Audi


 Gen Societate pe acţiuni
Membră a grupului VW
Fondată Zwickau, 16 iulie 1909 
Fondator August Horch
Sediu Ingolstadt, Germania
Zona deservită Global
Oameni cheie Rupert Stadler
Industrie automobile
Produse automobile
Cifra de afaceri 34,196 miliarde (2008)
33,617 miliarde € (2007)
Profit brut 3,177 miliarde (2008)
2,915 miliarde € (2007)
Angajaţi 57.533 (2008)
53,347 (2007)
Slogan Vorsprung durch Technik
(„avans prin tehnică”)
Website www.audi.de

  AUDI AG, cunoscut simplu ca Audi, este un producător de automobile din Germania, cu sediul în Ingolstadt, landul Bavaria. Capitalul societăţii Audi este deţinut aproape în totalitate (99,14%) de Grupul Volkswagen.   De la 1 ianuarie 1985, sediul central al firmei Audi NSU Auto Union AG (AG este echivalentul german al abrevierii româneşti S.A.), a fost mutat de la Neckarsulm la Ingolstadt, şi de atunci produsele poartă numele Audi.

HORCH TYPE 670 - 1932

                  Compania isi are originile inca din anul 1899, prin persoana lui August Horch.

   August Horch (12 Octombrie 1868 - 3 Februarie 1951) a fost un inginer german  si un pionier al automobilelor, fondatorul gigantului producator care  devine în cele din urmă Audi.
   Horch a fost născut în Winningen, Moselle şi a fost educat în Mittweida. August Horch a lucrat pentru Karl Benz din 1896, înainte de fondarea A. Horch & Cie, în noiembrie 1899, în Ehrenfeld, Köln, Germania.
  Primul automobil Horch a fost produs in 1901, la Zwickau. In 1909, Horch a fost dat afara din compania infiintata de el insusi. Horch a pornit o noua afacere in Zwickau si a continuat sa foloseasca marca Horch.

 
                    AUGUST HORCH

  Fostii parteneri l-au dat in judecata pentru incalcarea drepturilor de autor, iar un tribunal german a decis ca marca Horch apartinea fostei sale companii. August Horch a fost fortat sa inceteze folosirea propriului sau nume de familie in noua sa firma constructoare de autovehicule. Horch a convocat o sedinta pentru a gasi un nou nume pentru companie. In timpul sedintei, fiul gazdei, Franz Fikentscher, studia in liniste limba latina, intr un colt al camerei. De cateva ori a parut ca vrea sa zica ceva, dar se razgandea, pana cand, in cele din urma, a zis: "Tata! – audiatur et altera pars... Nu ar fi o idee buna sa ii spuneti Audi in loc de Horch?".
("Horch!" pe nemteste inseamna "asculta!", echivalentul pe latina fiind "audi!"). Ideea a fost acceptata cu entuziasm de toti cei de fata. Afirmatia ca AUDI ar fi abrevierea denumirii "Auto Union Deutschland Ingolstadt" nu corespunde adevarului.

 

  Audi a inceput cu un motor cu patru cilindri, de 2.612 cc (2.6 l), urmat de un model de 3.564 cc (3.6 l), precum si un motor de 4.680 cc (4.7 l) si unul de 5.720 cc (5.7 l). Aceste masini au avut succes chiar si la evenimentele sportive. August Horch a parasit compania Audi in 1920. Primul model cu sase cilindri, 4.655 cc (4.7 l) a aparut in (...). In 1928, compania a fost cumparata de danezul Jurgen Rasmussen, prorietarul firmei constructoare de automobile si motociclete DKW. In acelasi an, Rasmussen a cumparat ce a ramas din intreprinderea constructoare de autovehicule Rickenbacker, inclusiv utilajele necesare fabricarii motoarelor cu opt cilindri. Aceste motoare echipau modelele Audi Zwickau si Audi Dresden, lansate in 1929. In acelasi timp au fost produse modele cu sase, respectiv patru cilindri, cumparate de la Peugeot. Automobilele Audi din acea perioada erau luxoase, cu caroserii speciale.
In 1932, Audi s a unit cu Horch, DKW si Wanderer, formand Auto Union.

  Automobilele de marca Audi, cu excepţia celor două uzine germane din Ingolstadt şi Neckarsulm, mai sunt fabricate şi în oraşele: Győr (Ungaria), Bratislava (Slovacia), Changchun (China), Bruxelles (Belgia) şi Aurangabad (India).
 Sloganul oficial al firmei Audi este Vorsprung durch Technik („Avantaj prin tehnică”). Acest slogan a fost folosit pentru prima dată la reclama pentru NSU Ro 80, în ianuarie 1971.
Sloganul mai este folosit şi în cîntecele „Zooropa” al formaţiei U2 sau în albumul „Parklife” aparţinînd formaţiei engleze Blur.
 De mulţi ani încoace, secţia Audi Tradition („Tradiţia Audi”), împreună cu asociaţiile cu tradiţii vechi Auto Union GmbH şi NSU GmbH, prezintă pe scară largă istoria foarte ramificată a firmei Audi.

              AUTO UNION 1000 SP - 1958



Muzeul din faţa intrări în uzină şi „Audi Forum Ingolstadt”

  Prima emblemă al firmei  AUDI
  Odată cu mutarea firmei lui August Horch de la Reichenbach la Zwickau, uzinele „August Horch & Cie” sunt transformate într-o societate pe acţiuni. Horch, Directorul tehnic (orientat mai mult pe tehnică decît pe profit), intră tot mai mult în conflict cu Directorul de achiziţionare. Acest conflict escaladează şi în data de 21 iunie 1909 Horch părăseşte firma înfiinţată de el însuşi. După nici o lună, cu ajutorul unor prieteni şi investitori, mai exact în ziua de 16 iulie 1909 August Horch înfiinţează în Zwickau firma „August Horch Automobilwerke GmbH”; de aici începe istoria mărcii automobilului Audi.
 Foştii parteneri l-au dat în judecată pentru încălcarea drepturilor de autor, iar un tribunal a decis că marca Horch aparţinea fostei sale companii. August Horch a fost forţat să înceteze folosirea propriului său nume de familie în noua sa firmă constructoare de autovehicule. Horch a convocat o şedinţă pentru a găsi un nou nume pentru companie. În timpul şedinţei, fiul gazdei Franz Fikentscher- un băiat de zece ani, Heinrich- studia în linişte limba latină într-un colţ al camerei. De câteva ori a părut că vrea să zică ceva, dar se răzgândea, până când, în cele din urmă, a zis: „Tată! – audiatur et altera pars... Nu ar fi o idee bună să îi spuneţi Audi în loc de Horch?”. (horch în germană înseamnă „ascultă”, echivalentul în latină fiind „audi”). Ideea a fost acceptată cu entuziasm de toţi cei de faţă. Afirmaţia că „AUDI” ar fi abrevierea denumirii „Auto Union Deutschland Ingolstadt”, nu corespunde adevărului.
 În luna iulie 1910, este fabricat primul Audi la uzinele din Zwickau, şi în anul 1915 a fost fondată firma Audi Werke AG.
   Audi a început cu un motor cu patru cilindri, de 2611 cm³ (2,6 l), urmat de un model de 3564 cm³ (3,6 l), precum şi un motor de 4660 cm³ (4,7 l) şi unul de 5720 cm³ (5,7 l). Aceste maşini au avut succes chiar şi la întreceri sportive. Primul model cu şase cilindri, cu cilindreea totală de 4660 cm³ (4,7 l) a apărut în toamna anului 1923, fiind prezentat la expoziţia din Berlin.
  Motorul cu aprindere prin scînteie avea un consum de 22 - 25 de litri de benzină şi la o turaţie de 2500 rpm dezvolta o putere de 70 CP.
  Modelul Audi Typ M avea o serie de îmbunătăţiri, care l-au făcut vedeta expoziţiei. Acestea erau: o caroserie specială care cântărea 2500 kg, motor din metale uşoare cu suprafaţa netedă, arbore cu came pe chiulasă, aer filtrat, un compresor la cutia de patru viteze pentru umflarea roţilor etc.
  Modelul „M” era şi primul Audi care avea un sistem hidraulic-mecanic de frânare pe toate patru roţile. Viteza maximă era de 120 km/h, dar cea indicată era de 100 km/h. Audi 18/70 CP Typ M era la timpul respectiv cel mai luxurios şi scump automobil din Germania. Cele 228 de exemplare fabricate între anii 1925 şi 1928 au fost vândute la un preţ de 22.300 Reichsmark.
 După ce în anul 1928 Audi intră în dificultăţi financiare, firma este preluată de uzinele constructoare de automobile şi motociclete DKW din localitatea Zschopau în apropierea Chemnitzului, ale căror proprietar era danezul Jørgen Rasmussen.
 Modelul Audi Typ SS «Zwickau», prezentat în anul 1929, era un automobil foarte reprezentativ, la un preţ convenabil. Motorul de 8 cilindri era de fapt un produs al firmei americane de automobile Rickenbacher, de la care Rasmussen cumpărase utilajele pentru fabricarea motoarelor de şase şi opt cilindri, montate şi la automobilele Audi între anii 1929 - 1932.
 Marea criză economică din anul 1932 a făcut că uzinele Audi, DKW, Horch şi Wanderer să se unească sub semnul celor patru inele numinduse Auto Union AG, cu sediul la Chemnitz. Cele patru mărci erau vândute sub noua denumire „Auto Union”, dintre care marca Audi avea partea cea mai mică de vînzare.
 În anul 1938 cifra de afaceri a producţiei de automobile a firmei Auto Union AG pe producţia totală de automobile din Germania a fost următoarea: DKW 17,9%, Wanderer 4,4%, Horch 1,0% şi Audi 0,1%.
 Prin această unificare, automobilelor Audi le revenea clasa mijlocie superioară. Pentru aceasta Audi se folosea de sistemul de antrenare pe rotiile din faţă, preluat de la DKW. Modelele acestea se numeau Audi Front 225, din care în total au fost construite 4403 exemplare. La această construcţie, Audi a folosit motorul cu 6 cilindri în linie, cu o capacitate cilindrică de 2 litri (mai târziu 2,3 litri) (50 CP) dezvoltat de Porsche, la automobilul Wanderer W 22.
Înainte de al Doilea Război Mondial, Auto Union folosea ca siglă patru cercuri intersectate. Cercurile simbolizează cele patru companii unite. Sigla era însă folosită doar la Auto-Union-Automobilele de curse fabricte de Auto Union între anii 1934 - 1939 sub conducerea lui Ferdinand Porsche (1934–1937) şi Robert Eberan von Eberhorst (1938/1939). Pentru restul producţiei fiecare din celelalte patru companii folosea în continuare propria siglă şi propriul nume.
 Sigla Audi constă din patru cercuri suprapuse, ele reprezentînd cele patru mărci membre ale firmei Auto Union. Sigla simbolizează contopirea Audi cu DKW, Horch şi Wanderer: primul cerc reprezintă Audi, al doilea reprezintă DKW, al treilea este Horch, iar ultimul, Wanderer.
 Uzinele Auto Union au fost grav afectate de bombardamentele din timpul războiului mondial ale aviaţia Aliaţilor. După război, Zwickau aflându-se în zona ocupată de sovietici, Auto Union AG s-a desfinţat. Fabrica Audi s-a transformat în întreprinderea naţionalizată VEB Automobilwerk Zwickau (VEB: Volkseigener Betrieb; „întreprindere proprietate a poporului”) unde a fost construit automobilul AWZ P70. Unită în anul 1958 cu fosta uzină Horch, noua uzină HQM Sachsenring GmbH a produs pînă în anul 1991 automobilul Trabant.
 În oraşul bavarez Ingolstadt din zona de ocupaţie americană, a fost inaugurată o nouă companie Auto Union. Numeroşi angajaţi ai uzinelor devastate din Zwickau au plecat la Ingolstadt şi au reînceput producţia de autovehicule sub marca DKW. Primul model a fost DKW F89, echipat cu motor în doi timpi. Era bazat pe tehnica interbelică şi era construit similar şi în Zwickau.
 În 1958, Daimler-Benz a cumpărat 87% din acţiunile companiei Auto Union, iar în anul următor deţinea 100%. Între anii 1964 - 1966, Grupul Volkswagen a cumpărat fabrica din Ingolstadt şi mărcile Auto Union. Epoca motoarelor în doi timpi s-a sfârşit în anii '60. Clienţii preferau motoare în patru timpi, care erau mai confortabile. În septembrie 1965 a fost lansat ultimul model DKW, DKW F102, care avea un motor în doi timpi şi unele modificări în faţă şi în spate, cu două variante de motor în doi timpi: 2 şi 6 cilindrii în V (60 CP şi 83 CP). Din a doua variantă de motor au fost construite aproximativ 100 de exemplare în anul 1966.
Volkswagen a „aruncat la gunoi” marca DKW din cauza mirosului său de motor în doi timpi, „relansând” marca Audi.
 Pentru a asigura locurile de muncă pentru aproximativ 12.000 de angajaţi în uzina din Ingolstadt, şi pentru a acoperi cheltuielile pentru dezvoltarea noului automobil, din luna mai 1965 pînă în 4 iulie 1969 în Ingolstadt au fost produse 347.869 VW-uri („broască”).
 Modelul numit oficial F103 din anul 1965, dezvoltat de Daimler-Benz, era vândut simplu ca Audi (numele fiind al modelului, nu al producătorului, care era oficial încă Auto Union), mai târziu cunoscut ca Audi 72. Modelele erau denumite după numărul de cai-putere şi vândute ca Audi 60, 75, 80, şi Super 90. Aceste modele au fost vândute până în 1972.
 În anul 1967, noul NSU Ro 80 era o maşină a erei spaţiale, cu mult înaintea vremii sale în privinţa unor detalii tehnice, ca aerodinamica, scăderea greutăţii şi siguranţa, dar problemele motoarelor Wankel au pus capăt independenţei NSU-ului. Astăzi, uzina de la Neckarsulm este folosită pentru construcţia modelelor Audi A4, Audi A5 Cabrio, Audi A6, Audi S/RS 6 der Audi allroad quattro, Audi R8 şi Audi A8.
 În 1969, Auto Union s-a unit cu NSU, o firmă din Neckarsulm, lângă Stuttgart. În anii '50, NSU era cel mai mare producător de motociclete din lume, dar a trecut la producţia de automobile mici, de exemplu NSU Prinz (versiunile TT şi TTS sunt încă populare ca maşini de curse de colecţie). NSU s-a concentrat apoi pe noile motoare rotative, „motoare Wankel”, dezvoltate după concepţia lui Felix Wankel.
 Automobilul de dimensiuni medii la care lucra NSU, K70, urma să fie o combinaţie între Prinz, cu tracţiune în spate, şi modelul futuristic NSU Ro 80. Totuşi, Volkswagen a luat modelul K70 pentru propria sa gamă, terminând existenţa NSU ca marcă separată.

Audi 100 (Typ F104), 1968–1976

Audi 50 Typ 86, 1974–1978

Audi 80 B1, 1972-1978

Audi 80 B3, 1986-1991

Audi Quattro, 1980-1991

Audi Sport quattro, 1984-1985
  Prin fuzionarea în anul 1969 a companiilor NSU cu Auto Union a rezultat Audi NSU Auto Union AG, care în anul 1985 a fost denumită în Audi AG. Cu această denumire nouă, centrala firmei sa mutat din Neckarsulm la Ingolstadt.
 În anul 1970, Volkswagen a prezentat marca Audi în Statele Unite ca „modelul anului 1970”.
 Prima maşină din acest regim a fost Audi 100, în 1968. Acesta a fost însoţit în 1972 de Audi 80/Fox (care a constituit baza pentru Volkswagen Passat din 1973) şi în 1974 Audi 50 (redenumit Volkswagen Polo). Audi 50 a fost din mai multe puncte de vedere nucleul designului, deoarece acesta a fost prima apariţie a conceptului VW Golf/Polo, care a dus la o maşină de succes mondial.
Audi a dezvoltat şi introdus numeroase inovaţii tehnice noi, ca de exemplu, unghi de cădere negativ al direcţiei la modelul Audi 80 în anul 1972, 1975 primul motor al Grupului Volkswagen cu injecţie mecanică de carburant, K-Jetronic la „motorul GTI” la VW Golf.
 În anul 1977 motorul cu aprindere prin scânteie cu 5 cilindri a fost folosit la automobilul Audi 100. În 1980 a fost introdus sistemul de tracţiune quattro la Audi quattro, care era plănuit pentru toate tipurile cu o putere mai mare de 200 CP.
 Imaginea pe care o aveau clienţii despre Audi la acel moment era una conservatoare. Ca atare, a fost acceptată propunerea inginerului constructor de şasiuri Jörg Bensinger de a dezvolta o tracţiune integrală pe vehiculul militar de teren (jeep) Volkswagen Iltis („Dihorul”) pentru un Audi performant, de raliu. Automobilul cu astfel de calităţi, Audi quattro (un coupé turbo), a fost prezentat în 1980.
Audi quattro a fost primul automobil german de producţie la scară largă cu tracţiune integrală permanentă prin intermediul unui diferenţial central. Este frecvent menţionat ca Urquattro („Quattro original” sau „primar”). Asemenea vehicule au fost fabricate în număr mic (toate construite manual de o singură echipă), dar a fost un model de mare succes la raliuri. Marile victorii au dovedit fiabilitatea maşinilor de curse cu tracţiune integrală, iar Audi a început să fie asociat cu mari inovaţii în domeniul automobilistic.
Filiala quattro GmbH a fost fondată în anul 1983 şi este deţinută în totalitate de Audi AG. Această filială este începând cu anul 1996 o firmă de vehicule sport cu sediul în Neckarsulm.
Produsele actuale fiind:
  De asemenea din anul 1985 Audi este prima firmă de automobile care produce pe scară largă, la modelul Audi 100 C3, caroserii din tablă zincată. Acest model, prezentat în anul 1982, a fost modelul cu valoarea Cw 0,30, cel mai redus coeficient al rezistenţei aerodinamice, pe plan mondial la un automobil de producţie largă.
În 1983 Audi a fost prima firmă de automobile germane care a primit aprobarea generală („ABE”) pentru vehiculele cu convertoare catalitice.
 În 1986, pe măsură ce modelul bazat pe Passat, Audi 80, începea să capete o imagine de „maşina a bunicului”, a fost lansat modelul Audi 80 B3 (Typ 89), cu o vandabilitate bună, unde era introdus şi sistemul de siguranţă procon-ten. Totuşi, dinamica şi exteriorul modern erau trase în jos de motorul slab performant, iar pachetul de opţionale era oarecum „spartan”.
 În anul 1987, Audi a prezentat un model nou, foarte elegant, Audi 90 B3 (Typ 89), care avea însuşiri standard superioare, ca de exemplu motor cu cinci cilindrii, care dezvolta o putere de 170 CP.
 La sfârşitul anilor '80, Audi a introdus că prima firmă germană de automobile, după Fiat Croma TD id şi Rover Montego, un motor diesel cu injecţie directă şi grupul de turbosupraalimentare la modelul Audi 100 TDI. La începutul anilor '90, vânzările au început să scadă şi au început să apară unele probleme fundamentale de producţie.
 Scăderile în vânzări nu au fost rezolvate de Statele Unite, din cauza unui reportaj TV de 60 de minute, care susţinea că autoturismele Audi sufereau de „acceleraţie neintenţionată”. Autorii reportajului s-au bazat pe plângerile clienţilor în legătură cu accelerarea vehiculului în timpul acţionării frânei. Inspectori neutri au conchis că cea mai probabilă cauză era distanţa mică între pedalele de frână şi acceleraţie (în comparaţie cu automobilele americane) şi inabilitatea conducătorilor auto, din cauza neatenţiei, de a deosebi cele două pedale. (La maşinile de curse, când se schimbă treapta de viteză într-una inferioară, în timpul frânării, acceleraţia trebuie folosită pentru a potrivi turaţiile motorului, încât ambele pedale trebuie să fie cât mai apropiate una de alta, pentru a putea fi controlate simultan de piciorul drept, cu degetele pe frână şi calcâiul pe acceleraţie; tehnica aceasta se numeşte „degete-călcâi”). Aceasta nu constituia nicio problemă în Europa, probabil mulţumită experienţei şoferilor europeni în privinţa transmisiei manuale.



Audi Avus quattro, 1991

Audi quattro Spyder, 1991

Audi Space Frame Concept Car, 1993
 
 Anul 1950 a pus baza construcţiei primului automobil produs de Audi în perioada postbelica - Auto Union DKW. Din cauza lipsei de spaţiu în Ingolstadt, Audi începe perioada de expansiune şi cumpără terenuri noi pentru a-şi extinde capacitatea de producţie.
 În anul 1970 începe exportul automobilelor Audi în SUA. Primul model ajuns în SUA a fost Audi Super 90 şi Audi 100. Din 1973 la acestea s-a alăturat modelul Audi 80. În această parte a lumii mărcile Audi aveau o semnificaţie şi denumiri aparte: Audi 4000 pentru Audi 80, Audi 5000 pentru Audi 100.
 În 1980 ia naştere modelul unic – Audi Quattro. Acesta se deosebea prin tracţiune integrală perfectă pentru acele timpuri. Acest concept a fost folosit înainte numai la camioane şi maşini off-road. Modelele bazate pe tracţiune quattro au avut succes printre maşinile sport şi şi-au făcut în scurt timp loc printre modelele preferate la Audi.
 În 1985, Audi NSU Auto Union AG a fost redenumit în Audi AG.
Audi a prezentat în toamna anului 1991 două modele sport senzaţionale: Audi quattro Spyder la expoziţia de la Frankfurt şi Audi Avus quattro la expoziţia din Tokio.
 În octombrie 1993, Audi prezintă la IAA Frankfurt aşa-numitul model „Audi Space Frame Concept Car”, care dispunea de un motor de 3,4 litri V8 TDI şi corespundea în afară caroseriei de aluminiu lustruit îndeaproape modelului Audi A8. În martie 1994, la Geneva este prezentat noul model pentru segmentul premium, Audi A8. Acesta este primul model cu caroserie completă din aluminiu de mare producţie cu un motor de 2,8 litri V6 antrenarea pe rotiile din fata, ca şi cu un motor de 4,2 litri V8 cu tracţiune integrală.
Din acel moment, un nou sistem de nume au fost utilizat pentru modelele Audi. Din acel moment Audi A80 a fost cunoscut sub numele de Audi A4, iar Audi 100 ca Audi A6. Aceste modele au fost urmate în 1996 de Audi A3 un model reprezentativ pentru clasa compactă. Producţia pentru Audi A2, primul model scos în volum mare a început abia în luna iunie 2000.


A 4



A 5



A 6 ALLROAD QUATTRO



A 7 SPORTBACK



A 8



Q 5



Q 7



QUATTRO CONCEPT



SHOOTING BRAKE CONCEPT



SPORTBACK CONCEPT



AUDI TT



AUDI R8 ABT GT S  2011

Audi R8 V10 Spyder de la Mansory

 Iarasi Audi R8 V10 Spyder, de aceasta data de la Mansory. Frumusel… De fapt, nu. E gresit termenul. Adica e si frumusel, dar e mai mult nervos si cat se poate de agresiv.
Spoilerul frontal, pragurile laterale revizuite, eleronul mare spate, elementele din fibra de carbon si jantele de 20 inch ar fi cateva din noutatile pregatite pentru exterior. La interior, scaune imbracate in piele, pedalier din aluminiu si covorase personalizate.
V10-le de 5.2 litri vine cu o crestere de 27 CP si 20 Nm, acest lucru fiind posibil cu ajutorul unui filtru nou de aer plus o evacuare sport. Totalul? 552 CP si 550 Nm.

Audi A1 Quattro – Imagini si detalii

E oficial. Audi A1 Quattro intra pe linia de productie si va fi disponibil doar in finisaj exterior Glacier White metalic.
Sigur ca sunt si oarece noutati pe masina. Partea frontala putin mai agresiva, jantele, evacuarea dubla, luminile spate LED, eleronul spate cat se poate de proeminent. E Audi, deci avem un interior in care luxul este la el acasa: piele Nappa pentru scaunele sport, elemente de culoare inchisa, pedalier din aluminiu, volan tesit, schimbator de viteze din aluminiu, instrumente de bord noi, lumina ambientala LED si un sistem audio Bose.
E pus in miscare de catre un 2.0 in patru cilindri, cu 256 CP si 350 Nm, motor cuplat la o transmisie manuala in sase rapoarte, puterea fiind trimisa catre toate cele patru roti. 5.7 secunde este timpul de care are nevoie pentru a ajunge la 100 km/h, asta inainte de a bate pragul de 245 km/h (viteza maxima).

Audi Q3 Vail Concept

Din nou NAIAS, un nou model. De aceasta data de la Audi. Si se numeste Audi Q3 Vail Concept.
Imi plac masinile astea cu „trimitere directa”. Adica e clar, nene. Cu masina asta te duci la munte. Si daca in denumirea masinii e si numele unei statiuni montane cum e Vail, e perfect. Evacuarea dubla, jantele de 20 inch, barele pentru acoperis special facute, luminile LED, pielea de pe scaune, Alcantara de pe unele elemente, sunt doar cateva dintre noutatile conceptului.
Tot in interior mai sunt cateva chestii interesante, pe care, de cele mai multe ori, nu prea le gasesti pe masinile de serie. In primul rand lanterne cu LED pe care le vedeti frumos asezate intr-un spatiu din portbagaj, dar si un termos pozitionat intre scaunele fata.
Cei 314 CP si 400 Nm sunt dati de catre un motor de 2.5 litri in cinci cilindri, iar transmisia folosita este una S tronic in sapte rapoarte. Impreuna cu sistemul all-wheel-drive, Q3 Vail reuseste sa ajunga la 100 km/h in 5.5 secunde si la viteza maxima de 262 km/h.

  AUDI E-TRON SPYDER

Audi Crosslane Coupe Concept, dezvaluit la Paris  2012


 Seria de inovatii de care va beneficia platforma Audi in urmatorii ani a fost prezentata intr-un singur concept, in cadrul Salonului Auto de la Paris: Audi Crosslane Coupe.
  Conceptul depaseste tot ceea ce stiam despre platformele modelelor Q si sintetizeaza viitoarele linii de design, tehnologie si inginerie mecanica abordate de marca Audi.

 Conceptul Crosslane este in acelasi timp un coupe, un crossover si o decapotabila. Reprezinta o anticipare a nevoilor pe care soferii le vor avea in mediul urban, in urmatorul deceniu. Disponibil in doua sau in patru locuri, Crosslane Coupe este un hibrid prevazut cu un motor eficient TFSI pe benzina, de 1.5 litri, in trei cilindri, ajutat de doua motoare electrice: unul functioneaza la pornirea motorului si se comporta ca un alternator, iar celalalt ofera demaraj masinii. In total, ansamblul ajunge la 177 CP si la un consum de 1.1%, iar autonomia in modul electric este de 85 Km.
Motorizarea de tip dual-mode hybrid este cea mai recenta inovatie marca Audi, dezvoltata in spiritul eficientei si al ecologiei. Aceasta ii permite masinii sa atinga 100km/h in doar 8.6 secunde, iar in 9.8 secunde pe modul full-electric. In privinta emisiilor, Crosslane Coupe nu depaseste 26 g CO2/km pe timpul rularii in modul hibrid.


 In full-electric, masina ruleaza pana la viteza de 130 km/h, iar peste acest prag, motorul TFSI este cel care devine principalul propulsor, dar care poate fi ajutat in continuare de unul dintre cele doua motoare electrice. In plus, prin optiunile “Cruise” si “Race”, soferul poate alege sa prioritizeze folosirea motorului electric, ori stilul de condus dinamic. Propulsia motorului in modul “Cruise” este atat de lina, incat soferul nu simte kick-ul masinii atunci cand apasa pedala si motorul pe benzina intra in functiune.
 Pentru Crosslance Coupe, Audi a folosit in premiera un mix exotic de materiale ultra-usoare. Aluminiul, fibra de carbon si fibra de sticla ranforsate cu polimeri au generat caracteristica multimateriala a masinii. Rezultatul este un automobil cu o structura puternica, dar foarte usoara (mai putin de 1.400 kg).


 Portbagajul este integrat separat in structura masinii: este atasat scaunelor din spate. La apasarea unui singur buton, intreaga unitate a acoperisului se deplaseaza pe o lungime de 40 cm pentru a separa portbagajul de bancheta din spate si pentru a izola bagajele.
Contrar asteptarilor, interiorul masinii nu epateaza prin design si este construit rational. Se remarca formele geometrice,  stilizate, iar materialele folosite sunt derivate din fibra de sticla ranforsata, material cauciucat si piele semi-anilina.
  Sistemul de infotainment Audi Connect beneficiaza de noi functii. Fotografii si clipuri video pot fi distribuite in timp real direct de la bordul masinii, iar programul “Escape Manager” permite generarea de review-uri pentru rutele alese si distribuirea acestora in reteaua conducatorilor Audi.

Productia pe platforma Crosslane Coupe este anuntata pentru anul 2015, iar primul model care va beneficia de aceste caracteristici va fi Audi Q2, urmat de Q4 si Q6.



MODELE ACTUALE SI CONCEPTE






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu