Un automobil de serie nu poate ieşi niciodată în evidenţă, indiferent de
performanţele cu care este dotat din fabrică. Întotdeauna, oamenii
şi-au dorit maşini mai puternice, mai rapide şi mai speciale decât ceea
ce le oferă liniile de montaj. Aşa au apărut firmele de preparare a
bolizilor.
BRABUS este probabil cel mai cunoscut tuner de automobile de lux de pe
mapamond si prin realizarile sale a fost recunoscut drept constructor de
autovehicule de catre Registrul Federal Auto German. Cand vorbim despre
BRABUS vorbim detasat despre exclusivism si individualizare, despre lux
si bunastare la cel mai inalt nivel.
Istoria BRABUS numara 35 ani, timp in care s-au creat masini de
vis, personalizate conform cerintelor exclusiviste ale unor clienti din
intreaga lume. In acelasi timp, BRABUS a devenit cel mai mare tuner de
automobile de pe mapamond si a fost recunoscut drept creator de
autovehicule de catre autoritatea de transport germana.
Transformarea automobilelor de serie Mercedes-Benz, Maybach, Chrysler si Dodge in adevarate bijuterii tehnice purtand marca BRABUS sau STARTECH se aplica la aproape toate elementele componente: motoare, jante, sistem de franare si suspensie, evacuare etc. Mai mult, BRABUS este lider in conversia interioarelor limuzinelor Mercedes-Benz, care se prelucreaza numai manual, devenind adevarate etaloane de lux, destinate clientilor elitisti BRABUS.
Transformarea automobilelor de serie Mercedes-Benz, Maybach, Chrysler si Dodge in adevarate bijuterii tehnice purtand marca BRABUS sau STARTECH se aplica la aproape toate elementele componente: motoare, jante, sistem de franare si suspensie, evacuare etc. Mai mult, BRABUS este lider in conversia interioarelor limuzinelor Mercedes-Benz, care se prelucreaza numai manual, devenind adevarate etaloane de lux, destinate clientilor elitisti BRABUS.
Brabus este considerat ca fiind cel mai important tuner al marcii
Mercedes-Benz. Cu o istorie de 35 ani cei de la Brabus au
modificat constant automobilele de serie produse de Mercedes pentru a le
face mai sportive din toate punctele d evedere. CEa mai importanta
realizare a celor de la Brabus este sedanul Brabus CLS Rocket considerat
drept cea mai rapida masina de serie din lume. Brabus a reusit sa
atinga pe circuitul de viteza de la Nardo viteza maxima de 354 km/h.
Brabus, fondată în 1977 în Bottrop (Regiunea Ruhr), Germania, este o companie de tuning de înaltă performanță specializată pe vehiculele Mercedes-Benz, Smart și Maybach.
Franciza a fost deținută de baronul Martin Stillman von Brabus. Bodo Buschmann şi Klaus Brackmann au preluat-o, Brabus devenind,
alături de AMG, unul dintre cei mai mari preparatori pentru orice client
care doreşte să maximizeze potenţialul automobilelor construite la
Stuttgart.
Dacă un client vrea o maşină tunată, Brabus cumpără maşina de la Mercedes pe care apoi o modifică conform cerinţelor. Brabus a devenit cel mai mare tuner Mercedes. Concureții ei sunt: Lorinser, Carlsson, Kleemann și Renntech.
Bodo Buschmann
Dacă un client vrea o maşină tunată, Brabus cumpără maşina de la Mercedes pe care apoi o modifică conform cerinţelor. Brabus a devenit cel mai mare tuner Mercedes. Concureții ei sunt: Lorinser, Carlsson, Kleemann și Renntech.
Principalul obiectiv al Brabus este de a obține performanță maximă a motorului prin creșterea cailor putere și a cuplului.
Clienții pot cumpăra fie autovehicule direct de la Brabus sau pot
trimite Mercedesul lor pentru a fi personalizat și/sau reparat. Dacă un
client comandă o mașină de la Brabus, Brabus cumpără mașina special de
la Mercedes și apoi o modifică la nivel intern în funcție de
solicitările clientului.
362.4 km/h: Brabus Rocket din 2006, produs intr-o mica serie bazat pe Mercedes CLS, este cel mai rapid sedan din lume. In cadrul testelor desfasurate pe circuitul de mare viteza din sudul Italiei de langa Nardo, limuzina de mare performanta de 348.000 euro a imbunatatit recordul precedent de 350,2 km/h, detinut tot de BRABUS cu modelul E v12 Biturbo.
Drept dovada pentru dragostea de imbunatatiri tehnice inaintea celor de natura stilistica, tunerul german se poate lauda cu cateva recorduri (cel putin) impresionante:
- Brabus E V12: cel mai rapid sedan din lume – 330km/h (1996)
- Brabus E V12 Biturbo: al 2-lea record pentru cel mai rapid sedan din lume – 350.2km/h (2003)
- Brabus Rocket: sedanul coupe bazat pe un CLS W219 inregistreaza al 3-lea record al tunerului german pentru cel mai rapid sedan din lume - 365.7km/h (2006)
Asadar, sa trecem la noul EV12. Potrivit baietilor care l-au proiectat si construit, acest Clasa E modificat este cea mai rapida decapotabila cu patru locuri din lume, si cam au dreptate aici.
In primul rand, sa auzim niste numere: V12, 6.3 litri, 778 de cai putere, 0-100km/h in 3.7 secunde, 371.8km/k viteza maxima si 480.000 de euro pret de catalog.
Povestea din spatele acestor cifre se afla undeva sub capota: Brabus a inlocuit (a se citi "marit") pistoanele cu unele mai performante (era si normal dupa ce au marit motorul de la 5.5 la 6.3 litri), la fel si arborele cotit, a inlocuit cele doua axe cu came cu unele de competitie si a schimbat turbosuflantele standard pentru alte doua mai mari, admisia a fost imbunatatita, iar intercoolerele sunt acum patru la numar.
Majoritatea pieselor pe care le poti gasi sub capota si dedesubtul lui E V12 au fost schimbate ori marite, asa ca ne oprim aici cu datele tehnice daca nu vrei sa ne prinda ziua de maine inca povestind despre stiu eu ce piulita schimbata cu una mai mare...sau rochia din carne purtata de Lady Gaga.
Chiar daca comportamentul dinamic al lui E V12 are de suferit din cauza performantelor herculiene.
BRABUS ROCKET 800 V12 MERCEDES-BENZ
BRABUS IBUSINESS MERCEDES-BENZ
BRABUS SLR MCLAREN MERCEDES-BENZ
BRABUS SL65 MERCEDES-BENZ
BRABUS M WIDWSTAR MERCEDES-BENZ
BRABUS GLK MERCEDES-BENZ
BRABUS SLK MERCEDES-BENZ
BRABUS R MERCEDES-BENZ
BRABUS SLS MERCEDES-BENZ
BRABUS HIGH VOLTAGE SMART
BRABUS ROADSTER TESLA
NOUTATI
Brabus 800 Coupe – Cel mai rapid şi puternic coupe de lux
Noul model prezentat de tunerul german la Dubai International Motor show are la bază versiunea Mercedes-Benz CL 600 Brabus. Propulsorul V12 din CL 600 de 5,5 litri a ajuns la 6,3 litri.
Sistemul de serie twin-turbo a fost înlocuit cu un sistem de
supraalimentare realizat de Brabus. Au fost redesenate cele două galerii
de evacuare, acestea integrează şi turbinele precum şi cele 4
intercoolere. Astfel Brabus 800 V12 Biturbo livrează 800 CP la
5.500 rpm şi un cuplu motor de 1.420 Nm de la 2.100 rpm. Evident la
dispoziţie clienţii vor avea doar 1.100 Nm, valoarea fiind limitată.
Impresionant pentru acest propulsor este faptul că respectă normele de poluare Euro 5
. Puterea este trimisă spre puntea spate prin intermediul unei cutii
automate cu 5 trepte. Evident pe puntea spate există şi un diferenţial
cu alunecare limitată. Cei de la Brabus s-au gândit că nu are sens să
streseze clientul de Brabus 800 Coupe cu algoritmi pentru decuplarea
sistemelor electronice.
Pentru acest lucru este suficient apăsarea unui singur buton. Modelul
devine, conform celor de la Brabus, cel mai rapid şi puternic coupe de
lux de pe piaţă. Adică: 0-100 km/h în 3,9 secunde, 0-200 km/h în 10,3 secunde, şi o viteză maximă limitată electronic la 350 km/h. Modelul poate fi comandat la Brabus, dar se poate ajunge la această creaţie şi dacă un client deţine un CL 600 de serie. Interiorul este teritoriul unde clientul are libertate totală.
Brabus semnează primul kit de tuning pentru Mercedes B-Klasse
Noua generaţie Mercedes B-Klasse a atras deja atenţia tunerilor de la
Brabus, specializaţi în modificarea modelelor produse în Stuttgart.
Kitul propune momentan doar câteva accesorii pentru interior.
Proaspăt lansat pe piaţa europeană, la finele anului trecut, noul Mercedes B-Klasse se bucură deja de atenţia tunerilor de la Brabus.
Casa de tuning, specializată în modificarea modelelor din Stuttgart, a
decis să ofere publicului prima sa interpretare a MPV-ului de nouă
generaţie.
Deşi nu a oferit detalii despre kitul destinat propulsoarelor
pe benzină şi diesel, Brabus a dat publicităţii o serie de imagini care
trădează modificările aduse aspectului exterior. Partea frontală este
dominată de un nou pachet aerodinamic, care include o extensie pentru
spoiler, o priză de aer mai mare şi o grilă cu linii înnegrite.
În partea posterioară îşi fac loc patru ţevi de eşapament cromate,
încadrate de un deflector discret. Pachetul este completat de jante
cuprinse între 17 şi 19 inch, ultimele încălţate cu pneuri de 225/35 pe
faţă şi 255/30 pe spate. Look-ul general capătă trăsături sportive şi
mulţumită deciziei de a coborâ garda la sol cu 30 de mm.
La interior, Brabus a folosit mult aluminiu, regăsit la
nivelul portierelor, al pedalierelor şi al pragurilor, unde a şi fost
inscripţionat numele tunerului. Pentru tapiţerie opţiunile de
personalizare sunt nenumărate, în timp ce la nivel tehnologic, Brabus
propune chiar şi instalarea unor iPad-uri pentru ocupanţii locurilor
spate.
Brabus Mercedes SLS AMG
Brabus va tuna modelul SLS AMG Roadster 2011 de la Mercedes si il va arata lumii cu ocazia Salonului Auto de la Essen din 2011.
Ultimele aparitii pe scena auto ale companiei germane au fost la Salonul Auto de la Frankfurt 2011 cu modelele Brabus Rocket 800 2012, Brabus High Performance 4WD Full Electric Concept Car 2011 si la Dubai Motor Show
cu Mercedes CL 800 Coupe by Brabus. De atunci, nemtii de la Brabus nu
au mai comunicat nimic. Motvul? Pregateau noul SLS AMG Roadster.
Prea multe detalii despre acest nou proiect nu au fost facute
publice, insa mai multe surse spun ca modificarile aplicate modelului
SLS AMG Roadster de la Mercedes vor fi asemanatoare cu cele de la SLS AMG. Mai exact, nemtii vor folosi predominant fibra de carbon, suspensie reglabila electronic si, desigur, un motor V8 de 6,3 litri cu o putere ce poate ajunge la 700 de cai.
Singurele dovezi ale acestei noutati de la Brabus sunt cateva poze oficiale facute publice inainte de lansarea sa la Salonul Auto de la Essen 2011.
BRABUS CSL 63 - 2012
BRABUS SLS ROADSTER MERCEDES-BENZ 2012
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu