ISTORIA
Opel a început să construiască
autovehicule în 1899. A fost o decizie revoluţionară. Însă a fost doar
prima dintre numeroasele revoluţii care aveau să vină… Aruncă o privire
asupra istoriei autovehiculelor Opel.
Adam Opel
Adam Opel s-a nascut la data de 9 mai 1837, din Wilheml, un lacatus, si sotia sa in Russelsheim. Adam a studiat cu tatal sau, pana la varsta de 20 de ani, atunci cand a primit dreptul de a pleca. In urma plecarii a ajuns sa fie un ucenic lacatus in Belgia, Liege, Bruxelles, si la Paris, unde a ajuns in vara anului 1858.
In timp ce era la Paris, a capatat un interes in cea mai noua inovatie - masina de cusut.
In 1859, el a plecat sa lucreze pentru un producator de masini de cusut pentru a obtine mai multa experienta.
Fratele mai mic al lui Adam, George, de asemenea, a venit la Paris pentru a experimenta aceasta noua tehnologie. In 1862 Adam a revenit la Russelsheim. Unchiul lui Adam i-a oferit un grajd pentru vaci nefolosit din Russelsheim sa infiinteze un atelier in care sa construiasca propria masina de cusut. In 1863 George s-a intors din Franta pentru a ajuta in productia masinilor de cusut.
Adam Opel s-a nascut la data de 9 mai 1837, din Wilheml, un lacatus, si sotia sa in Russelsheim. Adam a studiat cu tatal sau, pana la varsta de 20 de ani, atunci cand a primit dreptul de a pleca. In urma plecarii a ajuns sa fie un ucenic lacatus in Belgia, Liege, Bruxelles, si la Paris, unde a ajuns in vara anului 1858.
In timp ce era la Paris, a capatat un interes in cea mai noua inovatie - masina de cusut.
In 1859, el a plecat sa lucreze pentru un producator de masini de cusut pentru a obtine mai multa experienta.
Fratele mai mic al lui Adam, George, de asemenea, a venit la Paris pentru a experimenta aceasta noua tehnologie. In 1862 Adam a revenit la Russelsheim. Unchiul lui Adam i-a oferit un grajd pentru vaci nefolosit din Russelsheim sa infiinteze un atelier in care sa construiasca propria masina de cusut. In 1863 George s-a intors din Franta pentru a ajuta in productia masinilor de cusut.
1862 - prima masina de cusut Opel
In luna aprilie 1867 Adam se pregatea pentru a construi a doua fabrica aproape de statia de cale ferata, atunci cand tatal sau a murit. Adam si-a construit o noua casa langa fabrica lui si s-a casatorit cu fiica unui bogatas. Sophie a adus cu ea o zestre substantiala, care l-a ajutat pe Opel sa se extinda.
masina de cusut Sophia
Sophia Opel
In 1870, el a introdus o noua masina , denumit Sophia, dupa numele sotiei sale.
In 1880 productia de masini de cusut a crescut, cu extinderea continua a uzinei, si pana in 1899 au fost fabricate mai mult de o jumatate de milion de masini. Varful de de 1 milion de masini a fost atins in 1911; in acelasi timp, un incendiu a distrus o mare parte din uzina. Fratii Opel a decis sa renunte la productia de masini de cusut si sa incerce sa produca ceva mai mai profitabil;au trecut la fabricarea de biciclete si autoturisme.
In 1880 productia de masini de cusut a crescut, cu extinderea continua a uzinei, si pana in 1899 au fost fabricate mai mult de o jumatate de milion de masini. Varful de de 1 milion de masini a fost atins in 1911; in acelasi timp, un incendiu a distrus o mare parte din uzina. Fratii Opel a decis sa renunte la productia de masini de cusut si sa incerce sa produca ceva mai mai profitabil;au trecut la fabricarea de biciclete si autoturisme.
1884 - Carl, Wilhelm, Heinrich, Friedrich si Ludwig
Adam si Sophia au avut 5 fiii (Carl, Wilhelm,
Heinrich, Friedrich, si Ludwig), care s-au daruit cu totul
automobilelor, si s-au axat pe fabricarea de automobile. Bicicletele,
au intrat in imagine atunci cand curiozitatea familiei a fost starnita
de o bicicleta, vazuta la Paris. Intrigat a comandat un set de
componente pentru biciclete din Anglia. Dupa ce a construit bicicleta
Adam a fost tare dezamagit, dupa incercarea ei. El a decis sa nu aiba
nimic de a face cu aceste "rupatoare de oase". Doua lucruri l-au facut
sa se razgandeasca:unul era ca putea vinde usor aceste produse si cu un
profit mai mare decat cel adus de masinile de cusut si al doilea era
rugamintile fiilor sai de a le construi o bicicleta.
In 1886 Opel a facut o bicicleta a lor, si in anul urmator Carl a plecat in Anglia pentru a studia noua indestrie si pentru a reveni cu mostre dintre cele mai noi modele. Acest lucru a condus la productia serioasa de biciclete, incluzand si rotile mai mici si au aparut si tipurile cu trei roti pana la sfarsitul anului 1887. Numarul mare de entuziasti privind acest nou mod de locomotie stia ca putea conta pe Opel pentru cele mai noi si mai bune idei privind ciclismul din Germania. Fiecare dintre fratii Opel a fost un remarcabil castigator de curse de biciclete.
Adam Opel nu a mai trait pentru a putea vedea constructia de automobile in compania infiintata de el. El a murit in 1895.
In 1886 Opel a facut o bicicleta a lor, si in anul urmator Carl a plecat in Anglia pentru a studia noua indestrie si pentru a reveni cu mostre dintre cele mai noi modele. Acest lucru a condus la productia serioasa de biciclete, incluzand si rotile mai mici si au aparut si tipurile cu trei roti pana la sfarsitul anului 1887. Numarul mare de entuziasti privind acest nou mod de locomotie stia ca putea conta pe Opel pentru cele mai noi si mai bune idei privind ciclismul din Germania. Fiecare dintre fratii Opel a fost un remarcabil castigator de curse de biciclete.
Adam Opel nu a mai trait pentru a putea vedea constructia de automobile in compania infiintata de el. El a murit in 1895.
ISTORIA MODELELOR
1899
„Opel Patent Motor Car, System
Lutzmann” este denumirea conferită primului automobil Opel. Acesta
marchează începutul producţiei în Rüsselsheim şi constituie baza pentru
construcţia primelor autovehiculelor comerciale. În cadrul aceluiaşi an,
compania îşi face debutul internaţional la cursele auto.
1901
În martie 1901, Opel obţine prima sa victorie în cursele auto, când Heinrich von Opel câştigă concursul de căţărare Königsstuhl.
1907
Pilotul de teste Opel şi pilotul de
curse Carl Jörns câştigă cursa Kaiserului în regiunea Taunus într-un
autovehicul construit special de 45 kW (60 cp): Opel primeşte premiul
Kaiserului pentru cel mai bun automobil german şi este desemnat furnizor
al curţii.
1908
Inventatorul român Aurel Vlaicu este
angajat ca inginer la fabrica Opel din Rüsselsheim, după ce îşi
finalizează studiile tehnice la Budapesta şi Munchen. Documentul care
atestă angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica Opel din Rüsselsheim
aparţine Muzeul Aviaţiei din Bucureşti şi este expus în spaţiul dedicat
lui Vlaicu.
1909
Opel lansează un autovehicul compact
la un preţ convenabil. Maşina cu două locuri de 4 kW (8 cp), destinată
clienţilor care pun o mare valoare pe fiabilitate, devine cunoscută sub
denumirea de „Doktorwagen” (maşina doctorului).
1912
Autovehiculul Opel cu numărul zece
mii iese de pe linia de producţie. Este lansat un nou model de vârf: un
autovehicul cu un motor cu o putere substanţială de 40 kW (100 cp) şi
patru cilindri.
1914
Este construită o maşină de curse
care stabileşte noi recorduri, bazată pe un sistem de propulsie care a
condus la triumful la Gran Prix-ul din 1913. Autovehiculul revoluţionar
este nu numai unul dintre primele care a fost echipat cu tehnologie cu
patru supape – cu o capacitate impresionantă de 12,3 litri, unitatea sa
cu patru cilindri şi 16 supape este motorul cu cea mai mare cilindree
care a părăsit linia de producţie de la Rüsselsheim. Opel devine cel mai
mare producător de automobile din Germania.
1919
Este inaugurată pista de curse Opel,
la sud de Rüsselsheim. Traseul oval cu viraje cu înclinare, pavat cu
asfalt, este prima pistă permanentă de curse şi teste din Germania – cu
mulţi ani înaintea altor piste de curse renumite, precum Berlin AVUS şi
Nürburgring.
1921
Opel construieşte un motor cu opt
cilindri, care îşi dovedeşte eficienţa în mai multe curse – cel mai
notabil în cursa Eifel din 1922.
1924
Opel modernizează complet producţia
de automobile, investind un milion de mărci germane. Fabr/ica din
Rüsselsheim este prima unitate de producţie germană care introduce
metodele avangardiste pentru o producţie de mare volum, inclusiv
procesele pentru linia de asamblare.
1928
Cu o cotă de piaţă de 37,5 procente,
Opel se detaşează net drept cel mai mare constructor de autovehicule
german. Compania este transformată într-o corporaţie listată la bursă,
în pregătirea alianţei cu General Motors.
1929
General Motors achiziţionează 80 la
sută din acţiunile companiei Adam Opel AG cu puţin sub 26 milioane de
dolari, devenind acţionar majoritar. Opel este primul producător german
care înfiinţează o companie de asigurări. O altă premieră: „Banca Opel”
finanţează achiziţiile de autovehicule şi planifică plata în rate.
1931
Fabr/ica din Rüsselsheim construieşte
„prima maşină a poporului”, un autovehicul la preţ convenabil echipat
cu un motor cu cilindree de 1,2 litri. Între 1931 şi 1935 au fost
construite 100.000 de unităţi – un volum nemaiatins până atunci de un
singur model în Germania.
General Motors achiziţionează restul de 20 de procente din corporaţia Opel. Opel devine primul constructor de autovehicule care înfiinţează o şcoală pentru instruire în domeniul relaţiilor cu clienţii.
General Motors achiziţionează restul de 20 de procente din corporaţia Opel. Opel devine primul constructor de autovehicule care înfiinţează o şcoală pentru instruire în domeniul relaţiilor cu clienţii.
1940
Este construit autovehiculul Opel cu
numărul un milion, un model Kapitän. În octombr/ie, o directivă a
regimului nazist stopează producţia de autoturisme.
Pe lângă modelele de camioane, inclusiv versiunile cu tracţiune integrală şi cele pentru curse, se produc şi echipamente militare precum trenuri de aterizare, carlingi şi rezervoare de carburant pentru aeronave etc.
Pe lângă modelele de camioane, inclusiv versiunile cu tracţiune integrală şi cele pentru curse, se produc şi echipamente militare precum trenuri de aterizare, carlingi şi rezervoare de carburant pentru aeronave etc.
1944
Bombele aliaţilor distrug jumătate din fabr/ica de la Rüsselsheim; fabr/ica Brandenburg este distrusă aproape complet.
1945
Toate facilităţile de producţie pentru modelul Kadett sunt demontate şi trimise în Uniunea Sovietică drept despăgubiri.
1946
Este reluată producţia de frigidere casnice. Este construit primul model Opel de după război, un camion Blitz de 1,5 tone.
1947
Producţia de autoturisme este reluată cu modelul Olympia.
1950
Este finalizată reconstrucţia fabr/icii din Rüsselsheim.
1956
Autovehiculul Opel cu numărul două milioane, un model Kapitän, iese de pe linia de producţie.
1960
Îşi face apariţia pe piaţă Opel Rekord P2. În total sunt construite 755.000 de unităţi.
1962
Opel îşi sărbătoreşte centenarul.
Este inaugurată o fabr/ică la Bochum pentru producţia noului Opel Kadett.
Este inaugurată o fabr/ică la Bochum pentru producţia noului Opel Kadett.
1964
Opel lansează trei noi modele de lux:
Kapitän, Admiral şi Diplomat. Aceste prestigioase modele de top cu
motoare cu şase şi opt cilindri captează spiritul vremurilor. Toate trei
au fost bine primite şi au devenit imediat succese pe piaţă.
1966
Fabrica de la Bochum sărbătoreşte un
eveniment important: autovehiculul Kadett cu numărul un milion iese de
pe linia de producţie. Opel deschide noi circuite de testare la
Dudenhofen în landul german Hesse, precum şi o fabr/ică de componente în
Kaiserslautern.
Modelul Rekord C este lansat în producţie, iar legendarul Rallye Kadett este lansat pe piaţă.
Modelul Rekord C este lansat în producţie, iar legendarul Rallye Kadett este lansat pe piaţă.
1968
Opel GT îşi face apariţia. Sloganul său publicitar „Doar zborul este mai plăcut” este adoptat ca o expresie populară.
1970
Sunt lansate modelele din clasa medie Ascona A şi Manta A sport.
Modelul Commodore GS/E cu injecţia electronică de carburant este lansat în producţie.
Modelul Commodore GS/E cu injecţia electronică de carburant este lansat în producţie.
1971
Autovehiculul Opel cu numărul un
milion iese de pe linia de asamblare de la fabr/ica din Rüsselsheim.
Modelul Rekord D este lansat în producţie, tot la Rüsselsheim.
1972
Un model Opel GT modificat cu noul
motor diesel Opel stabileşte două recorduri mondiale şi 28 de recorduri
internaţionale pe circuitele de testare de la Dudenhofen.
1973
Centurile de siguranţă devin echipare standard la toate modelele Opel.
1974
Walter Röhrl şi copilotul său Jochen Berger devin campionii Raliului European cu un Ascona A.
1978
Două noi vedete pătrund în liga mare a pieţei auto: luxosul model cu patru uşi Senator şi coupe-ul sport Monza fastback.
1981
Opel devine primul constructor de autovehicule care utilizează vopsele ecologice pe bază de apă.
1982
Se demarează construcţia unei noi
fabr/ici în Saragossa, Spania, pentru producţia modelului Opel Corsa.
Modelul compact devine rapid cel mai bine vândut din clasa sa.
1985
Opel devine primul producător german care include o versiune cu convertor catalitic în fiecare linie de modele.
1986
Modelul Omega este ales Autovehiculul anului.
1990
Opel este primul constructor de
autovehicule care implementează un sistem de reciclare a materialelor
plastice. Această direcţie reflectă angajamentul companiei faţă de
tehnologiile ecologice: inginerii de la Rüsselsheim elimină sistematic
materiale periculoase precum azbestul şi cadmiul din procesul de
producţie. În acelaşi timp, se fac reduceri sustenabile de solvenţi şi
clorofluorocarburi (CFC) din vopsea.
1991
După ani de performanţe remarcabile
pe şosele şi pe piaţă, producţia modelului Kadett ia sfârşit. Succesorul
său este Astra. Noul autovehicul este echipat cu sistemul de siguranţă
Opel, care include protecţia în caz de impact lateral, rampe
anti-alunecare în scaune şi tensionatoare pentru centurile de siguranţă.
Compania lansează primul său autovehicul off-road, modelul Frontera, care devine lider de piaţă european în clasa sa în decurs de un an.
Compania lansează primul său autovehicul off-road, modelul Frontera, care devine lider de piaţă european în clasa sa în decurs de un an.
1995
Opel lansează modelul Vectra B.
O altă premieră printre constructorii de autovehicule germani: Opel îşi echipează toate autoturismele cu airbaguri full-size pentru şofer şi pasagerul din faţă.
O altă premieră printre constructorii de autovehicule germani: Opel îşi echipează toate autoturismele cu airbaguri full-size pentru şofer şi pasagerul din faţă.
1999
Opel marchează un secol de excelenţă
în domeniul industriei auto. Opel Millennium Express, o expoziţie
multimedia recompensată cu numeroase premii, desfăşurată pe întreaga
suprafaţă a unui tren, circulă prin Europa.
Autovehiculul Opel cu numărul 50 de milioane, un model Omega, iese de pe linia de asamblare de la Rüsselsheim. Cu Zafira, Opel lansează o nouă clasă de furgoane compacte, echipate cu deosebit de versatilul sistem Flex7.
Autovehiculul Opel cu numărul 50 de milioane, un model Omega, iese de pe linia de asamblare de la Rüsselsheim. Cu Zafira, Opel lansează o nouă clasă de furgoane compacte, echipate cu deosebit de versatilul sistem Flex7.
2000
Începe producţia modelului Opel Agila. Primul microvan german este autovehiculul de oraş perfect. Este lansată o variantă Zafira cu propulsie pe gaz natural.
2002
Opel lansează noua campanie de
imagine „Opel. Fresh Thinking for Better Cars” (Opel. Gândire proaspătă
pentru maşini mai bune). Cancelarul german Gerhard Schröder inaugurează
cele mai moderne facilităţi de producţie auto la Rüsselsheim.
Opel prezintă primul raport de sustenabilitate.
Opel prezintă primul raport de sustenabilitate.
2003
Modelele Opel Signum şi Meriva sunt prezentate simultan în Germania.
Constructorul din Rüsselsheim lansează o nouă gamă de motoare, patru unităţi diesel CDTI common-rail noi şi tehnologia economică TWINPORT pentru motoarele pe benzină.
Încep testele pentru Modelul Zafira HydroGen3 cu celule de carburant, în condiţii de conducere zilnice, pe drumuri publice din Tokyo şi Washington.
Constructorul din Rüsselsheim lansează o nouă gamă de motoare, patru unităţi diesel CDTI common-rail noi şi tehnologia economică TWINPORT pentru motoarele pe benzină.
Încep testele pentru Modelul Zafira HydroGen3 cu celule de carburant, în condiţii de conducere zilnice, pe drumuri publice din Tokyo şi Washington.
2005
Opel Zafira 1.6 CNG (gaz natural
comprimat) este cel mai bine vândut autovehicul cu sistem de propulsie
alternativă din Germania.
Jurnalişti din 26 de ţări au desemnat unitatea 1.3 CDTI ECOTEC drept „Motorul anului 2005" în segmentul de cilindree între 1,0 şi 1,4 litri.
Din vară, toate autoturismele diesel de la Opel sunt disponibile cu un filtru de particule.
Jurnalişti din 26 de ţări au desemnat unitatea 1.3 CDTI ECOTEC drept „Motorul anului 2005" în segmentul de cilindree între 1,0 şi 1,4 litri.
Din vară, toate autoturismele diesel de la Opel sunt disponibile cu un filtru de particule.
2006
GM Europe deschide un nou Centru de Design European în Rüsselsheim.
Premiera mondială a celei de-a patra generaţii a modelului Corsa la Salonul Auto Internaţional Britanic de la Londra; începe producţia de serie în Eisenach şi Zaragoza.
Noul Corsa primeşte cinci stele la testele de impact Euro NCAP pentru protecţia pasagerului.
Premiera mondială a celei de-a patra generaţii a modelului Corsa la Salonul Auto Internaţional Britanic de la Londra; începe producţia de serie în Eisenach şi Zaragoza.
Noul Corsa primeşte cinci stele la testele de impact Euro NCAP pentru protecţia pasagerului.
2007
Opel începe OPC Race Camp: după multe
faze dure de testare, din 18.500 de candidaţi au fost aleşi cei mai
buni zece piloţi, care vor participa la cursa de 24 de ore de la
Nürburgring din 2008.
Opel prezintă modelul Flextreme la IAA; autovehiculul marchează un eveniment important în dezvoltarea noului concept de propulsie. Acesta este echipat cu un motor alimentat de la baterii.
Opel prezintă modelul Flextreme la IAA; autovehiculul marchează un eveniment important în dezvoltarea noului concept de propulsie. Acesta este echipat cu un motor alimentat de la baterii.
2008
Insignia, noul model de top Opel, îşi
face debutul la Salonul Auto Internaţional de la Londra. Cu designul
său revoluţionar şi tehnologia sofisticată, Insignia face un pas mare
înainte spre reîntinerirea mărcii. La scurt timp după debut, aceasta a
fost numită Autovehiculul anului 2009 pentru stilul şi inovaţiile sale,
siguranţă şi confort.
2009
La 110 de ani de la construcţia
primului autovehicul Opel, marca se confruntă cu un pericol existenţial
ca urmare a crizei economice internaţionale. În iunie, GM solicită
demararea procedurii de faliment. Opel primeşte ajutor din partea
guvernului german.
La Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt, Opel prezintă noul model super eficient Astra şi modelul Ampera cu zero emisii. Opel Ampera câştigă un premiu prestigios pentru tehnologie.
La Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt, Opel prezintă noul model super eficient Astra şi modelul Ampera cu zero emisii. Opel Ampera câştigă un premiu prestigios pentru tehnologie.
2010 - actual
Opel Insignia
Opel Insignia…e clar că este mult mai frumoasă decât Opel Vectar,
maşina pe care o va înlocui. Acum se pot vedea poze mai detailate cu
noua maşină de la Opel.
Opel Insignia va concura în Europa cu Ford Mondeo, Honda Accord,
Mazda6 şi Citroen C5. Eu cred că are şansa de partea sa datorită
numărului mare de Opeluri care se vând în Europa la ora actuală.
Insignia a fost inspirată din conceptul GTC şi prezintă un nou soi de
maşină, o maşină la care nu ne-am fi aşteptat de la Opel şi anume o
maşină elegantă şi totuşi agresivă. Maşina poate fi dotată cu faruri
LED, iar emblema Opel de la portbagaj este folosită şi la deschiderea
acestuia(sună a Seat, VW). Insignia este mai lungă cu 21 de cm şi cu 5
cm mai lată decât Vectra şi ampatamentul este mărit cu 35 de mm.
Vor fi 3 modele: sedan, hatchback şi station wagon(break, combi,
etc). Se va putea alege dintre 3 dieseluri şi 4 benzinare. Motoarele vor
produce 110, 115, 160 cp, iar cel de top V6 va produce 260 cp.
Opel Astra OPC | |
Exteriorul delimiteaza clar noul Astra OPC de restul
Astrelordin gama Opel, prin elemente de caroserie special create pentru el.
\
Spoilerul posterior a primit evacuari duble trapezoidale pentru a delimita noul OPC de restul gamei si pentru a sugera ca e vorba de multi cai putere sub capota. Dar ajungem si la ei.
Partea din fata a primit un spoiler nou din care lipsesc farurile de ceata, al caror loc a fost preluat de doua prize de aer destinate sa raceasca sistemul de franare.
Dar nu e vorba de orice sistem de franare, ci de unul creat de Brembo special pentru hot-hatch-ul german, care dispune de discuri ventilate si perforate pentru rotile din fata.
Daca tot vorbim de roti, trebuie mentionat faptul ca Opel Astra OPC foloseste suspeia HiPerStrut care are amortizare variabila controlabila electronic, impreuna cu sistemul de directie si clapeta de acceleratie.
Toate acestea sunt comandate cu ajutorul sistemului Flex Ride, care acum are o setare in plus: OPC.
Interiorul a primit scaune sport care promit, din ce putem vedea in poze, o pozitie de condus foarte buna.
In plus, credem ca cei care vor sta in ele, si vor ataca virajele in forta, se vor simti tinuti in brate nu la volanul unei masini...
Desi la sfarsitul anilor '90 se spunea ca 250 CP sunt prea multi pentru puntea fata, Opel ofera un motor turbo de doi litri capabil sa produca 280 CP si 400 Nm.
Pentru a se asigura ca toata puterea ajunge cum trebuie pe asfalt, Astra OPC a primit un diferential cu alunecare limitata pentru puntea fata.
Nu s-a comunicat timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h, dar stim viteza maxima: 250 Km/h.
Adica este cel mai rapid Opel Astra de serie din istorie....
Spoilerul posterior a primit evacuari duble trapezoidale pentru a delimita noul OPC de restul gamei si pentru a sugera ca e vorba de multi cai putere sub capota. Dar ajungem si la ei.
Partea din fata a primit un spoiler nou din care lipsesc farurile de ceata, al caror loc a fost preluat de doua prize de aer destinate sa raceasca sistemul de franare.
Dar nu e vorba de orice sistem de franare, ci de unul creat de Brembo special pentru hot-hatch-ul german, care dispune de discuri ventilate si perforate pentru rotile din fata.
Daca tot vorbim de roti, trebuie mentionat faptul ca Opel Astra OPC foloseste suspeia HiPerStrut care are amortizare variabila controlabila electronic, impreuna cu sistemul de directie si clapeta de acceleratie.
Toate acestea sunt comandate cu ajutorul sistemului Flex Ride, care acum are o setare in plus: OPC.
Interiorul a primit scaune sport care promit, din ce putem vedea in poze, o pozitie de condus foarte buna.
In plus, credem ca cei care vor sta in ele, si vor ataca virajele in forta, se vor simti tinuti in brate nu la volanul unei masini...
Desi la sfarsitul anilor '90 se spunea ca 250 CP sunt prea multi pentru puntea fata, Opel ofera un motor turbo de doi litri capabil sa produca 280 CP si 400 Nm.
Pentru a se asigura ca toata puterea ajunge cum trebuie pe asfalt, Astra OPC a primit un diferential cu alunecare limitata pentru puntea fata.
Nu s-a comunicat timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h, dar stim viteza maxima: 250 Km/h.
Adica este cel mai rapid Opel Astra de serie din istorie....
Opel Ampera
Măiestrie
sculpturală şi precizie germană – caracteristicile aerodinamice şi
fluide ale modelului Opel Ampera contribuie la o conducere fără emisii.
Şi aceasta fără ca şoferul sau pasagerii să fie nevoiţi să facă
sacrificii: modelul Ampera asigură spaţiul, comoditatea şi funcţiile de
confort ale unui model modern cu cinci uşi, patru locuri şi o capacitate
de încărcare de 300 litri.
Elementele de aerodinamică sportivă
ajută la maximizarea autonomiei de deplasare. Caracteristicile
aerodinamice ale zonei frontale şi oglinzilor exterioare au fost
optimizate; secţiunea din spate este prevăzută cu un spoiler proiectat
special şi elemente de separare netă.
Au fost utilizate materiale uşoare, precum capacele de policarbonat transparent pentru grila frontală şi inserţiile rotunde din jantele sport din aliaj de 17 inch cu design cu 5 spiţe. Acestea contribuie la reducerea coeficientului aerodinamic în zonele critice.
Au fost utilizate materiale uşoare, precum capacele de policarbonat transparent pentru grila frontală şi inserţiile rotunde din jantele sport din aliaj de 17 inch cu design cu 5 spiţe. Acestea contribuie la reducerea coeficientului aerodinamic în zonele critice.
Farurile dramatice în formă de
bumerang se prelungesc fără puncte de separaţie cu proiectoarele de
ceaţă situate mai jos. Autovehiculul are o poziţie joasă care denotă
dinamism, mai evidentă în secţiunea frontală şi în spate. Noul logo Opel
îndrăzneţ este prezent pe grila radiatorului şi pe baza cromată din
spate.
Fantele verticale de pe marginile exterioare ale barei de protecţie din spate conferă autovehiculului un profil jos sportiv. Culoarea sa unică Pearl White Diamond cu panourile laterale inferioare şi bara de protecţie spate într-o culoare asortată subliniază farmecul dinamic al modelului.
Fantele verticale de pe marginile exterioare ale barei de protecţie din spate conferă autovehiculului un profil jos sportiv. Culoarea sa unică Pearl White Diamond cu panourile laterale inferioare şi bara de protecţie spate într-o culoare asortată subliniază farmecul dinamic al modelului.
Atmosfera din interiorul modelului
Opel Ampera este creată de noile materiale de înaltă calitate şi
tehnologie. Vizibilitatea bună în toate direcţiile, postul de conducere
orientat către nevoile şoferului, spaţiul amplu, spaţiul pentru cap şi
pentru picioare suficient pentru 4 adulţi şi volumul de bază al
portbagajului de peste 300 de litri au fost regândite pentru a oferi un
mediu deosebit atât pentru pasageri, cât şi pentru şofer.
Elementele de decor interior includ designul unic Jet Black combinat cu accente Spice Red şi vopseaua Dark Argent Metallic de pe zona centrală a panoului de instrumente.
Apartenenţa la clasa de autovehicule electrice este subliniată de elementele de decor ale portierelor prin temele emblematice folosite. Prin intermediul unui schimbător de viteze integrat, a două afişaje pentru informaţii şi a unui sistem infotainment cu touchscreen, modelul Ampera oferă utilizatorului experienţa unui mediu complet electric.
Elementele de decor interior includ designul unic Jet Black combinat cu accente Spice Red şi vopseaua Dark Argent Metallic de pe zona centrală a panoului de instrumente.
Apartenenţa la clasa de autovehicule electrice este subliniată de elementele de decor ale portierelor prin temele emblematice folosite. Prin intermediul unui schimbător de viteze integrat, a două afişaje pentru informaţii şi a unui sistem infotainment cu touchscreen, modelul Ampera oferă utilizatorului experienţa unui mediu complet electric.
MUZEUL OPEL
ARHIVA
Nu am stiut pana acum. Iti multumim!
RăspundețiȘtergereinchirieri auto Otopeni