Maybach-Motorenbau GmbH este o companie germană fondată în 1909 de Wilhelm Maybach. Domeniul de activitate al companiei este construcţia de automobile de lux. Brandul este deţinut de DaimlerChrysler cu sediul la Stuttgart.
WILHELM MAYBACH
Wilhelm Maybach s-a nascut pe 9 februarie 1846
în Heilbronn, crescând într-o familie cu sase copii. La vârsta de zece
ani devenise orfan. A mers la scoala Reutlinger Bruderhaus, al carei
fondator si director, Gustav Werner, a remarcat si a cultivat talentul
baiatului în domeniul tehnic.
Tot la
Reutlingen, Maybach l-a cunoscut pe Gottlieb Daimler în 1865 si cei doi
au devenit tovarasi de nedespartit. Pentru Daimler, Maybach a ramas un
prieten apropiat pâna la moartea sa în 1900. În septembrie 1869 a lucrat
împreuna cu Daimler în Karlsruhe, iar mai târziu s-a mutat la uzina de
motoare Deutz. Aceasta perioada l-a inspirat sa lucreze la proiecte ale
unor motoare cu combustie interna, usoare si cu turatie mare, adecvate
atât pentru vehicule terestre cât si nautice sau aeriene.
Daimler a parasit Deutz Gasmotorenfabrik la mijlocul anului 1882, în
urma divergentelor avute cu Consiliul Director. În octombrie 1882,
Wilhelm Maybach l-a urmat la Cannstatt pentru a-si pune în practica
proiectul unui motor usor cu combustie interna si turatie mare. În
timpul cercetarilor sale exhaustive, Maybach a descoperit patentul unui
inventator englez pe nume Watson, care descria un sistem de aprindere
prin incandescenta nesistematizata – element esential pentru atingerea
unei turatii mari. În 1883 a realizat primul motor orizontal, urmat apoi
de motorul-pendula cu cilindru vertical fix, adaptat special pentru a
putea fi montat într-un vehicul. În 1885, noul motor a fost instalat mai
întâi în masina de mers din lemn si, un an mai târziu, într-o caleasca.
Dar Maybach nu se multumea doar sa fabrice motoare pentru calesti.
Gottlieb Daimler si Wilhelm Maybach
1883
În
continuare, Maybach a realizat automobilul cu roti din otel. Acelasi
autovehicul a ocazionat introducerea transmisiei cu roti dintate în
ingineria automobilistica. Prezentat în 1889 la Expozitia Mondiala de la
Paris, automobilul cu roti din otel al lui Maybach a grabit nasterea
industriei automobilistice franceze.
Notitele si schitele lui Maybach
1889
Wilhelm Maybach si Stahlradwagen
1889
Când
Gottlieb Daimler a înfiintat Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) cu Max
Duttenhofer si Wilhelm Lorenz în noiembrie 1890, Maybach a fost numit
Inginer Proiectant Sef. În ciuda acestui fapt, în februarie 1891 acesta a
parasit compania pe motiv ca termenii contractuali sunt inacceptabili.
În urmatoarele 18 luni Maybach si-a continuat munca de proiectare
acasa. În toamna lui 1892, cu sprijin financiar din partea lui Daimler, a
început activitatea de cercetare la hotelul Hermann din Cannstatt. Aici
s-au realizat proiecte importante precum carburatorul cu jicloare,
motorul Phoenix si îmbunatatirea elementelor sistemului de transmisie
prin curea. La cererea industriasului englez Frederick Simms, în
noiembrie 1895 Maybach a fost repus în functie ca Director Tehnic la
DMG. Aici a proiectat radiatorul tubular cu ventilator, iar mai târziu
radiatorul în forma de fagure. Acest „Roi des constructeurs” (rege al
proiectantilor), cum l-au poreclit francezii, a mers dintr-o realizare
tehnica în alta, concepând primul motor auto cu patru cilindri si apoi,
în 1898-1899, o întreaga generatie de motoare, cele cinci modele
producând între 6 (4 kW) si 23 CP (17 kW) .
O masina creata sa schimbe lumea
Dar proiectul lui Maybach care este considerat cel mai important a fost
realizat dupa moartea lui Daimler în 1900. Primul Mercedes a facut
senzatie la cursa Saptamânii Nisei din martie 1901. Autovehiculul era cu
mult deasupra oricarui vehicul conceput sau construit vreodata la
Daimler-
Motoren-Gesellschaft si a pus capat epocii calestilor din
industria automobilelor.
MERCEDES SIMPLEX
În ciuda rasunatorului succes al automobilelor Mercedes din anii ce au
urmat, Maybach a fost în mod repetat victima intrigilor tesute pe la
spatele sau. A fost înlocuit din functia de Inginer Proiectant Sef si
activitatile sale au fost reduse la un „Birou de inventii”. A urmat o
noua si amara plecare de la DMG în 1907.
Când
dirijabilul Zeppelin LZ 4 a fost distrus de furtuna în Echterdingen pe 5
august 1908, Maybach i-a propus Contelui Zeppelin sa îi construiasca un
dirijabil îmbunatatit. Negocierile au condus la înfiintarea
Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH pe 23 martie 1909. Fiul lui Wilhelm
Maybach, Karl, el însusi proiectant al noului motor, a devenit Director
Tehnic.
KARL MAYBACH
În 1912, compania (sub noua denumire de Luftfahrzeug-Motoren
GmbH) si-a mutat sediul în Friedrichshafen. Tatal si fiul detineau câte
20% din companie, desi Wilhelm Maybach a lasat cu fermitate destinul
societatii în mâinile fiului sau.
Dupa
1922, în Friedrichshafen se produceau si automobile de lux. Cea mai mare
realizare din gama produselor companiei a fost Maybach 12 DS în 1929,
primul automobil cu motor V12 care, împreuna cu succesorul sau Zeppelin,
a fost considerat replica germana la modelul Rolls-Royce.
Wilhelm Maybach a murit pe 29 decembrie 1929.
MAYBACH ZEPPELIN
* 1919 Maybach W1: Masina test pe un fundal Mercedes
* 1921 Maybach W3: Primul Maybach 70 hp (52 kW) 5.7L inline six.
* 1926 Maybach W5: 7L inline six, 120 hp (89 kW)
* 1929 Maybach 12: V12 precursor to DS7/8
* 1930 Maybach DSH: Doppel-Sechs-Halbe: 1930-37
* 1930 Maybach DS7 Zeppelin: 7L V12, 150 hp (112 kW)
* 1931 Maybach W6: 1931-33
* 1931 Maybach DS8 Zeppelin: 8L V12, 200 hp (150 kW)
* 1934 Maybach W6 DSG
* 1935 Maybach SW35: 3.5L 140 hp (104 kW) I6
* 1936 Maybach SW38
* 1936 Maybach SW38: 3.8L 140 hp (104 kW) I6
* 1939 Maybach SW42: 4.2L 140 hp (104 kW) I6
* 1945 Maybach JW61: 3.8L 145 hp (108 kW) I6
* 2002 Maybach 57 si 62
* 2005 Maybach Exelero
* 2005 Maybach 57S
* 2006 Maybach 62S
* 2007 Maybach 62 Landaulet
Grupul german Daimler va renunta la fabricarea brandului de lux Maybach, din cauza pierderilor generate si a vanzarilor extrem de mici, automobilul urmand sa fie inlocuit din 2013 de modele mai scumpe din gama Mercedes-Benz clasa S.
"Am avut discutii interne ample despre cum putem obtine cel mai mare succes pe segmentul de lux si am ajuns la concluzia ca sansele de vanzare ale brandului Mercedes sunt mai bune decat cele ale Maybach", a declarat directorul general Dieter Zetsche cotidianului german Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Zetsche intentioneaza in schimb sa creasca numarul de modele din clasa S de la trei la sase, pentru a mari volumul vanzarilor, posibil sa il dubleze la 80.000 de masini pe an.
Daimler intentiona ca vanzarile brandului Maybach, relansat in 2002 dupa o pauza de 60 de ani, sa atinga 1.000 de masini pe an, dar acestea au ajuns anul trecut la circa 200 de unitati.
Maybach Exelero, cea mai scumpă maşină din lume!
Produsă în Germania, de către celebrul producător auto Maybach, în 2005, Exelero este una dintre cele mai rapide maşini din lume – 351km/h. Coupeul de lux, în două locuri, valorează nu mai puţin de opt milioane de dolari!La un astfel de preţ, trebuie să fi putred de bogat ca să şi-o permiţi. Chiar dacă ai câştiga la loterie, de mai multe ori la rând, e de preferabil să-ţi cumperi un S-class şi câte o vilă prin fiecare colţ al lumii pentru că ai avea şanse să ieşi mai ieftin!.
Totuşi dacă te numeşti Briatore, Murdoch sau cine ştie ce alt nume de prinţ arab de prin Dubai, nu rata ocazia să îţi cumperi aşa ceva.
MODELE ACTUALE
XENATEC
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu