1898
- Louis Renault, fiul unei familii bogate cu afaceri în comerţul
vestimentar, construieşte pentru uz personal un vehicul motorizat
de mici dimensiuni, dar cu o cutie revoluţionară cu trei trepte, pe
care l-a botezat Voiturette. În Ajun de Crăciun, Louis face un
pariu legat de urcare unei pante cu maşinuţa sa, îl câştigă
şi îşi impresionează prietenii prosperi
primind astfel primele 12 comenzi.
Louis Renault ( 1877 - 1944 )
1899 - Fernand şi
Marcel, fraţii Renault hotărăsc să îşi deschidă primul atelier
pentru a construi maşini şi îl cooptează pe Louis ca designer şi
constructor.
71 de maşini sunt construite, toate având ca punct de pornire Voiturette-ul revoluţionar. Louis patentează cutia de viteze Type A, cu trei viteze de mers înainte şi una pentru mersul înapoi. Tot în acel an, Louis şi Marcel aduc primele succese pentru Renault în motorsport.
Marcel,Louis si Ferdinand Renault
71 de maşini sunt construite, toate având ca punct de pornire Voiturette-ul revoluţionar. Louis patentează cutia de viteze Type A, cu trei viteze de mers înainte şi una pentru mersul înapoi. Tot în acel an, Louis şi Marcel aduc primele succese pentru Renault în motorsport.
1899 - primul Renault Type A
1900 - Renault diversifică gama, fiind introduse modelele Type B şi Type C, ultimul fiind primul vehicul comercial produs de Renault. Este introdus primul logo, care figura iniţialele celor trei fraţi.
1901 - În premieră
are loc Salonul Auto de la Paris. Fraţii Renault au un succes
răsunător şi vând integral producţia pentru anul următor, luând
comenzi chiar şi pentru 1903.
1902 - Marcel Renault câştigă în cursa Paris - Viena, la
bordul unui model de curse Type K, care avea un motor de 24 CP.
Viteza medie înregistrată în cursă a fost de 60 km/h, fapt care
aduce notorietate fraţilor Renault în întreaga Europa. Tot în acel
an Louis patentează primul motor cu compresor.
1903 - Marcel Renault
moare în timpul cursei Paris - Madrid. Din acel moment fraţii
Renault renunţă la raliuri, fiind aduşi doar piloţi din afara
companiei. În acelaşi an, un model Renault cu un motor cu 6
cilindri străbate 9.000 km.
1903 - Paris - Madrid ( accidentul fatal a lui Marcel Renault )
1904 - Renault inventează prima aprindere pe bază de bujii, sistem care duce la dezvoltarea primelor bujii interschimbabile.
1905 - Renault începe
producţia în masă de automobile, prima comandă fiind de 250 de
unităţi, din partea Companiei Franceze de Taxi.
1906 - Renault decide
să renunţe la manivela de pornire şi inventează un sistem pneumatic
care poate fi acţionat din poziţia şoferului. Confortul vehiculelor
este sporit prin introducerea arcurilor pe foi. Un nou logo este
adoptat, având un automobil încadrat într-o roată zimţată.
1907 - Este introdus
modelul Type AG, care devine un taxi foarte popular în multe
capitale europene. Renault se profilează şi pe motoare de
avion.
1908 - Louis Renault
cumpără şi partea fratelui său Fernand şi astfel ia naştere Société
des Automobile Louis Renault. Renault lansează primul model de lux,
Renault 50HP, care avea ca scop concurarea cu
Rolls-Royce.
1911 - Billancourt
deschide primele ateliere pentru fabricarea modelelor grele,
punându-se astfel bazele diviziei camioane de la
Renault.
1913 - Renault adoptă
electromotorul, acesta fiind alimentat de la o baterie. De
asemenea, se studiază posibilitatea introducerii becurilor
incandescente în locul lămpilor cu
gaz.
1914 - Începe Primul
Război Mondial şi Generalul Galliéni rechiziţionează 600 de taxi
din Paris pentru a transporta 6.000 de soldaţi pe front. Bătălia de
la Marne este astfel câştigată de francezi, cu ajutorul Renault.
Renault, la insistenţele Ministrului Apărării se implică în
producerea de camioane şi motoare de avion pentru
front.
1916 - Renault
construieşte primul său avion denumit AR sau "Avant
Renault"
1917
- Renault prezintă Ministrului
apărării prototipul FT17, un tanc de categorie uşoară cu o turelă
rotativă. Acest vehicul este adoptat rapid de forţele aliate şi mai
mult de 3.000 de unităţi au intrat pe front.
1918 - Louis Renault
este decorat cu Ordinul Legiunii de Onoare pentru contribuţia pe
front. Constructorul francez refuză însă să plătească taxele de
război şi îşi pierde aura de slujitor al patriei.
1919 - Renault îşi
schimbă logoul după război, adoptând ca imagine tancul FT 17.
Renault lansează primul tractor, care foloseşte tehnologia tancului
FT 17.
1922 - Renault devine
Société Anonynme des Usines Renault şi este inaugurată prima linie
mecanizată de asamblare.
1923
- Renault schimbă încă o dată logo-ul
adoptând o grilă de radiator cu numele companiei în mijloc. Renault
lansează primul vehicul cu şase roţi, destinat coloniilor din
Sahara.
1924 - Renault
introduce primul sistem de creditare denumit Diffusion Industrielle
et Automobile.
1925
- În acel an Renault îşi
restilizează iarăşi logo-ul dându-i binecunoscuta formă de romb. În
acel an Francois Repusseau câştigă raliul Monte Carlo la bordul
unui model Type NM.
1926
- Ellery Garfield şi
Robert Plessier înregistrează un record mondial, parcurgând în 24
de ore 4.167 km cu o viteză de 173,6 km/h la Montlhé
1927
- Renault renunţă la
acronime şi dă numele modelelor, primele automobile "botezate"
fiind Monasix şi Vivasix.
1929
- Pe insula Ile Seguin,
din apropierea Billancourt, Renault construieşte o nouă fabrică cu
o suprafaţă de 55.750 metri pătraţi. În acel an apare modelul
Reinahuit (redenumit Reinastella) o adevărată limuzină de lux cu un
motor cu 8 cilindri in linie.
1930 - Renault
participă cu modelul Vivasix la primul raliu Transsaharan,
participare încununată de succes.
1933 - Renault
cumpără Société des Avions Caudron, extinzându-şi implicarea în
industria aeronautică.
1934
- Modelul Celtaquatre este lansat în
acel an şi constructorul francez adoptă aşa numita caroserie
"aerodinamică"
1935 - Renault se mai
impune o dată în Raliul Monte Carlo, prin modelul Nervasport,
condus de Lahaye şi Quatresous, devansând 170 de competitori. Tot
în acel an, Citroen intră în faliment, dar Louis Renault, deşi era
sfătuit de stat să cumpere şi compania rivală,
refuză.
1936
- În ciuda crizei din
industria auto din acea perioadă, Renault atinge un record de
producţie, fabricând în acel an 61.164
unităţi.
1937
- Apare Renault
Juvaquatre, primul model Renault cu o caroserie unitară şi
suspensie faţă independentă. Acest model este de altfel singurul
care supravieţuieşte războiului.
Louis Renault si Andre Citroen
Eberhard von Urach, reprezentantul
Daimler-Benz la Paris, preia controlul asupra Renault.
1941
- Motorul viitorului 4CV
este proiectat de echipa lui Ferdinand Picard fără ştiinţa
germanilor. În acel an la fabricile Renault se înregistrează multe
acte de rebeliune împotriva ocupaţiei germane şi mulţi muncitori
ajung în arest.
1942 - Uzina Renault Billancourt este bombardată, 461 tone
de muniţie fiind folosite.
1943 - Deşi unităţile de producţie erau afectate şi
bombardamentele continuau, lucrul continuă la uzina Renault.
Proiectul 106 este aprobat, cel care prefaţa noul 4CV, dar Louis
Renault coordonează în taină dezvoltarea lui 107, o versiune de 11
CP a lui 4CV.
1944 -
Pe 23 Septembrie Louis Renault si
René Perecave sunt arestaţi, pentru că ar fi colaborat cu duşmanii.
Pierre Lefauchuex este numit administrator temporar, iar fondatorul
Renault moare pe 24 Octombrie.
1945 - Pe 16
Ianuarie, Guvernul francez naţionalizează Uzina Renault, creând
Régie Nationale des usine Renault (RNUR). Pierre Lefaucheux este
numit directorul noii structuri. Forţele franceze care ocupaseră
Germania sugerează ca Renault să preia controlul Daimler-Benz, dar
Forţele Aliate refuză propunerea.
1946
- Ferdinand Porsche
lucrează pentru scurt timp la Renault, între Mai 1946 şi Ianuarie
1947. Contribuţia sa este neglijabilă însă. Modelul Renault 4CV
este oficial lansat la Salonul de la Paris. Acest model este primul
Renault cu motor montat posterior.
1947
- Renault lansează
conceptul MPV, bazat pe Juvaquatre, idee care este luată însă în
calcul în 1984 la lansarea modelului Espace!
1950
- Apare modelul Renault
Colorale, disponibil în mai multe versiuni, inclusiv Pick-up, Taxi,
Savane şi Prairie.
1951
- Este inaugurat
departamentul Motorsport condus de François Landon.
1952
- Uzina Flins îşi deschide
porţile, desenată de arhitectul Bernard Zehrfuss. De-a lungul
anilor aici s-au produs multe automobile legendare, precum Frégate,
Daauphine, Renault 5, 6, 8, Twingo sau Clio.
1953
- Modelul Renault 4CV
ajunge în Japonia, francezii semnând un acord cu Hino Diesel pentru
a asambla şi a vinde acest model, 10.000 de modele se
comercializează în trei ani.
1954
- Jean Rédélé ocupă primul
loc la grupa sa în cursa Mille Miglia, la volanul modelului
4CV.
1955
- Preşedintele Pierre
Lefaucheux moare într-un accident rutier, în locul să fiind numit
Pierre Dreyfus.
1956
- Renault ajunge pentru
prima dată în Statele Unite ale Americi prin modelele 4CV şi
Dauphine. În acelaşi an, Renault stabileşte un nou record mondial
de viteză pentru un automobil cu turbină, de 308,9 km/h la
Bonneville Salt Flats în Utah. Modelele Dauphine ocupă primele
patru locuri în grupa la care participă în cursa de anduranţă de la
Mille Miglia
1957
- Dauphine reuşeşte să
câştige şi ultima ediţie Mille Miglia, plus Turul Automobilistic al
Franţei şi cursa de 12 ore de la Sebring.
1958
- Guy Monraisse şi Jacques
Feret câştigă Raliul Monte Carlo, la bordul tot a unui Renault
Dauphine
1959
- Apar primele modele
electrice Renault bazate pe Dauphine şi dezvoltate de cei de la
Henney. Motoarele folosite erau dezvoltate de General Electric,
alimentate cu baterii de 6V, şi puteau propulsa automobilele până
la viteză de 60 km/h pe o distanţă de maxim 60 km. Logo-ul romb
este modernizat de către artistul grafician Pampuzac.
1961
- Renault lansează modelul
Renault R4, primul automobil din istoria constructorului francez cu
tracţiune, apreciat şi de o caroseria în 5 uşi. Modelul 4CV iese
din scenă în acel an.
1962
- Apare modelul Renault
R8, iar Renault devine primul constructor care foloseşte pe un
model de serie patru discuri de frână. În acel an Renault face
prima barcă, ambarcaţiunea RP1, cu un motor produs de Ondine
Gordini.
1963
- Modelul R4 Parisienne
atrage foarte multe reprezentate ale sexului frumos, datorită
caroseriei bicolore care oferă un plus de farmec.
1964
- Renault 8 Gordini îşi
face apariţia, împreună cu versiunea R8 Major. Ambele aveau motor
de 1.100 cmc, dar în viitor Gordini primeşte motorul mai puternic
de 1.300 cmc.
1965
- Uzina Sandouville este
inaugurată, fiind construită în timp record de 18 luni, pentru a
începe producţia modelului R16. Acest nou automobil reprezenta o
tentativă îndrăzneaţă având un design modern, semnat de Gaston
Juchet şi Philippe Charbonneaux.
1966
- Renault schimbă
denumirea modelelor R4, R8 şi R16, acestea devenind Renault 4,
Renault 8 şi Renault 16.
1968
- Francezii participă la
cursa de 24H de la LeMans cu trei modele Reanult Apline, fiind
primele în topul consumului de combustibil, cu o medie de 14.59
litri la o viteză medie de 161.59 km/h
1969 - Renault Alpine participă la cele mai importante curse din
Franţa, Tour de Corse în Corsica, Critérium Alpin, Coupe des Alpes
şi Critérium de Cévennes. Jean Vinatier devine campionul Franţei la
Raliu.
1970
- Pe 18 şi 19 Iulie pe
circuitul Castellet, de lângă Marseille, are loc cea mai importantă
întâlnire Gordini, 3.000 de vehicule fiind prezente. Evennimentul
la care participă 15.000 de entuziaşti, marchează retragerea
veteranului Renault 8 Gordini şi debutul modelului Renault 12
Gordini.
1971 - Modelul
Renault Alpine A110, condus de Suedezul Ove Andersson câştigă
Raliul Monte Carlo.
1972 - Renault
primeşte un nou logo, romboidal fără numele firmei, desenat de
Vasarely.
1972
- Apare modelul Renault 5,
primul automobil din gama Renault care are spoilere din
poliester.
1973
- În acel an Alpine A110
câştigă primul campionat WRC, iar Renault devine acţionar majoritar
la Alpine, această companie devenind Alpine Renault.. Modelul
Renault 16 TX este primul automobil cu închidere
centralizată.
1974
- Renault cumpără Berliet,
divizia de camioane de la Michelin, care fuzionează cu Saviem luând
naştere astfel Renault Vehicule Industriale.
1975
- Este adus de la Citroen
Robert Opron ca şef al departamentului Renault Styling. Acesta pune
bazele unei colaborări cu Bertone şi Giugiaro şi îşi lasă amprenta
asupra modelelor
Renault 25 şi, în special, Fuego. Exrorturile de automobile cresc,
ajung în douăzeci de ani de la 25% din producţie la 55%. Renault
devine principalul exportator al Franţei.
1977
- Renault produce modelul
Renault 4 cu numărul 5.000.000. În acel an Renault intră în Formula
1, pilotul oficial este Pierre Jabouille şi monopostul Renault este
primul dotat cu turbocompresor.
1978
- Alpine Renault A442B
câştigă cursa de 24 de ore de la Le Mans. Echipajul era format din
Didier Pironi şi Jean-Pierre Jaussaud. Renault Sport se uneşte cu
Renault Gordini.
1979
- Renault câştigă primul
Grand Prix de Formula 1la Dijon, Jean-Pierre Jabouille fiind cel
care aduce laurii pentru francezi. Constructorul francez cumpără
20% din acţiunile constructorului american de camioane
Mack.
1980
- Este lansat modelul
Renault Fuego, un coupe sportiv şi primul de la Caravelle care nu
mai avea un număr în titulatură. Jean Ragnotti devine campion al
Franţei la raliu cu un model . Claude şi Bernard Marreau termină pe
locul trei în Paris-Dakar la bordul unui Renault 4 Sinpar. Renault
lansează modelele comerciale Traffic şi Master.
1981
- Alain Prost, unul dintre
cei mai talentaţi piloţi ai generaţie sale şi cel mai titrat pilot
francez, semnează cu Renault F1.
1982
- Fraţii Marreau câştigă
Paris-Dakar la bordul unui model Renault 20 Turbo 4x4. Renault 9
este aleasă Maşina Anului în Franţa şi ajunge şi în SUA sub numele
Alliance.
1983
- Renault devine partener
oficial al Festivalului de la Cannes. Împreună cu Sagem, Renault
lansează modelul Renault 11 TX, o serie limitată care avea un bord
digital color şi funcţii vocale.
1985
- Lipsită de succes în cei
doi ani de participare în Formula 1, echipa Renault se retrage din
competiţia regină. Renault este implicat în dezvoltarea Jeep, ca
partener al AMC din 1975.
1986
- Preşedintele Renault,
Georges Besse, este asasinat de un grup terorist. Locul său este
luat de Raymond Haim Lévi.
1987
- Apare prototipul Renault
Vesta 2, care stabileşte un record de consum, 1.94 litri
combustibil la 100 km/h, pe o distanţă de 500 km între Paris şi
Bordeaux. Viteza medie a fost de 100 km/h. Chrysler cumpără AMC de
la Renault, dar Renault importă şi distribuie modelele Jeep în mai
multe ţări europene.
1988
- Renault prezintă primul
său concept, Renault Mégane. Renault inaugurează departamentul de
Design Industrial, condus de Patrick Le Quément. Jean Ragnotti şi
Gerard Roussel câştigă o cursă de 24 de ore pe gheaţă la volanul
modelului Renault 5 Maxi Turbo 4x4.
1989
- Renault revine în
Formula 1 ca şi producător de motoare pentru echipa Williams.
Tehnologia Turbo este interzisă în Formula 1, dar excelentul motor
V10 asigură echipei locul secund la constructori la finalul
sezonului.
1990 - Renault
introduce Clio, înlocuitorul lui Renault 5. Modelul este primit cu
entuziasm şi este numit Maşina Anului în Europa. Este prezentat
inovatorul concept roadster, Laguna. Renault începe colaborarea cu
Volvo.
1991
- Renault anunţă conceptul
Scenic, care va prefaţa modelul de serie, care apare cinci ani mai
târziu. Renault introduce modelul Renault 19 Cabrio, primul
cabriolet al francezilor din 1968! Apare Alpine A630, un coupe cu
motor turbo de 250 CP şi ultimul model produce de
Alpine.
1992
- Modelul Renault 4 iese
din scenă, după 31de ani de carieră şi 8.135.424 unităţi produse.
Este considerată una dintre cele mai populare maşini din toate
timpurile, după Ford T şi VW Beetle. Este introdus noul logo,
rombul pe care îl ştim şi astăzi. Louis Schweitzer este numit noul
Preşedinte şi CEO Renault în locul lui Raymond Haim
Levy.
1993 - Este
lansat modelul Renault Twingo, un automobil de clasă mică dar cu
spaţiu interior amplu. Williams Renault ia titlul pentru a doua
oară în Formula 1, cu Alain Prost la volan, care şi-a adjudecat al
patrulea trofeu din carieră. Volvo şi Renault anunţă că vor să
fuzioneze de la 1 Ianuarie 1994, dar suedezii se retrag în ultimul
moment.
1994
- Renault investeşte un
miliard de euro în complexul Tehnocentre din Guyancourt, de lângă
Paris. Pe 13 Septembrie Guvernul francez anunţă privatizarea
parţială Renault.
1996
- Renault 5 este scos din
producţie, prilej pentru a lansa ediţia specială Bye Bye. Gama
Megane se extinde cu versiunile Cabrio, Sedan şi Scenic MPV.
Renault prezintă Fiftie, un concept care omagiază 50 de ani de la
apariţia lui 4CV.
1997
- Renault se retrage din
Formula 1, după ce a câştigat 6 titluri consecutive în Formula 1.
Renault organizează un mare experiment cu public, oferind
publicului spre testare 50 de modele Clio "Praxitele"
electrice.
1998
- Technocentre îşi
deschide porţile, având 410.000 metri pătraţi şi 12.000 de
angajaţi. În Brazilia este inaugurată uzina Ayrton Senna din
Curitiba. Renault aniversează centenarul printr-o amplă
manifestaţie în Paris.
1999
- Pe 27 Martie se semnează
Alianţa Renault-Nissan.
2000
- Renault preia Samsung
Motors, divizia coreeană de automobile. Renault lansează o nouă
identitate: "Renault créateur d'automobiles".
2001
- Apare Renault Avantime,
un model care era foarte similar cu conceputul iniţial. Modelul nu
are însă priză la public şi este retras în Mai 2003. Renault creşte
capitalul deţinut la Dacia la 92,7%.
2002 - Apare noul
Renault Megane, primul model construit pe o platforma comună
Renault-Nissan. Modelul se dovedeşte revoluţionar prin caroseria
avangardistă, fiind disponibil în 7 versiuni de caroserie. Renault
se întoarce în Formula 1 cu numele său.
2004
- Designul Renault intră
într-o nouă eră, caracterizată de şarm şi fluiditate, evidenţiată
prin conceptele Wind şi Fluence. Apare modelul Logan, produs de
Dacia la Piteşt, fiind ieftin şi fiabil acest model se dovedeşte un
succes imediat.
2005
- Renault mai câştigă un
campionat în Formula 1 atât la constructori, cât şi la piloţi prin
Fernando Alonso. Carlos Ghosn este numit preşedintele
Renault.
2006
- Renault câştigă încă un
titlu consecutiv în Formula 1 tot prin Fernando Alonso. Spaniolul
s-a impus prin câştigarea a 8 curse din cele 18 ale
sezonului.
2007
- Noile Renault Laguna şi
Twingo sunt prezentate, având linii mult mai dinamice decât
anterioarele modele.
2008
- Renault Logan eco
termină pe locul secund în Challenge Bibendum in Shanghai, cu un
consum de 2,7 l la 100 km şi emisii de doar 71g
CO2/km .
Renault prezintă conceptul Scenic ZEV H2, un model cu celule de
hidrogen. Noua generaţie Renault Megane este prezentată şi
conceptul Renault Z.E., care prefaţează viitoarele modele
electrice. este prezentat conceptul Sand 'up Concept, primul concept desenat în afara Franţei
2009 - Noua generaţie Renault
Megane este introdusă. De asemenea, Renault Clio primeşte un amplu
facelift în spiritul fratelui mai mare. Modelul Logan este pentru
prima dată în istorie mai vândut pe pieţele din Germania şi Franţa,
decât în România. Echipa de F1 este implicată într-un amplu scandal
de non-combat între piloţi, în urma căruia Flavio Briatore este
exclus din lumea motorsportului. Renault anunţă modelul electric
Fluence, primul produs de serie propulsat de energie electrică din
istoria Renault. Marca Gordini este readusă la viaţă sub versiunea
Twingo RS Gordini.
În urma alianței cu grupul japonez Nissan, a devenit unul dintre cei mai mari constructori auto din lume.
În anul 2010, grupul a raportat vânzări record de 2,63 de milioane de
unități, datorită în parte succesului mașinilor cu prețuri reduse, după
ce în anii anteriori a înregistrat scăderi din cauza crizei economice.
Pe 27 martie 1999
se formează Alianța Renault-Nissan, formându-se o companie mixtă
fraco-japoneză, fiecare având propria identitate de marcă. Astfel
Renault deține 44,4% din acțiunile Nissan, iar aceștia dețin 15% din
acțiunile celor de la Renault, însă fără drept de vot. În anul 2005, Nissan
deținea 5,74% din piața mondială, iar Grupul Renault avea o cotă mai
mică, de numai 4,04% din piață mondială, astfel Alianța Renault-Nissan
deținea 9,8% din piață cu 3.597.748 automobile vândute de constructorul
japonez și 2.531.500 de automobile vândute de Grupul Renault, plasând
alianța pe locul 4 în lume după GM, Toyota și Ford.
În anul 2004,
cooperarea dintre cei doi constructori a avut ca rezultat crearea
„platformei comune B”, pe baza căreia s-au construit modelele Renault Modus, Nissan Tiida, Nissan Lafesta, Renault Mégane (lansat în anul 2002) și Dacia Logan
(lansată în 2004, însă modelul era produs pe o versiune modificată a
platformei B). Un alt exemplu al cooperării dintre Renault și Nissan l-a reprezentat dezvoltarea primelor motoare comune.
În 2006, Alianța Renault-Nissan își manifesta înteresul pentru Uzina Daewoo de la Craiova, anunțul a fost făcut prin Directorul General al Automobile Dacia,
François Fourmont. Însă competiția pentru această uzină este foarte
strânsă, acest lucru s-a produs datorită statului român care
intenționează să vândă pachetul majoritar unui investitor strategic. În
copetiție au intrat: General Motors, Ford, Alianța Renault-Nissan și Chery Automobile (China). Pe 6 iulie 2007, AVAS anunță deschiderea documentației depuse de Ford,
acesta a fost singurul constructor care a continuat tratativele cu
Comisia de Privatizare. Astfel Ford va cumpăra 72,4% din pachetul de
acțiuni ale Companiei Automobile Craiova (Daewoo Craiova).
La sfârșitul anului 2006, alianța caută un partener nord-american pentru a-și consolida poziția pe piața americană. În momentul actual Nissan
este singur pe piața americană deținând o cotă de piață de numai 6%,
iar Renault lipsește cu desăvârșire de pe aceasta piață de ani buni.
După discuțiile eșuate cu GM, Alianța Renault-Nissan s-a îndreptat spre Ford, însă după demiterea lui Bill Ford (Director General Ford) discuțiile s-au blocat. Actualul director Alan Mulally, fost director la Boeing,
preferă să se ocupe de gravele probleme din interiorul companiei. O
alianță între cele trei companii ar atinge la nivel global o cotă de
piață de 21%. Cu toate acestea, managerii Ford nu se grăbesc să declanșeze negocierile.
Renault dispune de numeroase studii în materie de accidentologie și
biomecanică, experiență căpătată în cei peste 50 de ani, ajungând astăzi
la o performanță încă neegalată: Renault este constructorul cu cele mai
multe modele – opt la număr – care au obținut maximul de 5 stele la
crash-testele EuroNCAP.
Grija pentru siguranța pasagerilor se manifestă încă din anul 1951, când a fost construit Centrul Tehnic Lardy în apropierea Parisului,
care avea menirea de a testa vehiculele atât ca funcționare cât și în
cazul unui impact. În decursul anilor, tehnica și modul de testare au
evoluat sporind eficiența testelor de impact. În acest interval,
inginerii Renault au realizat numeroase măsurători, au efectuat teste
virtuale de impact folosindu-se tehnică digitală pentru extinderea
domeniilor de cercetare.
Rezultatele obținute sunt analizate de Laboratory of Accident
Research (sau LAB) care le utilizează pentru conceperea unor noi sisteme
de siguranță sau pentru perfecționarea celor deja existente.
În anul 2000 Renault a lansat Programul internațional „Safety for
All” („Siguranță pentru toți”); acest program s-a adresat unui număr de
peste opt milioane de copii din cele 21 de tări în care s-a realizat
programul.
În momentul de față Renault ocupă poziția de lider în siguranța auto, producând de mai bine
de 9 ani vehicule cu un grad ridicat de siguranță activă si pasivă.
Mostenitorii Renault contesta in justitie nationalizarea companiei din 1945
Mostenitorii lui Louis Renault, fondatorul grupului auto care controleaza Dacia, nu au avut succes in primul proces in care incercau sa obtina despagubiri pentru nationalizarea companiei dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial, potrivit New York Times.
Judecatorii de la Tribunal de Grande Instance de Paris au decis ca nu au jurisdictie in aceasta cauza, recomandand reclamantilor sa se adreseze unei instante administrative, a declarat Louis-Marie de Roux, avocatul care reprezinta familia Renault."A fost o decizie de procedura. Este foarte posibil ca familia sa conteste hotararea intr-o curte de apel in urmatoarele saptamani", a afirmat aceasta.
Louis Renault a fost unul dintre cei mai importanti industriasi europeni in prima parte a secolului, compania sa devenind rapid una dintre cele mai mai din Europa datorita tehnicii preluate de la Henry Ford.
Uzinele Renault au aprovizionat insa Wehrmacht-ul in cel de-Al Doilea Razboi Mondial, compania fiind sanctionata in 1945 cu nationalizarea pentru colaborationism. Louis Renault a fost inchis in 1944 pentru colaborationism si a murit in acelasi an, in inchisoare.
Mostenitorii fondatorului Renault sustin ca predecesorul lor nu a avut de ales, fiind fortat de circumstante sa colaboreze cu germanii, iar efortul lor in justitie se bazeaza pe o lege introdusa in 2010 care permite populatiei sa conteste constitutionalitatea masurilor guvernului.
Reclamantii afirma ca doresc mai degraba reabilitarea numelui Renault, si nu castigul financiar, insa avocatii lor considera ca ar putea castiga despagubiri de peste 100 milioane euro.
Guvernul provizoriu condus de generalul Charles de Gaulle a nationalizat Renault in 1945, fara sa fi condamnat vreodata compania sau pe fondatorul acesteia si fara plata vreunei compensatii. In baza acestor fapte, mostenitorii considera ca nationalizarea a fost neconstitutionala.
Grupul Renault nu s-a constituit parte in acest dosar. Compania este listata la bursa de la Paris si detinuta de investitori privati, insa statul francez are inca o participatie importanta, de 15% din actiuni.
Salonul Auto de la Paris noul Megane Thophy
Renault si-a dus la Salonul Auto de la Paris noul Megane de curse. Daca vi se parea ca noul Megane arata bine, arunca-ti o privire la pozele cu Megane-ul Trophy. Cred ca cei de la Top Gear ar fi in extaz la volanul acestei masini. Motorul este amplasat undeva central, pentru un centru de greutate cat mai optim. Masina are un motor V6 de la Nissan, care produce 360 cp.
Puterea este transmisa puntii spate printr-o cutie automata cu padele. Aceasta combinatie de motor si cutie de viteza => dupa spusele celor de la Renault, un rival de temut pentru Porsche 911 GT 3. Din pacate masina nu este una pentru sosea, ci doar de curse.
La peste 20 de ani de la comercializarea ultimului coupe veritabil,
Fuego, Renault se apropie de reintrarea în aceasta gamă pretenţioasă.
Dacă la lansarea celei de a treia generaţii Laguna părerile au fost împărţite, apariţia coupeului va reprezenta în mod sigur un plus de imagine pentru constructorul francez.
Construit pe aceeaşi platforma tehnică cu Laguna III, Coupe-ul reprezină viziunea Renault asupra modelelor sportive cu două uşi. În mare, conceptul împarte multe linii de design cu Fluence, model prezentat ca prototip în 2004, măsurând 4,685 m. Blocurile optice cu LED-uri sunt împrumutate de la conceptul Nepta. Capota lungă, spatele terminat brusc şi umerii impunători sunt caracteristicile unui adevarat coupe, grila faţă imensă dând de gândit ca un motor imens se află montat pe puntea faţă.
Iar acesta este un 3.0 litri V6 dCi cu performanţe şi rafinament de top. Dedicat în totalitate plăcerii de a conduce, motorul dezvoltă 265 CP, poate fi utlilizat până la 5200 rpm şi are un cuplu de 550 Nm la 1750 rpm. Acest motor a fost dezvoltat pentru a deveni o referinţă în materie de confort acustic şi protejarea mediului, respectând deja normele Euro 6. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată proactive cu şase trepte şi accelerează maşina până la prima suta de km în 7 secunde.
Noul V6 dCi foloseşte tehnologie common-rail de generaţia a treia, două conducte cu o presiune constantă de 1800 bar, injectoare piezo electrice cu şapte orificii şi cinci serii de injecţii pe ciclu, toate pentru a realiza o funcţionare cât mai silenţiosă şi un consum redus. De altfel pentru reducerea zgomotului au fost realizate numeroase modificări la blocul motor, în special în zonele susceptibile la vibraţii.
Distribuţia este asigurată de două lanţuri ce îmbunătăţesc fiabilitatea şi durabilitatea, capitole la care s-a dat o mare atenţie încă de pe planşa de desen. Intervalul de revizii a fost mărit la 2 ani sau 30.000 de km, motorul urmând să fie produs la uzina Cleon din Franţa într-o cadenţă de 60.000 de unităţi pe an. Va exista şi o versiune cu o putere scazută, de 230 de CP şi un cuplu redus la 450 Nm.
În interior Laguna Coupe Concept se prezintă cu o atmosferă high-tech, designul fiind inspirat din cel al modelului de serie. Scaunele ergonomice şi sistemul de sunet Bose cu 10 incinte acustice au grijă ca ocupanţii să se bucure de o calătorie în cele mai bune condiţii.
Ţinuta de drum este echilibrată perfect pentru a permite un comportament sportiv în situaţii limită, dar şi un confort atât de mult dorit la drumurile lungi. Laguna Coupe Concept beneficiază de noul şasiu Active Drive, prin care roţile spate la o viteză de până la 60 km/h pot vira în sensul opus direcţiei de mers la un unghi de 3,5 grade. Asta se traduce printr-o manevrabilitate crescută şi un comportament dinamic mai bun.
Versiunea de serie va fi prezentată anul viitor şi se aşteaptă să debuteze si cu un nou motor V6 pe benzină. În ceea ce priveşte aspectul exterior, modificările asupra conceptului vor depinde doar de feedbackul primit cu ocazia salonului german.
Construit pe aceeaşi platforma tehnică cu Laguna III, Coupe-ul reprezină viziunea Renault asupra modelelor sportive cu două uşi. În mare, conceptul împarte multe linii de design cu Fluence, model prezentat ca prototip în 2004, măsurând 4,685 m. Blocurile optice cu LED-uri sunt împrumutate de la conceptul Nepta. Capota lungă, spatele terminat brusc şi umerii impunători sunt caracteristicile unui adevarat coupe, grila faţă imensă dând de gândit ca un motor imens se află montat pe puntea faţă.
Iar acesta este un 3.0 litri V6 dCi cu performanţe şi rafinament de top. Dedicat în totalitate plăcerii de a conduce, motorul dezvoltă 265 CP, poate fi utlilizat până la 5200 rpm şi are un cuplu de 550 Nm la 1750 rpm. Acest motor a fost dezvoltat pentru a deveni o referinţă în materie de confort acustic şi protejarea mediului, respectând deja normele Euro 6. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată proactive cu şase trepte şi accelerează maşina până la prima suta de km în 7 secunde.
Noul V6 dCi foloseşte tehnologie common-rail de generaţia a treia, două conducte cu o presiune constantă de 1800 bar, injectoare piezo electrice cu şapte orificii şi cinci serii de injecţii pe ciclu, toate pentru a realiza o funcţionare cât mai silenţiosă şi un consum redus. De altfel pentru reducerea zgomotului au fost realizate numeroase modificări la blocul motor, în special în zonele susceptibile la vibraţii.
Distribuţia este asigurată de două lanţuri ce îmbunătăţesc fiabilitatea şi durabilitatea, capitole la care s-a dat o mare atenţie încă de pe planşa de desen. Intervalul de revizii a fost mărit la 2 ani sau 30.000 de km, motorul urmând să fie produs la uzina Cleon din Franţa într-o cadenţă de 60.000 de unităţi pe an. Va exista şi o versiune cu o putere scazută, de 230 de CP şi un cuplu redus la 450 Nm.
În interior Laguna Coupe Concept se prezintă cu o atmosferă high-tech, designul fiind inspirat din cel al modelului de serie. Scaunele ergonomice şi sistemul de sunet Bose cu 10 incinte acustice au grijă ca ocupanţii să se bucure de o calătorie în cele mai bune condiţii.
Ţinuta de drum este echilibrată perfect pentru a permite un comportament sportiv în situaţii limită, dar şi un confort atât de mult dorit la drumurile lungi. Laguna Coupe Concept beneficiază de noul şasiu Active Drive, prin care roţile spate la o viteză de până la 60 km/h pot vira în sensul opus direcţiei de mers la un unghi de 3,5 grade. Asta se traduce printr-o manevrabilitate crescută şi un comportament dinamic mai bun.
Versiunea de serie va fi prezentată anul viitor şi se aşteaptă să debuteze si cu un nou motor V6 pe benzină. În ceea ce priveşte aspectul exterior, modificările asupra conceptului vor depinde doar de feedbackul primit cu ocazia salonului german.
Renault Captur - concept
Renault a pregatit, pentru salonul auto de la Geneva, un concept de
crossover decapotabil (cu hard top), de marimea lui Nissan Juke.
Designul este senzational iar silueta lui Capture seama cea a
conceptului prezentat de Renault pentru Duster (ce nu are nicio legatura
cu modelul real).
Daca va place designul, cu siguranta veti fi incantati si de
motorizare. Renault a pregatit un diesel de 1598 cmc si 160 cai putere,
ce va utiliza o transmisie EDC (Efficient Dual Clutch). Cu siguranta vom
vedea aceste motor cat de curand pe modelele existente din gama
Renault.
Renault DeZir - concept
Renault Neptun - concept
Renault Megane Coupe - concept
Renault Ondelios - concept
Dacia Duster - concept
Dacia a dezvăluit la Geneva un coupe concept care ar urma să lărgească în viitor gama constructorului român.
Dacia pregăteşte o surpriză de proporţii la Geneva. Nimeni nu se aştepta însă ca teaser-urile cu marea premieră pe care constructorul român o pregăteşte să apară aşa de devreme în presa de specialitate, relatează automarket.ro
Standul constructorului român va găzdui în cadrul salonului elveţian
un concept coupe, cu veleităţi sportive. Surpriza pregătită de Dacia
pentru publicul de la Geneva va avea ca rol şi promovarea viitoarei
filosofii de design a brandului românesc, liniile conceptului urmând să
se regăsească şi pe modelele care se vor alătura gamei în anii următori.
Foarte interesant este faptul că numele speculat pentru prototipul românesc este Duster, acesta urmând să fie şi numele unui viitor SUV al mărcii. Deocamdată însă, informaţiile sunt amestecate, astfel că va trebui să aşteptăm comunicatul de presă Dacia pentru a vedea denumirea sa adevarată.
Potrivit unor informaţii preliminare, conceptul a fost dezvoltat pe baza actualului Sandero, la crearea acestuia aducându-şi contribuţia şi inginerii diviziei Renault Sport. Imaginile coupe-ului, publicate de un site polonez, trădează blocuri optice cu lumini LED, jante din aliaj uşor şi frâne Brembo.
Rămâne de văzut dacă noul coupe, anticipat la Geneva, va împrumuta imaginea low-cost asociată brandului românesc sau se va poziţiona mai sus decât actualele Logan şi Sandero.
Foarte interesant este faptul că numele speculat pentru prototipul românesc este Duster, acesta urmând să fie şi numele unui viitor SUV al mărcii. Deocamdată însă, informaţiile sunt amestecate, astfel că va trebui să aşteptăm comunicatul de presă Dacia pentru a vedea denumirea sa adevarată.
Potrivit unor informaţii preliminare, conceptul a fost dezvoltat pe baza actualului Sandero, la crearea acestuia aducându-şi contribuţia şi inginerii diviziei Renault Sport. Imaginile coupe-ului, publicate de un site polonez, trădează blocuri optice cu lumini LED, jante din aliaj uşor şi frâne Brembo.
Rămâne de văzut dacă noul coupe, anticipat la Geneva, va împrumuta imaginea low-cost asociată brandului românesc sau se va poziţiona mai sus decât actualele Logan şi Sandero.
CLASICE RENAULT
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu