In 1912, Giovanni Bertone intemeia o afacere a sa prin deschiderea unui atelier specializat in transportul, constructii si reparatii, dar si ca un organism local ctitor de apropiere al Fiat si Lancia.
In aproape un secol, afacerile lui Bertone s-au schimbat si au evoluat cu vremurile, si anume,prin dezvoltarea unui plan mondial cu reputatie pentru excelenta. In 1933, John, fiul lui Nuccio se inscrie in societate, si continua prin mostenire, traditia lasata de tatal sau.
In mod similar, stilizeaza emblema "B", care a fost recunoscuta ca marca aproape atata timp cat societatea a fost in existenta. Aceasta a fost oficial ,marca din 1932, cand Carrozzeria Bertone s-a mutat de la vechea fabrica la un sediu nou si mai mare.
A fost initial plasat intr-un scut, cu aripile laterale si cinci turnuri care se formeaza intr-un fel de arc la varf.
In jurul 1950, sigla a devenit mult mai simpla,integrata in scut. Aripile a disparut, in timp ce turnurile Coroanei nu au mai fost de vaza..
In jurul 1950, sigla a devenit mult mai simpla,integrata in scut. Aripile a disparut, in timp ce turnurile Coroanei nu au mai fost de vaza..
Aceasta sigla era cel mai adesea vazuta la masini precum Alfa Romeo Giulietta, Fiat 850 Paianjen si ISO Rivolta.
In 1966, sub egida Carrozzeria Bertone, Marcello Gandini proiecteaza Lamborghini Miura. Era o masina groundbreaking in multe privinte, si la fel, emblema Bertone era prezenta.
Legendarul designer italian Giovanni Nuccio Bertone a intrat in faimosul salon auto din Detroit, si are o placa gravata cu semnatura lui. Aici s-au depus si doua din cele care au facut istorie in industria auto, Henry Ford si Louis Renault. Bertone a comunicat oficial... In timpul serii ceremoniei, s-a marcat cu aceasta ocazie,ca Nuccio Bertone e descris ca fiind unul dintre marii protagonisti de masini din lume.
Nuccio Bertone are o serie de distinctii internationale, printre care sunt de doctor de stiinta in arta de la Colegiului de Proiectare din Pasadena (SUA) si in arhitectura de la Torino Politehnic. Pe durata vietii, proiectarea auto, realizarea din Detroit (SUA) si laboratorul sau inducerea in comunitatea auto holul de onoare la Geneva.
Nuccio Bertone are o serie de distinctii internationale, printre care sunt de doctor de stiinta in arta de la Colegiului de Proiectare din Pasadena (SUA) si in arhitectura de la Torino Politehnic. Pe durata vietii, proiectarea auto, realizarea din Detroit (SUA) si laboratorul sau inducerea in comunitatea auto holul de onoare la Geneva.
Fiat a preluat producătorul italian de caroserii auto Bertone,
după ce autorităţile de la Roma au aprobat tranzacţia şi au anunţat că
Fiat s-a angajat la un plan industrial pe termen lung, care presupune
investiţii de 150 de milioane de euro în următorii trei ani.
Bertone a produs circa 100 de modele ale unor constructori celebri. Printre
cele mai cunoscute maşini se numără modele Opel Astra Cabrio, Opel
Astra Coupe, Volkswagen Polo, Ferrari Dino 308 GT4, Lamborghini Countach
şi Maserati Khamsin.
Bertone a produs circa 100 de modele ale unor constructori celebri. Printre
cele mai cunoscute maşini se numără modele Opel Astra Cabrio, Opel
Astra Coupe, Volkswagen Polo, Ferrari Dino 308 GT4, Lamborghini Countach
şi Maserati Khamsin.
Presa italiana scria la jumatatea lunii iulie că, pe lângă Fiat, alte oferte
pentru preluarea Bertone au înaintat unul dintre managerii fondatori ai
Telecom Italia, Giandomenico Rossignolo, finanţistul Domenico Reviglio
şi Lilli Bertone - soţia fondatorului companiei Bertone, Nuccio Bertone
Bertone B.A.T 11
Deşi casa
de design italiană nu participă la Geneva 2008, conceptul Berton B.A.T.
11 va fi expus, în cadrul unui eveniment restrâns, în oraşul elveţian,
separat de salon.
Marie-Jeanne Bertone, vicepreşedinte al casei de design Bertone, a declarat: "vom expune conceptul B.A.T. 11 într-o locaţie foarte frumoasă din Geneva", însă a refuzat să dezvăluie presei care este aceasta.
Conceptul este bazat pe Alfa Romeo 8C Competizione şi este o continuare a conceptelor cu titulatura B.A.T., din anii '50.
Conceptul este bazat pe Alfa Romeo 8C Competizione şi este o continuare a conceptelor cu titulatura B.A.T., din anii '50.
Marie-Jeanne Bertone si David Wilkie
Marie-Jeanne Bertone si Lili Bertone
Stilo Bertone
BERTONE BMW PICKSTER
Bertone Mantide
Bertone Mantide este un Corvette ZR-1desenat de nişte minţi ahtiate după Science Fiction şi cu o imaginaţie debordantă.Dacă aş fi auzit de un Corvette ZR-1 redesant de Bertone, cu siguranţă, mi-aş fi imaginat linii fluide, blocuri optice elegante, jante cu multe spiţe şi nicidecum un concept care aduce a navă spaţială klingoniană. Acesta este însă Bertone Mantide, un concept derivat din Corvette ZR-1, la care casa de design a lucrat cu Jason Castriota, un designer american, din partea căruia ne-am fi aşteptat la o abordare anti-latinizată, dar pe care cartea de vizită îl trădează, acesta lucrând la stilizarea modelelor Ferrari 599 GTB Fiorano sau Maserati GranTurismo. Deci nu ştim cum italienii au putut să creeze un model a cărui viteză ar trebui măsurată în warp...Oricum acest produs prezentat la Shanghai îşi atinge scopul şi atrage priviri prin modificarea radicală. Colaborarea italo-americană a avut şi alte efecte şi anume reducerea coeficientului aerodinamic cu 25% creşterea forţei de apăsare cu 30% şi reducerea masei cu 100 kg prin folosirea preponderentă a fibrei de carbon.
La partea mecanică Bertone Mantide a rămas însă un Corvette ZR-1, propulsorul V8 supraalimentat dezvoltând 640 CP. Cifrele dinamice sunt însă impresionante, acest concept atingând suta în 3,2 secunde şi o viteză maximă de 351 km/h. Acest concept face parte din proiectul Inside Project M, o serie ce prezintă cum se nasc noi studii de design.
Concept Bertone bazat pe Jaguar la Geneva 2011
La Salonul Auto Geneva 2011
vom vedea un nou concept Jaguar, dar desenat de
Bertone . Mult mai important, vorbim de o maşină care, din
imaginile apărute până acum pe internet, are un stil chiar
conservator faţă de noul curent modern al modelelor Jaguar.
Botezat B99, conceptul Bertone ne arată o limuzină
clasică, musculoasă , care merge pe ideea "suicide doors",
cu portiere care se deschid ca la Rolls Royce. Farurile şi, mai
ales, stopurile orizontale sunt foarte înguste, maşina având linii
simple, dar care îi conferă şi o puternică eleganţă.
Zvonurile spun că Bertone ar fi redesenat de la zero
limuzina XJ, aducând-o mai aproape de stilul de altă dată
Jaguar, dar nu este exclus ca acest concept să ne dea o idee despre
cum ar putea arăta urmaşul lui X-Type, care va rivaliza cu BMW
Seria 3 şi Audi A4.
Pentru moment, e clar că Bertone ne-a făcut curioşi.
Alfa Romeo Pandion Bertone Concept
Iată Alfa Romeo Pandion, noul studiu marca Bertone, care face parte din „Sfânta Treime” a conceptelor prezentate la Geneva cu ocazia centenarului.
Cele
trei mari case italiene de design, Pininfarina, Bertone şi Giugiaro
aduc un omagiu Alfa Romeo întrecându-se în concepte dedicate mărcii
care împlineşte 100 de ani. Aceasta este propunerea celor de la
Bertone, care pornind
de la platforma lui Alfa Romeo 8C, au creat un coupe sportiv cu
2+2
locuri - dintre care
cele de rândul doi par mai degrabă configurate pentru
pigmei.
În materie de
design foarte mulţi vor spune că acest concept seamănă prea mult cu
unul lansat de curând de BMW. Însă în acest prototip include
elemente specifice Alfa, mai ales partea frontală cu acea "privire
de vultur" specifică Alfa 159 iar privit de sus parcă poartă
amprenta lui Jason Castriota, fostul designer şef de la Bertone,
deci nu poate fi acuzat explicit de plagiat. În schimb
există o discrepanţă între partea frontală foarte bine
definită şi spatele care pare neterminat. Probabil pe viu
va fi mult mai spectaculos decât se prezintă în ipostaza
2D.
Ca dimensiuni acest concept este destul de impozant măsurând
4.620 mm în lungime, 1.971 mm în lățime, 1.230 mm lățime și are un
ampatament de 2.850mm. Este destul de radical, dar se spune că
anumite detalii, și aici ne gândim la grilă, ar putea migra pe
viitoarea Alfa Romeo 159. Un semn că acesta este doar un exercițiu
de stil este și faptul că italienii nu au fost prea interesați de
dezvoltarea unei noi mototizări, ci au preluat direct motorul de
4.7 litri V8 de la Alfa 8C Competition.
BERTONE NUCCIO - Concept
Carosierul italian Bertone a dezvaluit infatisarea lui Nuccio Concept prin intermediul unui set de trei fotografii. Prototitpul italienilor va debuta oficial in cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an.
Conceptul imprumuta numele fiului fondatorului firmei italiene si a fost
descris drept un automobil foarte sportiv. Tototdata, Nuccio Concept
vine sa urce pe o noua treapta a evolutiei modelul cu tractiune spate
lansat in anii '70.
Nuccio Concept, are un aspect muscular cu o
multime de elemente de design unice create pentru a genera un impact
emotional puternic. Pana acum totul arata bine insa, italienii nu au
vrut sa ne dezvaluie nimic legat de partea mecanica si de propulsorul ce
va anima conceptul acestora.
Carosierul italian Bertone a dezvaluit infatisarea lui Nuccio Concept prin intermediul unui set de trei fotografii. Prototitpul italienilor va debuta oficial in cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu