Compania
Lotus Engineering Ltd. a luat fiinta în 1952 la initiativa inginerului
englez Anthony Colin Bruce Chapman. Absolvent al University College din
Londra în 1949, specializarea civil engineering.Chapman a fost membru
al Royal Air Force înainte sa se angajeze la British Aluminium Company.
Experienta pe care el a capatat-o în industria aeronautica si
cunostintele despre aluminiu au avut un impact foarte mare asupra a
ceea ce a devenit filosofia sa în construirea automobilelor: "Light is
Right". Prima uzina Lotus si-a avut locatia într-o hala din spatele
Railway Hotel in Hornsey, în Nordul Londrei. Începand din 1966 sediul si
linia de productie Lotus Cars s-a mutat în fostul sediu al RAF Hethel,
în Norfolk, langa un aeroport militar utilizat în cel de-al doilea
razboi mondial. Lotus a fost de la început împartita în doua entitati
distincte: Lotus Cars Limited (ce se ocupa de construirea de automobile
sport si de componente pentru industria auto) si Team Lotus
(departamentul dedicat competitiilor).
ANTHONY COLIN BRUCE CHAPMAN
LOTUS CARS LIMITED
Lotus
Elite, Elan, Esprit, Europa sunt cele mai faimoase modele din istoria
Lotus, bucurandu-se de-a lungul timpului un imens succes sportiv,
comercial dar si de societate. Alte realizari Lotus, apreciate prin
diversele inovatii sau prin originalitate au fost: Lotus Seven, Lotus
Eclat sau Lotus Excel.
Lotus Elite (1957-1963) | Lotus Elan (1962-1973) | Lotus Europa (1966-1975) |
Lotus Esprit (1976-2004)
Lotus Elise (1996- )
Salonul Auto de la Paris din Octombrie 2010 a reprezentat un moment foarte important pentru companie.
Macheta noului Lotus Esprit
|
TEAM LOTUS
Între
1958 si 1994 Team Lotus a concurat în Campionatul Mondial de Formula 1
dar si in marile competitii din lume, castigand reputatia de una din cele mai bune din lume.
- 7 titluri mondiale ale constructorilor în Formula 1
- 6 titluri mondiale ale pilotilor în Formula 1
- 1 victorie la cursa de 500 mile de la Indianapolis
- 3 victorii de categorie la cursa de 24 ore de la Le Mans
- 1 titlu în Campionatul Mondial de Raliuri
Lotus. Uşoară. Puternică. Emoţională. Pasionaţii de maşini perfomante vor putea spune aceste cuvinte în deplină cunoştinţă de cauză după acest week-end. Lotus România oferă două zile de demonstraţii şi concursuri care se vor desfăşura în Bucureşti în cadrul AutoMotoWeekend.
Evenimentul are loc la Băneasa Shopping City. Cabral va fi gazda evenimentului, iar participanţii vor avea şansa să descopere supercarurile prezente.
Lotus va participa, atât sâmbătă cât şi duminică, cu o serie de modele, în culori diverse, la volanul cărora se vor face demonstraţii de pilotaj. La eveniment vor participa şi membrii Clubului Lotus România în tururi demonstrative şi animaţii pe circuitul amenajat la Băneasa Shopping City.
Sâmbătă şi duminică vor avea loc câte două momente cu teste demonstrative Lotus Car, în jur orelor 12.45 şi 15.30. Fanii brandului şi ai show-urilor motorizate pot admira evoluţia modelelor pe pistă iar cei mai norocoşi pot câştiga o plimbare la bordul celebrelor maşini britanice.
Cabral va fi gazda evenimentului, fiind un pasionat al maşinilor sport.
Lotus va fi prezent şi în interiorul centrului comercial, într-un stand expoziţional, la care vizitatorii vor putea admira un model Lotus portocaliu şi urmări istoria şi succesul sportiv al marcii în Formula1 şi în alte competiţii internaţionale în filmele de prezentare ce se vor derula pe o plasmă special amenajată.
Lotus – 6 premiere mondiale la Paris 2010
Ştiam de un concept car, Elite
parcă, şi cu semnul întrebării de noul Esprit, plus câteva versiuni
de Evora. După numărul celor prezenţă deja Esprit era o
certitudine.
Ce a urmat a fost magic, bulversant, interzis cardiacilor,
emoţionant până la lacrimi pe alocuri. În faţa masei de jurnalişti
a venit Lotus CEO - Dany Bahar. Am fost anunţaţi
că viitorul lui Lotus începe acum. În 15 minute Lotus a intrat în
istorie, pentru a câta oară? Mai are importanţă?
Esprit... Elan... Elite... Elise... Element... şi
dacă mai adăugăm şi City car Concept avem tabloul
complet a ceea ce va avea constructorul britanic în ofertă din 2011
până în 2015. Cei care au rămas reci la istoria Lotus proiectată pe
ecrane, la istoria lui Colin Chapman, au fost sensibilizaţi de
vedetele care au dezvelit modelele - Naomi Campbell, Mickey Rourke,
Alec Baldwin.
Lotus are curajul să îşi avertizeze concurenţa. Intră de acum pe
teritoriul Porsche, Ferrari, Aston Martin, McLaren... va
rivaliza cu Boxster, 599 GTB, MP4-12C, 458 Italia, DBS. Un
salt important pentru companie, un salt care trebuie acceptat de
actualii clienţi. Poţi crede că Lotus renunţă uşor la moştenirea
lui Colin Chapman. Dar raportat la concurenţă vizată de Lotus în
viitor, tradiţia este acolo...greutate redusă, performanţe,
inovaţie..Eu am sa prezint aici doar cinci din ele.DECI...
LOTUS ELAN
LOTUS ELISE
LOTUS ELITE
LOTUS ESPRIT
LOTUS ETERNE
Lotus Esprit vine în 2011
Lotus Esprit trebuia să apară anul acesta. De ce a fost amânat pentru
2011, când o versiunea hibridă putea fi lansată ulterior, nu ştim. Dar
putem să vă spunem că sub capotă se va afla un motor V8 bi-turbo de 4,4 litri şi 400 CP de provenienţă BMW, ce va ajunge în cazul bolidului britanic chiar şi pe la 500 CP. Posibil în cazul unui mariaj cu un motor electric.
Producătorul britanic nu este străin de tehnologiile hibride, lucrând
puternic în ultimul timp în acest domeniu, pregătind chiar un Lotus
complet electric pus în mişcare de un generator cu benzină. De asemenea
colaborează cu Honda pentru un tren de rulare hibrid competiţional. Noul Lotus Esprit va concura modele precum Ferrari F430 sau Lamborghini Gallardo, iar o versiunea hibridă iar aduce un avantaj concurenţial. Asta doar cu elementara condiţie ca noul model să ajungă pe piaţă întâi.
Lotus Evora S GP
Daca mai era cazul sa faca acest lucru, prin noul Lotus Evora S GP Edition, constructorul vrea sa ne arate ca modelele lor au oarece legatura cu racing-ul.
Masina este inspirata din Lotus-Renault Formula One,
cu un finisaj exterior negru, carcase de culoare rosie pentru oglinzile
retrovizoare, jante aurii. Optional, se mai poate pune un pachet
premium, unul care tine de tehnologie si camera pentru marsarier.
V6-le de 3.5 litri va oferi 350 CP si 400 Nm, destul cat sa ajunga la 100 km/h in 4.8 secunde si la viteza maxima de 277 km/h.
O singura mica problema este: productia va fi limitata la doar 3 unitati, preturile urmand a incepe de la 69.950 lire sterline.
Lotus Evora Carbon Concept la Geneva 2010
Lotus Evora Carbon Concept este unul dintre primele modele Lotus care au ieșit pe piața sub coordonarea lui Donato Coco, fostul director de design de la Ferrari. Nu este vorba de o schimbare radicală ci doar de "înnobilarea" sportivei britanice prin folosirea fibrei de carbon.
La exterior se observă spoilerul frontal de fibră de carbon și
difuzorul mare din același material, plus un strat aplicat
pe plafon și oglinzile laterale. Contrastul cu albul
imaculat și jantele pe 19 dau un aspect foarte plăcut și chiar
elegant, pentru un model Lotus.
În interior pielea moale Alcantara de pe plafon, uși și
bord, contrastează iarăși cu suprafața lucioasă și dură a fibrei de
carbon, prezentă și în habitaclu. De performanțe
superioare nu se poate vorbi, fiind doar un tratament estetic al
acestei sportive.
Lotus Exige Matte Black Final Edition
O altă zi in Monterey, un alt debut de la Lotus.
Pe 17 august, producatorul britanic de masini sport a prezentat conceptul Evora GTE Road Concept Car, iar pe 18 august a dezvelit noul Exige Matte Black Final Edition, un model special, rezervat exclusiv pentru piata nord-americana.
Versiunea Exige Matte Black Final Edition pentru piata americana va avea pielea neagra Alcantara si un motor usor modernizat. Colectionarii Lotus ar putea fi interesati de masina si pentru ca aceasta va fi produsa in doar 25 de exemplare.
Pe 17 august, producatorul britanic de masini sport a prezentat conceptul Evora GTE Road Concept Car, iar pe 18 august a dezvelit noul Exige Matte Black Final Edition, un model special, rezervat exclusiv pentru piata nord-americana.
Versiunea Exige Matte Black Final Edition pentru piata americana va avea pielea neagra Alcantara si un motor usor modernizat. Colectionarii Lotus ar putea fi interesati de masina si pentru ca aceasta va fi produsa in doar 25 de exemplare.
Lotus Europa i6
Designerul sud-african, Idries Noah nu este la prima creaţie de acest gen, el mai având la activ un Ferrari Dino şi Project Fireblade. Acum ne prezintă un Lotus Europa i6, despre care autorul precizează că are în teorie o greutate de 920 de kilograme iar puterea vine de la un motor de 2.0 litri, 6 cilindri în linie şi supraalimentat.
La asemenea specificaţii am putea bănui o putere maximă de 300 de CP,
ceea ce nu corespunde însă cu cifrele furnizate de Idries cu privire la
acceleraţia 0-100 km/h, considerată de el ca fiind de 7 secunde.
Probabil e modest. Viteza maximă e în schimb de 265 km/h.
Deşi modelul nu va ajunge niciodata în serie am putea să privim partea
bună: cu asemenea creaţii designerul ar ptuea fi remarcat pentru a
ajunge într-un final în departamentul de design al unui constructor
mare. Şi atunci chiar vom vedea pe stradă modele desenate de el.
Lotus Exige S Roadster
Britanicii de la Lotus au prezentat astazi la Geneva Exige S
Roadster. Modelul este descris ca fiind mai "brut decat un meniu
japonez" si compina senzatiile sofatului in aer liber cu puterea produsa
de un V6 de 3.5 litri.
Dar toate aceste valori nu ar fi fost posibile fara transmisia Serial Precision Shift (SPS). Pentru cei care vor sa se simta mai aproape de masina, britanicii ofera si o transmisie manuala cu sase rapoarte.
La capitolul consum, britanicul vine cu o cifra demna de clasa din care face parte. Vorbim despre 10.1 litri de carburant la 100 de kilometri, in timp ce emisiile de CO2 se cifreaza la 236 g/km. Principalele piete unde va activa Exige S Roadster sunt Europa si Asia, in timp ce americanii nu se vor bucura de serviciile noului model britanic.
MODELE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu