Volkswagen
este un producator de automobile cu sediul in Wolfsburg, Germania.
Numele marcii inseamna in traducere Masina Poporului ( volks = popor si
wagen = masina). Volkswagen detine mai multe branduri cum ar fi: Audi,
Lamborghini, Bugatti, Bentley, Seat, Skoda si Scania. Toate aceste
branduri impreuna cu VW formeaza grupul VW, cunoscut si ca VWAG
(Volkswagen Aktiengesellschaft). Daca am face un clasament mondial VW
Group ar iesi doar pe locul 3 la numarul de masini produse, pe locurile 1
si 2 aflandu-se Toyota, respectiv GMC.
Dar inceputurile companiei se afla la radacina poruncii lui Adolf Hitler,de a se crea o masina a poporului.Deci Hitler a fost fondatorul de drept al companiei si continuata succesiunea de catre magnificul inginer Ferdinand Porsche. Se crede astfel ca Hitler avea in vedere acest lucru chiar din faza de proiect a masinii, iar in specificatiile secrete s-au inclus ca masina sa fie in stare sa transporte 3 adulti cu mitraliere si munitia necesara acestora. Desigur, chiar daca asa a fost, istoria a invins. Si acest lucru este cert dovedit de cele peste 20 de milioane de exemplare de Beetle produse, si prin numerosii proprietari si chiar fani ai acestui model…
ADOLF HITLER
1889 - 1945
FERDINAND PORSCHE
1875 - 1951
In 1935, Adolf Hitler semneaza un contract cu Porsche pentru a dezvolta Beetle, cunoscut si ca KdFWagen (”Kraft durch Freude”, insemnand ”Puterea prin intermediul Bucuriei”). In 1936, Hitler anunta la Berlin Auto Show ca Porsche va proiecta ''Masina Poporului''. In 1937, la cererea lui Hitler este infiintata Compania de Dezvoltare Germana Volkswagen. Primul prototip de Beetle este testat. In 1938, treizeci de prototipuri sunt terminate, fiind numite Seria 30. In 1938, se depune prima caramida la baza fabricii VW, care avea sa devina cea mai mare fabrica de masini sub un singur acoperis.
In 1939, in 28 mai se termina fabrica in Wolfsburg, care urma sa fie cunoscut ca si KdFStand.
In 1940, KdFWagen este oficial lansat la Berlin Auto Show.
In 1942, VW incepe productia vehiculelor de razboi Kubel si Kommander pentru transport terestru si Schwimm, care era amfibian.
In 1944, Germania este bombardata de catre Aliati, care distrug 2/3 din fabrica de la Wolfsburg.
In mai 1945 se
termina razboiul. Era timpul reconstructiei. Fortele britanice pun
stapanire pe zona Wolfsburg, inclusiv pe uzina VW. Ferdinand Porsche a
fost chemat la interogare datorita relatiilor sale cu nazisti, apoi el
si cu fiul sau au fost intemnitati intr-o inchisoare din Franta timp de 2
ani.
In 1946 au fost construite 1785 de masini, aproape in totalitate manual, care au fost folosite ca masini militare. In 1947 Fabrica din Wolfsburg produce 19.000 de masini, care au fost exportate in Olanda. In aceeasi perioada au fost realizate 2 masini decapotabile.
In 1948, Fabrica este inapoiata
Guvernului German de catre Englezi. Heinz Nordhoff a fost numit seful
executivului fabricii de la Wolfsburg. S-au produs 20000 de Beetle, a fost dezvoltat prototipul Hebmuller (Beetle Cabrio), Sir Wilhelm Karmann fiind cel care a proiectat modelul Beetle decapotabil.
In 1949, pentru prima data pe 17 ianuarie un Beetle a fost cumparat de catre un american, Ben Pon. Max Hoffman a devenit primul importator de VW in America. Hebmuller a intrat in productie, 696 de modele au fost construite manual din materiale recuperate pana in 1953.
In 1950 dubele Transporter si microbuzele intra in productie, Beetle
a ajuns la 100.000 de exemplare produse, 1.000 de decapotabile au fost
fabricate. Ferdinand Porsche a implinit 75 de ani si a ajuns in final sa
viziteze uzina din Wolfsburg. La vederea Beetle-ului, a cazut in genunchi si a plans vazandu-si in sfarsit visul devenit realitate.
La 10 ianuarie 1951 a murit Ferdinand Porsche.
In
anul 1950, productia a fost aproape egala cu vanzarile,
inregistrandu-se vanzari intr-un numar de 105.701 dintr-un numar total
de 105.712 unitati produse. Profitul companiei in acest an a fost de 3.8
milioane de marci germane.
In 1952, compania
Westfalia a inceput sa modifice dubele VW in vehicule pentru camping,
la Widenbruck, Germania. A avut loc prima intalnire oficiala intre
detinatorii de Beetle. A intrat in productie VW pick-up. Wilhelm Karmann a murit la varsta de 82 de ani. Beetle a fost lansat in Canada.
In 1953, VW isi deschide inca o uzina in Sao Paolo, Brazilia. Pana la aceasta data s-au produs 500.000 de exemplare Beetle.
In 1954, a fost construit prima decapotabila Karmann. Au fost create 2 vehicule Ghia cu 4 locuri, dar proiectul a fost revizuit si abandonat.
In 1955 aprilie, a fost infintat VW America. Beetle ajunge la 1 milion de exemplare fabricate. VW Karmann Ghia este oficial pus in vanzare, care nu era intocmai dezvoltat de VW, design-ul fiind realizat de un constructor italian si unul german (Karmann). In 1956, In 19 aprilie este construit ultimul Transporter in Wolfsburg. Productia este mutata la uzina de la Hannover. In 1957, VW Karmann Ghia decapotabil a intrat in productie. Beetle ajunge la 2 milioane de exemplare produse. A inceput productia pick-up-ului cu cabina dubla.
In
1958, Volkswagen reusea sa depaseasca pentru prima data 500.000 de
unitati produse anual, fiind produse 553.399 de unitati. In 1959
vanzarile cresc pana la 704.678 de unitati vandute dintr-un total de
705.243 unitati, iar profitul ajunge la suma de 68.3 milioane de marci
germane
In 1958, VW America devine filiala a companiei VW.
In 1959, Transporter primeste o transmisie in totalitate sincronizata. Beetle ajunge la 3 milioane de exemplare.
In 1960 Apare Volks-liner, o barca lunga de 5.2 metri, propulsata de un motor de Beetle de 36 de cai putere, insa foarte putine au fost produse. Beetle ajunge la 4 milioane de exemplare.
In septembrie 1961 este prezentat la Frankfurt Auto Show VW Type 3, cunoscut si ca VW 1500 si mai tarziu VW 1600. Beetle ajunge la 5 milioane de exemplare.
In 1962 VW 1600 Squareback (combi) si Fastback (hatchback) intra in productie. Heinz Nordhoff stabileste sediul VW America in Englewood Cliffs, New Jersey. In octombrie Beetle ajunge la 6 milioane de exemplare, iar Transporter la 1 milion.
In 1964 in iunie, Beetle ajunge la 8 milioane masini produse. Pana in decembrie se mai produc inca 1 milion de Beetle ajungand astfel la 9 milioane. Ultimul an in care Beetle-ul pentru America este produs la Wolfsburg, urmand ca productia destinat Americii sa fie mutata la uzina Emdem. VW cumpara compania AUDI, si se va numi in continuare VAG (Volkswagen Audi Group).
In 1965 In septembrie Beetle ajunge la 10 milioane de exemplare.
In 1966 Primul an oficial in care VW America importa Type 3. In aprilie se ajunge la 11 milioane de Beetle-uri, iar in decembrie la 12 milioane. In 1967 In aprilie moare seful executivului fabricii de la Wolfsburg, Heinz Nordhoff. In 1968 Apare VW K70. In 1969 Este dezvaluit la Frankfurt Auto Show VW Type 181, in SUA cunoscut ca The thing.
In
1969, au fost produse in total 2.094.438 unitati, din care au fost
vandute 2.087.109, inregistrand un profit de 330 de milioane de marci
germane.
In 1970, ultimul an in care putea fi cumparat un Beetle decapotabil in format standard, ulterior se putea gasi Beetle decapotabil dar in format Super Beetle, care a intrat in productie.
In 1971, VW Type 181 a intrat in productie la uzina din Puebla, Mexic. In 1972, In februarie Beetle a doborat recordul total de masini produse cu 15.007.034, record detinut de Ford Model T. Este incetata productia lui K70.
In 1973, VW type 181 a fost importat din Mexic in SUA. In iunie, Beetle
cu numarul de 11.916.519 a fost ultimul care a iesit de pe linia de
productie din Wolfsburg, Beetle nu a mai intrat in productie, de asemnea
Karmann Ghia a iesit din productie. A fost introdus modelul Passat.
In 1974 au fost introduse Golf, Scirocco si Derby.
In 1975 Ultimul an in care a fost produs Type 181, din care s-au vandut 25.000 de exemplare. Este ultimul an si pentru Super Beetle, intra in productie Golf 1. In 1976 S-a format VW Club din America. Polo si Golf GTI au fost prezentate la Frankfurt Auto Show. In 1977 Ultimul an de productie pentru Beetle standard, doar Super Beetle decapotabil a mai ramas pe liniile de asamblare. In 1978 Ianuarie, este produs la Emden ultimul Beetle.
In
1979 din totalul masinilor produse sub emblema Volkswagen, de 2.541.761
unitati, au fost vandute 2.538.569, inregistrand un profit de 667
milioane de marci.
In 1980 In ianuarie Karmann a terminat productia de Beetle decapotabile, ultimele 4572 au fost vandute in SUA. Sunt introduse Jetta si Golf 1 cabriolet.
In 1981 Beetle ajunge la numarul de 20 milioane. Apare a 2-a generatie de Passat. In 1982 Passat este introdus si in SUA sub numele de Quantum, ca apoi generatiile urmatoare sa aiba acelasi denumire si in SUA ca si in Europa. Apare a 2-a generatie de Polo si de Scirocco. In 1983 Apare a 2-a generatie de Golf in Europa. In 1985 Este introdusea a 2-a generatie de Golf. In 1986 Este introdusea a 2-a generatie de Golf cabrio si Jetta. In 1987 Un Beetle din 66’, detinut de Albert Klein, a fost rulat 1 milion de mile, adica 1,6 milioane de km. Fox/Fox Wagon a fost introdus doar in SUA. In 1988 apare a 3-a generatie de Passat si noul model Corrado.
In 1989,
productia totala Volkswagen a ajuns la 2.947.569 de unitati, fiind
vandute 2.940.950, inregistrand un profit de 1,038 milioane de marci
germane, reusind sa depaseasca pragul de 1 milion de marci.
Vw Corado | Vw JettaIn 1990 VW cumpara toate actiunile Seat. In 1991 Apare a 3-a generatie de Golf. In 1992 Este prezentat Vento. In 1993 S-a incheiat productia de Fox. In 1994 In ianuarie VW prezinta Concept One la Detroit International Auto Show. Apare a 3-a generatie de Polo si a 4-a generatie de Passat. In 1995 Sharan a fost introdus in Europa. Apare a 3-a generatie de Golf cabrio. In 1998 VW achizitioneaza Bentley Motors si Bugatti Automobiles. In ianuarie, VW prezinta noul Beetle la Detroit International Auto Show, iar dealerii VW din estul Canadei au inceput vanzarea noului Beetle. Apar Bora, Lupo, a 4-a generatie de Golf, a 5-a generatie de Passat. In 1999 VW achizitioneaza 100% din actiunile Skoda Auto. Martie, dupa luni de asteptare dealerii VW din SUA au inceput vanzarea variantei de 150 cai putere al noului Beetle.
In
1999, dintr-un total de 4.853.192 de unitati produse au fost vandute
4.229.996 unitati, iar profitul inregistrat a fost de 1,651 milioane de
marci. Exporturile ajung din nou sa fie de 3 ori mai mari decat cele
comercializate in Germania.
Vw Sharan | Vw Vento
In 2002 Apare primul VW care era incadrat in clasa lux si anume Phaeton. De asemenea apare a 4-a generatie de Polo.
In 2003 Apar Touran, varianta cabrio a noului Beetle si a 5-a generatie de Golf. In 2004 Apare primul SUV contemporan, Touareg. In 2005 Porsche achizitioneaza 18.53% din actiunile companiei VW. Apar Fox (in sfarsit si in Europa), Golf Plus, a 5-a generatie de Jetta (generatiile anterioare 3 si 4, au fost introduse doar in America in 1993 ,respectiv 1999) si a 6-a generatie de Passat. In 2006 Apare Eos, iar Touareg primeste un facelift. In 2007 VW mai introduce un SUV, Tiguan. In 2008 Martie, Porsche s-a decis sa-si mareasca cota de participare in compania VW la 51%. VW achizitioneaza majoritatea actiunilor firmei suedeze Scania. Au aparut Passat CC si a 3-a generatie de Scirocco. In 2009 Se asteapta a 6-a generatie de Golf. In 2010 Se asteapta VW 1L, denumire sugestiva deoarece va fi proiectat sa consume doar 1 litru/100 km. Vw Phaeton | Vw Touareg
Nascocind prin documentele privind
evolutia companiei Volkswagen se pot gasi si niste detalii mai picante,
in stransa legatura cu cea mai marcanta persoana al istoriei europene
din secolul al 20-lea. Adevarate sau nu, fiecare decide pentru sine, noi
ne simtim insa obligati sa va prezentam si aceasta fata al istoriei.
Sursele spun, ca inainte sa fie realizat modelul cel mai vandut in lume
si anume Volkswagen Beetle, la Berlin Auto Show in 1933
Hitler a vorbit despre necesitatea realizarii unui automobil ieftina
pentru toata lumea, aproximativ la pretul unei motociclete la vremea
aceea (autovehiculele fiind la momentul respectiv privilegiul celor bine
situati din punct de vedere material).
Specificatiile stabilite de el erau ca masina sa fie
in stare sa transporte 3 adulti si 2 copii, sa aiba o viteza maxima de
100 de km/h si un consum de 5-6 l/100km. De asemenea la masa unui
restaurant Hitler a schitat designul dorit pentru autoturismul
respectiv. Masina supranumita si Kdf-Wagen a fost insa
construita la fabrica din Wolfsburg in foarte putine exemplare la vremea
respectiva, fabrica fiind in curand transformat pentru producerea unor
vehicule militare, realizate pe acelasi sasiu ca si Beetle-ul.
Se crede astfel ca Hitler avea in vedere acest lucru
chiar din faza de proiect al masinii, iar in specificatiile secrete s-a
inclus ca masina sa fie in stare sa transporte 3 adulti cu mitraliere
si munitia necesara acestora. Desigur, chiar daca asa a fost, istoria a
invins. Si acest lucru este cert dovedit de cele peste 20 de milioane de
exeplare de Beetle produse, si prin numeroasele proprietari si chiar
fani ai acestui model…
Noul Volkswagen CCVolkswagen CC se pregateste de premiera europeana Prezentat in premiera mondiala anul trecut la Salonul Auto de la Los Angeles Volkswagen CC se pregateste pentru debutul european. Acesta va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Klaus Bischoff, seful de design al VW, a redesenat complet aspectul frontal si posterior pentru a oferi publicului un facelift in adevaratul sens al cuvantului. Dotari consistente Restilizarea a adus cu sine si o serie de tehnologii noi, precum si o lista de dotari mai bogata. Volkswagen CC se bucura de lumini bi-xenon, de proiectoare adaptive, lumini LED posterioare si anterioare, praguri cu insertii din aluminiu, volan multifunctional, o camera care detecteaza semnele de circulatie si un sistem care ajusteaza faza lunga in functie de ceilalti participanti la trafic (Dynamic Light Assist). O premiera pe CC este si sistemul Side Assist Plus cu Lane Assist, responsabil pentru supravegherea benzii de circulatie si a unghiului mort. Lista de optionale este completata de climatizarea scaunelor si de masajul acestora. Sase propulsoare Volkswagen ofera noul CC alaturi de sase motorizari diesel si benzina. Cei care prefera un coupe economic pot opta pentru versiunile 2.0 TDi de 140 si 170 de cai putere, echipate cu sisteme start-stop si de recuperare a energiei la franare. Va exista insa in gama si o versiune Blue TDI, dezvoltata pe motorul de 140 de cai, capabila sa respecte normele de poluare Euro 6, menite sa intre in vigoare in 2014. Pentru fanii motoarelor pe benzina, Volkswagen pune la dispozitie unitati cu 160, 210 si 300 de cai putere. Toate motoarele pot fi comandate impreuna cu transmisia automata DSG, iar pe viitor, o parte dintre ele, cele cu resurse mai generoase, vor primi si ajutorul tractiunii integrale 4Motion. Volkswagen Golf GTI Volkswagen se pregateste sa lanseze in cadrul Salonului Auto de la Geneva versiunea cabrio a lui Golf GTI. Modelul german combina performanta si practicalitatea hatchback-ului obisnuit cu placerea condusului in aer liber. Spre deosebire de hatchback, versiunea cabrio sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 6.9 secunde, iar viteza maxima se cifreaza la 236 km/h. Vanzarile lui Golf GTI Cabrio vor debuta odata cu jumatatea lui 2012. Volkswagen Amarok Volkswagen Beetle R Concept Volkswagen BlueSport Volkswagen Buggy Up! Concept Volkswagen Bulli Concept Volkswagen Concept A Volkswagen Cross Coupé Concept Volkswagen EcoRacer Concept Volkswagen Eos 3.2 Highway 1 Volkswagen Fox ABT Volkswagen Golf VI GTI Volkswagen GX3 Concept Volkswagen IROC concept Volkswagen Jetta Volkswagen New Compact Coupe Volkswagen Neeza Concept Volkswagen Passat CC Volkswagen Phaeton W12 Volkswagen Scirocco Volkswagen SP-2 Concept Volkswagen Tiguan Volkswagen Touareg Volkswagen plănuieşte Touareg CC - rival pentru BMW X6
Moda SUV-urilor-coupe se extinde din
Munchen la Wolfsburg. Volkswagen are de gând să scoată în 2015 un
Touareg cu spatele "tăiat" care va primi particula CC.
BMW X6 naşte prezeliţi. Doctrina SUV-urilor coupe, inventată de
BMW într-o încercare reuşită de a prezenta o alternativă viabilă la
SUV-urile clasice, este pe cale să acapareze şi ceilalţi producători,
startul urmând să fie dat, aşa cum era oarecum normal, în Germania.
Următorul brand pe lista celor care îşi doresc un SUV coupe pare să fie Volkswagen,
care va duce mai departe povestea conceptului CrossCoupe, prezentat în
premieră mondială în cadrul Salonul Auto de la Tokyo în 2011. Nu e vorba
însă de un model bazat pe acest concept - unul destul de redus în
dimensiuni - ci de o viitoare versiune coupe a lui Touareg, care ar
putea să fie lansată în 2015 şi să se numească, simplu, Volkswagen Touareg CC.Nu este singurul model de acest tip pe care Grupul Volkswagen îl are în vizor, cei de la Audi fiind deja pregătiţi să scoată pe piaţă un viitor Q6, SUV-coupe care va fi aşezat în gamă între Q5 şi Q7.
Beetle Cabrio 2012
|
---|
Noul
Beetle Cabrio dispune de un acoperis textil, actionat electric ce se
poate rabata in 10 secunde pana la viteze de maxim 30 km/h. La interior, habitaclul vine cu spatiu pentru 4 persoane, iar in portbagaj pot fi inghesuiti pana la 225 de litri. Asa cum era normal, capabitatea portbagajului a scazut considerabil, fratele cu acoperis fix dispunand de un volum de incarcare de 310 litri. La capitolul motorizari, clientii se vor bucura de trei motoare pe benzina si de doua unitati diesel. Pentru benzinarii inraiti, Volkswagen vine cu unitatile de 1.2 TSi de 105 CP, 1.4 TSi si 160 CP si cu agregatul de 2.0 litri TSi de 200 CP. La capitolul diesel, micutul model cabrio va fi animat de unitatile de 1.6 litri TDi de 105 CP si de motorul de 2.0 litri TDi de 140 CP. Lansarea oficiala a lui Volkswagen Beetle Cabrio va avea loc luna viitoare in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. |
---|
|
---|
|
---|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu