Rover



 Rover Group, cel mai mare producator de masini din Marea Britanie, este un exemplu viu al modului in care poate intra in declin industria auto a unui stat. Grupul are o istorie complicata pentru ca fost format de o duzina de mici producatori, in perioade diferite. Desi numele Rover este folosit pentru grup astazi, el nu a reprezentat punctul central al istoriei acestuia. In schimb, Austin pare mai demn de a reprezenta grupul. Austin a fost faimosul producator al Austin Steven (1922-1931), care a fost cea mai populara masina britanica de dinaintea Primului Razboi Mondial.


 Compania Rover este o fosta companie de producţie auto britanica infiintata ca Starley & Co Sutton din Coventry,Anglia, în 1878. Compania a comercializat  maşini de fabricaţie Rover între 1904 şi 1967, când a fost vânduta la Leyland Motor Corporation , devenind marca Rover . Marca a trecut prin mai multe vieţi înainte de lichidarea sa în 2005. După ce a recurs la dezvoltarea pentru şablonul modern  cu bicicleta sa Rover din 1885, compania s-a mutat în industria de automobile . Marca cu Longship Viking iconic dateaza din 1904. Land Rover a fost adăugat începând din 1948, si  toată producţia se muta la fabrica Solihull , după al doilea război mondial .

  Primul Rover a fost un triciclu fabricat  de Starley & Co Sutton  în 1883. Compania a fost fondata de John Kemp Starley si William Sutton, în 1878. Starley a lucrat anterior cu unchiul sau, James Starley, care a inceput cu masini de cusut de producţie şi a trecut la biciclete în 1869.

 John Kemp Starley

 La începutul anilor 1880, ciclurile disponibile au fost relativ periculoase şi extrem de înalte. JK Starley a facut istorie in 1885 prin producerea de biciclete de siguranţă Rover -un spate-wheel-drive, lanţ -ciclu de condus cu două roţi de dimensiuni similare, făcându-l mult mai stabil decat cel precedent. Revista de  ciclism a spus ca Rover a "stabilit un model pentru lume", fraza a fost folosită în publicitate lor pentru mai mulţi ani. Starley este, de obicei, descris de istorici ca fiind primul constructor modern de biciclete


  Cuvintele pentru "bicicleta" în poloneză (canotor) si Belarus (Rovar, Ровар) sunt derivate din numele companiei. Cuvântul ровер este de asemenea folosit în multe părţi din Ucraina de Vest.
În 1889, compania a devenit JK Starley & Co Ltd., si la sfarsitul anilor 1890, Rover C. Company Ltd. 


  În 1899 John Starley a importat unele din primele  motociclete Peugeot din Franţa pentru dezvoltarea experimentală. Proiectul său a fost primul pentru a potrivi un motor la una dintre bicicletele sale Rover. Starley a murit devreme în octombrie 1901 şi 46 ani de afaceri au fost preluati de către antreprenorul Harry J. Lawson.
.
  


1912 Rover 3-viteze
 
  Compania a dezvoltat si produs motocicleta Rover Imperial,in noiembrie 1902. Aceasta avea 3,5 CP -încadrată ca motocicletă cu motor în centrul şi furci "Springer";a fost un pionier la timpului său. Aceasta prima motocicleta Rover a avut caracteristici inovatoare cum ar fi un spray de carburator, partea de jos avea un suport pentru motor şi supape actionate. Cu un cadru puternic, dispunea de tuburi duble şi un finisaj de calitate bună.Peste o mie de motociclete Rover au fost vândute în 1904. În anul următor, cu toate acestea, Rover a încetat producţia de motociclete să se concentreze pe "bicicleta de siguranta" a lor, dar în 1910, designerul John Greenwood a fost contactat pentru a dezvolta un nou motor de 3.5 HP 500 cc cu arc, un magnet Bosch şi o unitate  inovatoare adica un dinte inversat pe lanţ. Ea avea un Brown şi Barlow ca,carburator şi furcile ca niste druizi de primăvară. Acest nou model a fost lansat la 1910  la Olympia  şi peste 500 au fost vândute.
 În 1913 un model "TT", a fost lansat cu un ampatament mai scurt şi ghidonul sport. "Echipa de lucrări", a lui Dudley Noble şi Newsome Chris a avut un oarecare succes şi a câştigat premiul cel mare.
 


1920 Rover 500 cc
 
  Rover a furnizat 499 de motociclete cu un cilindru pentru armata rusă în timpul primului război mondial si compania a început să se concentreze pe producţia de masini abia la sfârşitul războiului.Dar Rover a produs motociclete cu 248 cc şi 348 cc , motoare electrice aeriene, robinete şi motoare, inclusiv un 676 cc V-Twin . În 1924, Rover a introdus o nouă motocicletă uşoară 250cc, cu o unitate de construcţie a motorului şi a cutiei de viteze. Acesta  avea lumini fata si spate, precum si un design nou de frane interne. 

 
  Slabele vanzari de motociclete Rover cauzate ,  pune capăt producţiei de motociclete şi se concentreza doar pe producţia de automobile. Între 1903 şi 1924, Rover a produs mai mult de 10.000 de motociclete. 

Primele modele Rover



Rover, 1905
  


 Rover, 1906



Rover 6 intr-o reclama-1910, £ 155
  


Rover Tourer, 1926
  


1936 Rover 10
  
  În 1888, Starley a făcut o masina electrica, dar aceasta nu a fost niciodată pusa în producţie.
  Trei ani de la moartea lui Starley în 1901, şi preluarea ulterioară a lui HJ Lawson, compania producătoare de automobile Rover a inceput cu doua locuri Rover Opt dupa modelele lui Edmund Lewis, care a venit de la Lawson a lui Daimler . Lewis a parasit compania pentru a se alătura lui Deasy la sfârşitul anului 1905. El a fost în cele din urmă înlocuit cu Owen Clegg, care a aderat la Wolseley în 1910 şi a stabilit cu privire la reformarea gama de produse. De scurta durata, experimente cu motoare cu supapa-maneca au fost abandonate, iar 12hp model a fost introdus în 1912. Aceasta masina a fost atat de mult succes ca toate celelalte masini au fost retrase, iar pentru un timp, Rover a urmat "un model" de politică. Clegg a plecat sa se ​​alature companiei franceze Darracq în 1912.
În timpul primului război mondial , au făcut motociclete , camioane.
  In afaceri nu a fost un foarte mare succes în anii 1920 şi nu a plătit un dividend de la 1923 pana la mijlocul anilor 1930. În decembrie 1928, preşedintele a informat  acţionarilor că acumularea de pierderi substanţiale de 1923-1928 de ani împreună cu costurile de reorganizareacel an trebuie să fie recunoscută de către o reducere din 60% ​​din valoarea de capital a societăţii. 
 În timpul 1928 Frank Searle a fost numit director general pentru a supraveghea de recuperare. Searle a fost de formarea unui inginer locomotiva cu experienţă în industria auto de la Daimler, director de cel mai recent, a fost de gestionare a Imperial Airways . La recomandarea lui Spencer Wilks a fost adus la de la Hillman de director general si numit la bord, în 1929. În acel an, Searle si părţile Midland de la caroserii a adus  lumina la Rover, într-un efort de a economisi bani iar Robert Boyle si Maurice Wilks au proiecta o masina noua mica.
  Aceasta a fost Scarab Rover , cu un spate montat V-twin-cilindri, racit cu aer motor anunţat în 1931, o versiune Van a fost prezentat la Olympia, dar nu a intrat în producţie.  În acest timp, Rover 10/25 a fost introdus, cu organismele efectuate de către Compania oţel presat . Aceasta a fost acelaşi organism cum este utilizat pe Hillman Minx . Înainte de acest moment Rover a fost un mare sustinator al celor foarte uşoare Weymann organisme care au mers brusc de moda cu cererea pentru caroserii strălucitoare şi mai multe forme curbate ale corpului. Organismele lui Weymann au rămas în catalogul fabrică până în 1933.
  Frank Searle şi Wilks Spencer au stabilit reorganizarea companiei si mutarea spre lux pentru a satisface oamenii care au dorit ceva "superior" la Ford şi Austins . În 1930 Wilks Spencer a fost alăturat de către fratele său, Maurice, care a fost, de asemenea, la Hillman ca inginer şef. Spencer Wilks  rămâne cu compania până în 1962, şi fratele său până în 1963.
Compania a arătat profit în 1929 şi 1930 ani, dar, cu încetinirea creşterii economice în 1931 Rover a raportat o pierdere de £ 77,529.In 1932 a produs o pierdere de 103,000 lire sterline, dar un tur în jurul valorii de reorganizare în urma inca mai mult a dus la un profit de 46,000 lire sterline în 1933.Cele mai noi operaţiuni de asamblare în Australia şi Noua Zeelandă au fost închise.
Frank Searle părăsit consiliul de aproape de sfârşitul anului calendaristic 1931, munca sa făcut. 
  Bazându-se pe succese, cum ar fi bătut  pentru prima dată în 1930, în curse de tren albastru , fratii Wilks Rover a stabilit ca o companie cu mai multe state europene regale, aristocratice, si garanteaza guvernamentale , şi partea superioară a clasei de mijloc şi de clienţii stele. 
 
  La sfârşitul anilor 1930, în anticiparea a ostilităţilor potenţiale care ar putea deveni al doilea război mondial , guvernul britanic a început un program de reînarmare, şi ca parte a acest lucru ", fabrici umbra" au fost construite. Acestea au fost plătite de către guvern, dar personal şi administrate de companii private. Două au fost conduse de Rover: unul, la Acocks Green , Birmingham, a început activitatea în 1937, şi un al doilea, mai mare, la Solihull , a început în 1940. Ambele au fost angajate de luare motoarele de aviaţie şi de corpuri de aeronave. Cele mai originale lucrări principale de la Helen Street, Coventry, a fost grav avariat de bombardamentele din 1940 şi 1941 şi niciodată nu a recâştigat plină producţie.
  La începutul anului 1940, Rover a fost abordat de catre guvern pentru a sprijini Frank Whittle , în curs de dezvoltare motor cu turbina de gaz. Compania lui Whittle nu a avut nici instalaţiilor de producţie, cu toate acestea, intenţia a fost pentru Rover de a lua de proiectare şi de a dezvolta o pentru producţia de masă. Whittle însuşi nu a fost mulţumit de acest lucru şi nu a dat curs modificările de proiectare efectuate fara aprobarea sa, dar primele motoare de testare la proiectarea W2B au fost construite într-o moara de bumbac neutilizate în Barnoldswick , Lancashire, în octombrie 1941. Rolls-Royce a avut un interes în noua tehnologie, şi a fost încheiat un acord în 1942, în care ar prelua motoarelor si Barnoldswick lucrează şi, în schimb, Rover ar obtine contractul pentru a face Meteor - motoarele de rezervor, care de fapt au continuat până în 1964 .
 


Rover cu turbina pe gaz
 
  În 1950, designer de FR Bell si inginerul sef Maurice Wilks a prezentat prima masina alimentata cu o turbină de gaz ,motor bazat pe modele lui Frank Whittle "de putere Jets. JET1 cu două locuri a avut motorul pozitionat in spatele scaunelor, grile de admisie a aerului de pe fiecare parte a masinii, de evacuare şi pe partea de sus a cozii. În timpul testelor, masina a atins viteze de top de 88 mph (140 km / h), la o viteză de 50.000 rpm pe turbina. Masina a rulat pe benzina , cu parafina , sau diesel de ulei, dar problemele consumului de combustibil s-au dovedit de netrecut pentru o masina de productie. Este prezent pe ecran, la Muzeul de Stiinta din Londra . Rover si BRM echipa de Formula Unu si-au unit forţele pentru a produce Rover-BRM ,cu o turbina de gaz, motor sport prototip, care a intrat din 1963, de 24 de ore la Le Mans , condus de Graham Hill şi Ginther Richie . Aceasta medie de 107.8 mph (173 km / h) si a avut o viteza de top de 142 mph (229 km / h).
  Proiecte experimentale au fost întreprinse pentru a îmbunătăţi furnizarea motorului de putere, calităţile de funcţionare, şi toleranţele de combustibil. armata britanică cerinţe a condus la dezvoltarea unei versiuni policarburant de varianta 2.25 litri a motorului în 1962, care ar putea rula pe benzina , motorina , Jet -A , sau petrol lampant . Cu toate acestea, puterea motorului de putere atunci când rulează pe de grad mic de combustibil a fost prea mică pentru utilizări ale armatei. Rover a dezvoltat un foarte avansat (pentru moment) turbodiesel de versiunea de motor în mijlocul anilor 1960 pentru a puterii sale experimentale '129-inch "grele Land Rover modele. Acest motor de 2.5 litri utilizat un turbocompresor construit de divizia Rover turbină cu gaz, precum şi un intercooler . Aceasta a fost una dintre primele ori aceste caracteristici au fost incluse pe o astfel de unitate diesel de capacitate mică, dar acestea nu au fost adoptate.
 

 
  Anii 1950 şi '60 au fost ani fructuosi pentru companie. Land Rover a devenit un succes Runaway (în ciuda reputatiei Rover, pentru a face saloane lux, Land Rover utilitar a fost de fapt cea mai mare companie vanzator-a lungul anilor 1950, '60, si '70), precum şi saloane de P5 si P6 echipate cu un 3.5 L (215ci) V8 de aluminiu (de proiectare şi de instrumente de care a fost achiziţionat de la Buick ) si cercetarea de pionierat în turbină cu gaz-vehiculelor alimentate.
 



 În 1967, Rover a devenit parte a Leyland Motor Corporation (LMC), care detinea deja Triumf . In anul urmator, LMC fuzionat cu British Motor Holdings (BMH) pentru a deveni , British Leyland Motor Corporation (BLMC). Acesta a fost începutul sfârşitului pentru Rover companie independenta, ca patrimoniul companiei Solihull, pe baza lui sa înecat sub infama relatiile industriale si problemele manageriale care asaltează industria auto britanica a lungul anilor 1970. La mai multe ori, aceasta a fost parte a diviziei de Specialist (prin urmare, denumirea fabrica SD1 pentru prima şi, în cazul, doar-model de produs în conformitate cu prezentul acord), Autovehicule Leyland, Rover-Triumf, şi de scurtă durată Jaguar Rover Triumf .

 De la primul model din 1948, numele Land Rover a devenit sinonim, la nivel global, cu vehiculele cu transmisie integrala definitorii. Printre acestea, Defender, Freelander, Discovery si Range Rover au evoluat pentru a satisface fiecare cerinta de stil urban, confort si capacitati off-road inegalabile. E o poveste remarcabila ce se confunda cu insasi istoria 4x4. Jumatate de secol de dezvoltare. De-a lungul ultimilor 55 de ani, gama de vehicule Land Rover a evoluat si a devenit sinonima cu robustetea, durabilitatea, confortul si stilul elegant. An de an, modelele Land Rover au redefinit categoriile 4x4 din intreaga lume. Range Rover La mijlocul anilor 1960, convins ca exista o piata pentru vehiculele cu transmisie integrala, Land Rover a proiectat un model nou inovator. Combina niveluri de performanta, manevrabilitate, confort la conducere si rafinament specifice unei limuzine cu robustetea si abilitatea 4x4 ale unui Land Rover. Restul este istorie, cum se spune. Discovery Discovery este un vehicul cu un patrimoniu bogat, avand la baza peste cincizeci de ani de experienta Land Rover. Demonstrand modul in care experienta si inovatia pot contribui la un design de neegalat, ultima sa forma de manifestare - noutatea Discovery 3 - este gata sa redefineasca acest sector din nou. Freelander Lansat in 1997, Freelander a dovedit inca o data ca produsele Land Rover redefinesc intotdeauna sectorul pe care il ocupa pe piata. A lansat Land Rover intr-o noua zona a pietei de vehicule 4x4 destinate timpului liber si a extins atractivitatea brand-ului dincolo de cumparatorii traditionali de vehicule 4x4. DEFENDER, produs pentru prima data in 1948, istoria acestui vehicul unic dezvaluie o viziune de proiectare de o consistenta remarcabila, de la cele mai vechi modele pana la modelul Defender de astazi, mai mult de 55 de ani mai tarziu. Utilizat pe scara larga in intreaga lume, datorita abilitatii sale de a ajunge in cele mai inaccesibile parti ale planetei, Defender este optiunea numarul unu pentru exploratori si aventurieri deopotriva. Istoria acestui vehicul unic dezvaluie o viziune de proiectare de o consistenta remarcabila, de la cele mai vechi modele pana la modelul Defender de astazi, mai mult de 55 de ani mai tarziu. Inceputurile Primul Land Rover a aparut in 1948 - un vehicul utilitar splendid de simplu si de ingenios. Fratii Spencer si Maurice Wilks, creatorii Land Rover, lucrand la fabrica din Solihull, au proiectat un vehicul simbol ce combina simplitatea utilitara si calitatea robusta si fiabila. Inceputul unei revolutii La mijlocul anilor 1950, numele de Land Rover s-a consacrat definitiv ca un sinonim pentru durabilitate si excelenta off-road. Utilizatorii din domeniul militar si agricol, precum si din sectoare precum serviciile de salvare si urgenta au regasit in Land Rover calitatile pe care le apreciaza la un vehicul. Iar in 1959 modelul Land Rover cu numarul 250,000 a iesit de pe linia de productie. Evolutie continua Cu o crestere continua pe piata principala a vehiculelor cu transmisie integrala in anii 1960, Land Rover a continuat sa evolueze. Cererea pentru aptitudinile sale unice a crescut puternic si s-au fabricat versiuni cu ampatament variabil si stil diferit de caroserie pentru a imbunatati flexibilitatea si capacitatea de munca. Exploratorul perfect putea fi de acum gasit in intreaga lume. Cu lansarea modelului Discovery in 1989, acest vehicul deja legendar s-a facut cunoscut sub numele de Land Rover Defender. Pe modelul Defender actual, patrimoniul indiscutabil al modelului 4x4 original este combinat cu tehnologia inovatoare, precum sistemul de control electronic al Tractiunii de la Land Rover. Defender este un vehicul echipat complet pentru toate situatiile - si continua sa evolueze si sa se dezvolte pana in ziua de astazi,
 MG-Rover, este adus din nou la lumina de cercetarile efectuate de procurorii britanici, care ii acuza pe fostii administratori ai companiei ca au produs in mod fraudulos colapsul celui mai mare constructor de masini din Anglia la acel moment.



  Desi timpul scurs de atunci parea sa fi ajutat la uitarea dramaticului eveniment, iata ca Serious Fraud Office din Marea Britanie, un fel de DNA, a anuntat ca lucreaza la un dosar ce vizeaza falimentul companiei MG Rover, eveniment care s-a soldat cu disponibilizarea a nu mai putin de 6.000 de angajati si disparitia unui brand cu traditie pentru industria auto britanica. Ministrul Peter Mandelson susti­ne ca afacerea a avut parte de o inve­stigatie amanuntita si pro­funda, ce a durat patru ani, insa acum SFO trebuie sa gaseasca dovezi in cazul in care au existat actiuni voluntare de produ­cere a falimen­tului. Dosarul are la baza un raport al guvernului care detaliaza toate cir­cumstantele eveni­mentului de la acea vreme, raport ce a fost finalizat luna trecuta, dar care nu va fi facut public pana la termi­narea anchetei SFO.



Acuzatii politice

  MG Rover era, la momentul fali­mentului, in 2005, ultimul produc­ator independent de automobile din Marea Britanie, restul companiilor fiind controlate de giganti ai indu­striei din SUA sau Europa. Inainte de faliment, compania fusese cum­pa­rata de un grup de investitori pe suma simbolica de 10 lire, dar a ajuns rapid sa cumuleze datorii de un mi­liard de lire. Factorul politic nu avea cum sa lipseasca din aceasta poveste. Opozitia acuza Partidul Laburist, la putere din 1997, ca a cheltuit mili­oane de lire pentru a sustine nejusti­ficat compania MG Rover in anul electoral 2005, fali­mentul fiind ine­vitabil. Reprezen­tantii Phoenix Venture Holdings, care a detinut uzinele Rover timp de aproximativ cinci ani, sustin ca ancheta este inutila, ca directorii sai au stat la dispozitia Guvernului si comisiilor de ancheta in tot acest timp, iar o noua investigatie nu-si are rostul.

De la BMW la Nanjing

  Phoenix Venture Holdings a cum­parat MG Rover in 2000, dupa ce BMW a realizat ca nu va reusi nicio­data sa obtina profit din exploatarea acesteia.

  BMW platise in 1994 exor­bi­tanta suma de 1,2 miliarde de dolari pentru actiunile Rover Group, din care a desprins Land Rover si a vandut-o catre Ford, iar MINI a constituit-o ca pe o divizie separata. Cele mai importante valori ale companiei, brandurile MG si Rover, uzinele si planurile ultimelor modele fabricate au fost impartite, in timpul procedurilor de faliment si ulterior, in cele patru vanturi. Brandul Rover, pastrat de BMW, a fost vandut catre Ford, care detinea grupul Jaguar/ Land Rover, din care se desprinsese initial Rover. Ulterior, a ajuns la compania indiana Tata, la pachet. Shanghai Automotive Industry Cor­po­ration si Nanjing Automobiles si-au disputat apoi brandul MG si drepturile de producere a modelelor Rover 25, 45 si 75, dupa ce Nanjing cumparase uzinele britanice, cu liniile de pro­ductie, dar fara copy­right pe planurile de productie. In septemebrie 2005, Nanjing Automobiles demara trans­portul liniilor de productie ale Rover catre China.
  
 Kevin Howe, seful executiv al MG ROVER


 Proprietarul chinez al fostului constructor britanic MG ROVER se pare că are gânduri mari, prezentând în cadrul Salonului Auto de la Beijing conceptul Icon, un crossover de clasă mică, ce ar putea rivaliza cu Nissan Juke sau, de ce nu, cu MINI Countryman.
 MG are o istorie tumultoasă, din cauza succesiunii de proprietari şi a numeroaselor sistări de producţie, ce începe încă din anii 1924-1925. Istoria sa este marcată însă de modele emblematice, precum MGA (1955-1962), MGB (1962-1980), MBG GT V8 (1973-1976, un coupe sport ce încă mai aleargă în cursele "clasice") sau, mai recent, MG TF (2002-2005), şi de o carieră bogată în motorsport. De exemplu, în 1939, un MG EX135 a doborânt recordul de viteză de la acea vreme, de 320 km/h. Iar în 1963, MG a fost singura maşină străină ce alerga în NASCAR-ul american.


 Din 2005, anul în care MG a fost achiziţionat de Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), şi până în prezent, nu s-a mai auzit aproape nimic despre această marcă. Dar, acum, în cadrul Salonului Auto de la Beijing, SAIC a prezentat în premieră conceptul Icon. Design-ul primului SUV/crossover de clasă mică din istoria MG este original şi avangardist, dar reinterpretează câteva linii experimentate de modelele MGA (linia farurilor şi a calandrului) şi MGB GT (forma şi structura blocurilor optice spate), şi, fără a deranja, aminteşte din câteva unghiuri atât de MINI-ul Countryman, cât şi de micuţul Nissan Juke.

 În ceea ce priveşte platforma tehnică şi motorizările, nu au fost date publicităţii detalii, dar surse apropiate SAIC au estimat că ar putea fi folosită baza modelului Roewe 350 şi de un propulsor turbo, în patru pistoane, ce se află pe planşetele inginerilor SAIC.
 
 

1938 Rover 16
  


1904-1912 Rover 8
1906-1910 Rover 6
1906-1910 Rover 16/20
1912-1923 Rover 12
1919-1925 Rover 8
1924-1927 Rover 9/20
1925-1927 Rover 14/45
1927-1932 Rover Light 
1927-1947 Rover 10
1929-1932 Rover 2-litri
1931-1940 Rover 
1932-1933 Rover Pilot 
1932-1932 Rover Scarab
1934-1947 Rover 12
1937-1947 Rover 16
1948-1978 Land Rover (I / II / III) -În 1978, BL stabilit Land Rover 
1948-1949 Rover P3 (60/75)
1970-1978 Range Rover -În 1978, BL stabilit Land Rover Limited ca o filială separată, care a preluat Range Rover de producţie.
1985-1989 Rover 416i 




ROVER 75 COUPE


Proprietarul chinez al MGRover anunta lansarea sedanului MG6 in Europa

Chinezii de la SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), proprietarii micului producator auto britanic MG Rover, vor lansa pe piata europeana, pana la sfarsitul anului 2011 sau in 2012, sedanul MG6 diesel, varianta pe benzina urmand sa fie disponibila in urmatoarele luni.
MG6 nu este altceva decat modelul actual Roewe 550 produs de SAIC, dar care va fi asamblat la uzina MG Rover din Longbridge (Marea Britanie) si comercializat pe continentul european sub brand-ul MG Rover.
Vanzarile variantei pe benzina pentru modelul MG6 vor incepe la sfarsitul anului 2010, a declarat seful centrului tehnologic al constructorului chinez, Gao Weimin, potrivit Automotive News Europe.
Masinile produse de SAIC vor fi vandute sub brandul MG, prin intermediul dealerilor MG din Europa, in incercarea de a revitaliza producatorul britanic pe care l-a preluat in urma cu trei ani.
Sedanul MG6 este dezvoltat pe aceasi platforma pe care a fost construit si modelul Rover 75, dar mai scurta, si va beneficia, in prima instanta, de un motor turbo pe benzina de 1,8 litri.
Prima masina dezvoltata integral de SAIC a iesit pe piata in 2007 si se numeste Roewe 750 (practic o copie a lui Rover 75).
Constructorul auto chinez a preluat uzina MG Rover din Longbridge (Birmingham), in 2007, dupa fuziunea cu producatorul auto Nanjing Automobile Group.
La randul sau, Nanjing achizitionase MG Rover in 2005 dupa ce constructorul britanic instrase in procedura de faliment din cauza problemelor financiare.
SAIC, care este partener General Motors (GM) si Volkswagen (VW) in China, a deschis un centru de design la Longbridge, langa uzina MG Rover pe care o detine deja in Marea Britanie.

    
MG ROVER 550


   ROVER





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu