
Anul 1979 este transformat
intr-un motiv de bucurie pentru posesorii noului G-Class, compania
stabilita acum in Affalterbach oferind o serie de imbunatatiri si pentru
acest model.
In anul 1980, un Mercedes-Benz 450 SLC AMG reuseste sa obtina victoria in cadrul European Touring Car Championship. Sase ani mai tarziu, in 1986,
un 190 E 2.3-16 modificat special de AMG obtine rezultate impresionante
in seria DPM (German Production Car Masters). De asemenea, anul 1988
aduce un parteneriat oficial in motorsport intre Mercedes si AMG, dar
si patru victorii obtinute la bordul noului AMG-Mercedes 190 E 2.3-16.
Un an mai tarziu, in 1989, AMG devine cea mai de succes echipa din DTM.
Iar asta nu e tot. Pe langa succesele rasunatoare din lumea
sporturilor cu motor, compania din Affalterbach s-a ocupat si de crearea
a noi automobile capabile sa te lase fara de suflare. Mai exact, in anul 1982 debuteaza impresionantul 500 SEC AMG (276 CP), in timp ce anul 1983
este gazda lansarii modelului 190 2.3 AMG - ce se bucura de 160 cai
putere. In acelasi an, conform motto-ului "un motor mare intr-o masina
mica", AMG instala sub capota unui 280 CE motorul V8 de 5.0 litri al
unui 500 SE. Drept urmare, rezulta modelul 280 CE 5.0 AMG Coupe, ce
beneficia de 276 CP si 408 Nm.
In anul 1984,
AMG stoarce din motorul V8 al coupe-ului de lux 500 SEC nu mai putin de
340 cai putere. De asemenea, acelasi impresionant propulsor urmeaza a
fi montat si sub capota lui 300 E 5.0 AMG, permitandu-i acestuia sa
atinga o viteza maxima de 280 km/h. Doi ani mai tarziu, in 1986,
intreaga planeta este cucerita de aparitia modelului 300 E AMG -
botezat de fanii americani The Hammer. Motivele erau evidente: V8, 5.6
litri, 360 cai putere, 510 Nm si 303 km/h.
AMG - 1984
Anul 1987
nu doar ca ne pune fata in fata cu o versiune DTM a modelului 500 SEC,
dar marcheaza si debutul unei alte creatii capabile sa-ti accelereze
bataile inimii - 300 E 6.0 AMG, automobil ce beneficia de un V8 de 385
cai putere si 566 Nm. In acelasi an, modelele 300 E si 190 E AMG vor fi
propulsate de un motor in sase cilindri, de 3.2 litri. In 1989,
Mercedes evolueaza intr-un constructor cu aspiratii sport si ofera
modelul 190 E cu motorul 2.5-16V. De asemenea, si AMG isi lasa amprenta
acestui propulsor, rezultatul maxim fiind de 225 CP si 240 Nm.
Mercedes-Benz AMG - W124
La 1 ianuarie 1999, Daimler AG achizitioneaza
pachetul majoritar al companiei AMG. Noua companie infiintata se va numi
Mercedes-AMG GmbH si va avea in continuare sediul in Affalterbach. Pana
la marele moment insa, lucrurile au stat in felul urmator:
Anul 1990
concretizeaza un parteneriat intre Daimler-Benz si AMG. Acelasi an
aduce si premiera modelului 190 E 2.5-16 Evolution II (patru victorii in
DTM), in timp ce motorul de 3.4 litri atinge noi limite ale
perfectiunii (272 CP si 335 Nm). Anii 1991 - 1992 aduc noi victorii pentru Evo II in lumea motorsportului. In anul 1993,
Mercedes lanseaza noul C36 AMG, primul automobil construit de
constructorul din Stuttgart in colaborare cu AMG. Principala atractie?
Un motor in sase cilindri, de 280 CP si 385 Nm.
De asemenea, anii 1993 - 1995 aduc multiple victorii pentru Mercedes si AMG in DTM, iar anul 1996 este gazda debutului noului E50 AMG - un automobil ce ascundea sub capota un V8 de 347 CP si 480 Nm. Un an mai tarziu, in 1997,
constructorul din Stuttgart dezvaluie noul C43 AMG, un model V8 cu 306
cai putere si 410 Nm. Dar anul 1997 avea sa ramana intiparit in memoria
tuturor in special pentru aparitia impresionantului Mercedes-Benz
CLK-GTR. Creat pentru a concura la Clasa GT1 in cadrul competitiei FIA
GT, supercarul german folosea un motor de 6.9 litri si o transmisie
secventiala in sase trepte. Multumita celor 612 CP si 775 Nm, extremul
CLK-GTR accelera
de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde, in timp ce viteza maxima
depasea bariera celor 320 km/h. Dupa ce a dominat cursele FIA GT timp de
doi ani, bolidul celor de la Mercedes-Benz a intrat in productia de
serie in anul 1998. Totusi, doar cateva exemplare au fost fabricate.
Anul 1999 ne aduce fata in fata cu cel mai puternic roadster de pe piata de la acea vreme, SL73 AMG. Lista cu picanterii include un motor V12
de 7.3 litri, numai bun pentru a livra celui aflat la volan undeva in
jurul a 525 CP si 750 Nm.Ulterior, o versiune modificata a acestui
propulsor a fost folosita si pe supercarurile Pagani.
In anul 2000, compania din Affalterbach avea sa
raporteze vanzari impresionante, de 11.500 automobile. In acelasi an,
germanii de la AMG s-au implicat si in dezvoltarea limuzinei S-Class
Pullman, in timp ce noul CLK-DTM obtinea victorii peste victorii in
lumea sporturilor cu motor. In 2001, motorizarile AMG
primeau sistem de supraalimentare, modelele avand sa se laude cu
urmatoarele performante: C32 si SLK32 AMG numarau acum 354 CP si 440 Nm,
in timp ce motorul V8 de 5.5 litri se bucura de prezenta a 500 cai
putere si 700 Nm. De asemenea, gama de motorizari primea un V12 de 6.3
litri si 444 CP.
Intre anii 2001 - 2003, Mercedes-AMG se impune din nou in DTM prin modelul CLK, acesta urmand a fi inlocuit in 2004 de un exemplar C-Class.
In 2003,
motorul AMG V8 Kompressor invinge la categoria "Best Performance
Engine" in cadrul concursului "Engine of the Year Award", in timp ce un
an mai tarziu debuteaza cel mai puternic roadster din lume de la acea
vreme - SL65 AMG, cu motor V12 biturbo de 6.0 litri si 612 CP.
In 2005, compania din Affalterbach prezinta cel mai puternic motor V8
aspirat din lume, un 6.3 litri ce dezvolta nu mai putin de 510 cai
putere si 630 Nm. Mai mult de atat, noul propulsor este lansat odata cu
noul Mercedes ML63 AMG.
Un an mai tarziu, AMG taie panglica
noului AMG Performance Studio, un loc special creat pentru clientii
doritori de exclusivism. Primul model al acestui departament este
performantul SLK55 AMG Black Series, lansat in 2006.
In 2007,
Mercedes lanseaza noul CL65 AMG, un coupe de lux propulsat de un motor
V12 biturbo, de 6.0 litri si 612 cai putere. Tot in acelasi an, lumea
auto este cucerita si de debutul extremului CLK63 AMG Black Series,
inzestrat cu un V8 de 507 cai putere.
In anul 2008,
AMG dezvaluie transmisia in sapte trepte AMG SPEEDSHIFT MCT. De
asemenea, compania din Affalterbach prezinta in acelasi an o noua
creatie semnata AMG Performance Studio, si anume noul Mercedes SL65 AMG
Black Series. Principala atractie? Un motor V12, de 6.0 litri, capabil
sa produca nu mai putin de 670 cai putere.
Fara doar si poate, cea mai importanta creatie a germanilor de la AMG este reprezentata de noul Mercedes SLS AMG.
Dezvoltat si proiectat in exclusivitate de compania Mercedes-AMG,
supercarul german beneficiaza de un motor V8 de 6.3 litri si 571 cai
putere capabil sa trezeasca simturile oricarui pasionat de super-masini.
Recent, un nou motor V8 biturbo de 5.5 litri si pana la 571 cai putere va inlocui treptat performantul V8 de 6.3 litri.
In prezent, majoritatea modelelor oferite de Mercedes se bucura de (cel putin) o versiune AMG.
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/amg-cea-mai-scurta-cale-catre-victorie-9464.html
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/amg-cea-mai-scurta-cale-catre-victorie-9464.html
Pentru a celebra onorabila vârstă a diviziei sale de performanță,oficialii Mercedes-Benz au lansat recent un clip video de 5 minute în care ne prezintă cele mai tari automobile din istoria diviziei de performanţă AMG, create în aceste patru decenii și jumătate de existență,din 1967 până în prezent.
Hans Werner Aufrecht
Mercedes-Benz AMG SL 63
Mercedes-Benz AMG SL 63 COUPE
Mercedes-Benz AMG SL 65
Mercedes-Benz AMG SLC
Mercedes-Benz AMG SLK 55
Mercedes-Benz AMG CLS 55
NOUTATI
SLS AMG E-Cell
Mercedes a prezentat primele imagini cu prototipul electric SLS AMG E-Cell, primul model electric cu performante sport ale producatorului german.
In
locul motorului de 6,2 litri, in V8, al SLS-ului normal, au fost puse
mai multe motoare electrice care, impreuna, dezvolta o putere
impresionanta de aproape 500 kilowatti. Desi pentru moment este doar un
prototip, oficialii Mercedes au declarat ca exista ceva sanse ca modelul
sa fie produs in serie peste 3 ani.
Mercedes SL 63 AMG
Ola Källenius, directorul general Mercedes-AMG,
a descris mașina asta ca fiind "o nouă capodoperă a Mercedes-AMG". Și
ne vedem obligați să-i dăm dreptate, in principal pentru că această
"capodoperă" devine cel mai rapid roadster din lume. Rețeta? O afli mai
jos.
Pentru noul SL 63 AMG poți opta între două motorizări. Una
dintre ele este de 5,5 litri, cu 8 cilindri așezați în V, biturbo, de
537 CP și un cuplu de 800 Nm. Dar, dacă nu e suficient și vrei să fii
cel mai tare din parcare (și la propriu și la figurat), AMG lansează și
pachetul Performance. Acesta îți oferă câțiva cai în plus, ducând
"herghelia" la 564 CP și un cuplu nebun de 900 Nm. SL 63 AMG devine
astfel cel mai puternic din clasa lui. Ei bine, cu atâta putere sub
capotă, nu ar trebui să te mai mire că de la 0 la 100 de km/h va ajunge
în 4,3 secunde, respectiv 4,2 pentru Performance, iar la 200 de km/h în
12,9, respectiv 12,6 secunde. Ți-am spune și în câte secunde ajunge la
300 de km/h, dar "problema" e că viteza maximă a SL 63-ului se oprește
la 250 de km/h. Limitată electronic, normal.Dacă vrei (și ai unde) să
atingi viteza de 300 de km/h trebuie să alegi pachetul Performance.
Cu așa cifre mari, te-ai aștepta ca și consumul să fie format din 2
cifre. Teoretic, n-ai dreptate, pentru că producătorii promit că pe 100
de km vei consuma sub 10 litri. Practic, rămâne să aflăm...
Transmisia
este asigurată de deja cunoscuta cutie automată MCT în 7 trepte. Rolul
ei este și unul pacifist, încercând să-i mulțumească atât pe ecologiști
cât și pe fanii cailor putere, asta deoarece vine echipată cu 4 moduri
de selectare. Dacă ții cu planeta
(și cu portofelul) recomandăm opțiunea "C". Provenind de la Controlled
Efficiency, aceasta are scopul de a reduce emisia noxelor și reducerea
consumului prin funcția Start-stop, funcție ce-ți oprește toți cei 8
cilindrii atunci când mașina staționează mai mult de câteva secunde.
Pentru sportivi, modurile "S" și "S+" se vor potrivi ca o mănușă, făcând
ca schimbarea treptelor să aibă loc la turații mai mari și cu sunete
mai agresive. Iar celor care vor să dețină în totalitate controlul
asupra schimbării treptelor, le recomandăm modul "M" - schimbarea
manuală a vitezelor.
Dar obsesia pentru performanță nu se oprește
aici. Pentru un randament cât mai ridicat, în afară de mărirea puterii
motorului, Mercedes-AMG l-a pus pe nou-venitul SL 63 să slăbească. Și
cura a dat roade. Nu mai puțin de 125 de kg a "pierdut" SL 63 AMG față
de modelul actual. Nu, nu te gândi că a luat vreo pastilă miraculoasă și
nici vreun ceai insipid. Pentru a-i reduce considerabil greutatea și
a-l aduce pe SL 63 în jurul masei de 1.845 kg, AMG
l-a construit din aluminiu și magneziu, preluând rețeta de la SLS AMG.
Și dacă tot am ajuns la caroserie, să menționăm și schimbările vizuale
cu care vine SL 63 AMG. Frontal, se poate observa o embelmă nouă, o
grilă centrală modificată, dar și prezența unui minispoiler.
Proiectoarele sunt înlocuite și dotate cu LED, modificări suferind și
grila acestora. Farurile capătă un nou aspect, lumina de zi având și ea
în dotare tehnologie LED. Cam mult LED, nu? În partea din spate
schimbările sunt puțin mai subtile. Diferențele față de modelul actual
constau în țevile de evacuare, care au o nouă formă, stopuri noi, dar și
prezența unui minispoiler, ornat cu lumini cu .. LED. În lateral
pragurile sunt mai accentuate, iar grila de aerisire este "updatată" și
îți amintește ce se ascunde sub capotă prin logo-ul cromat "V8 BITURBO".
Până acum am explicat partea cu "cel mai rapid", dar partea cu "roadster"
încă n-am lămurit-o. Păi, pentru a deveni o decapotabilă veritabilă, SL
63 vine echipat cu un plafon retractabil electrohidraulic, gata să te
lase în 20 de secunde sub cerul liber. Noutatea față de modelul actual
constă că se poate opta pentru alegerea plafonului: din aluminiu, din
sticlă, sau a celui botezat Magic Sky Control. Acesta din urmă dispune
de proprietatea că, prin simpla apăsare a unui buton, își schimbă
nivelul de transparență, de la întunecat la luminos.
Prețurile
oficiale pornesc de la 157.576 de euro pentru SL 63 AMG, iar pentru
pachetul "Edition 1" de la 189.269 euro. Pachetul "Edition 1" conține,
printre altele, AirScarf, jante din aliaj-ușor vopsite în negru mat,
plafonul panoramic Magic Sky Control, dar și pachetul Performance.
Oficial, Mercedes-AMG îl lansează pe SL 63 AMG în luna mai. Neoficial, noi ne aștepăm să facem cunoștință cu el încă de la Salonul de la Geneva.
MERCEDES-BENZ SLS AMG GT
Constructorul german Mercedes a decis ca este timpul pentru o
schimbare in viata lui SLS AMG, motiv pentru care omoara acest model
si-i da nastere lui SLS AMG GT. Noul supercar german va fi vandut atat
in versiunea Coupe, cat si in versiunea Roadster si va debuta in
octombrie 2012.
Conform oficialilor germani, SLS AMG GT promite sa ofere "experiente
imbunatatite", iar daca ar fi sa ne uitam pe cifre am zice asa. Noul
model din Stuttgat va veni cu acelasi agregat V8 de 6.2 litri ce ofera
591 de cai si dezvolta un cuplu motor de 650 Nm. Comparativ cu actuala
versiunea, supercar-ul german a primit 20 de cai putere in plus. Puterea
motorului este transmisa rotilor prin intermediul aceleiasi cutii de
viteze cu sapte trepte AMG Speedshift, iar sprintul de la 0 la 100 km/h
are loc acum in 3.7 secunde, in timp ce repriza 0 - 200 km/h se cifreaza
la 11.2 secunde.
In plus fata de aceste modificari, SLS AMG GT vine cu un set nou de
suspensii, mult imbunatatite, in timp ce la interior, germanii ofera
mult mai multe combinatii de culori si de accesorii. In Germania, pretul
lui SLS AMG GT va porni de la 204.680 de euro pentru versiunea Coupe,
in timp ce versiunea Roadster va costa minim 213.010 euro.
ARHIVA MERCEDES-BENZ AMG
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu