Ferrari




  Pentru succes a sacrificat totul. Pentru masinile sale si pilotii sai a fost mai mult tata decat patron. Sever chiar si cu el insusi Enzo Ferari a reusit sa devina unul dintre cei mai faimosi oameni din lume in domeniul auto. 
   
 Nascut la data de 18.02.1898 la Modena in Italia, Enzo Ferrari ia contact cu lumea curselor la varsta de 10 ani cand asista pentru prima oara insotit de tatal sau la o cursa in Bologna(Italia). Enzo Ferrari a urmat cursurile unei scoli de mecanici devenind mai tarziu instructor intr-o scoala de turnatorie-frezare.


  In anul 1919 se angajeaza mecanic la firma C.M.N. (Constructii Mecanice Nationale) din Torino. Debutul sportiv(la varsta de 21 ani) are loc in acelasi an tot pentru firma C.M.N. Inca de la debut obtine locul 4 in cursa Parma-Paggio la data de 5 oct. 1919 la categoria motoare sub 3L si locul 12 la general. In acelasi an obtine locul 9 in cursa celebra Targa-Florio. Este remarcat de firma Alfa Romeo si va concura pentru aceasta.

  In 1920 concurand pentru Alfa Romeo se claseaza al II-lea in cursa Targa-Florio. Urmeaza o perioada fasta in care tanarul Enzo Ferrari se remarca printre cei mai buni piloti ai vremii, marcata dintre numeroasele succese si de victoria din Copa Acerbo in 1924. In interiorul scuderiei Alfa Romeo devine un om indispensabil, ocupandu-se de organizare la toate nivelurile.


 In 1929 face un pas decisiv in cariera sa infiintand impreuna cu doi piloti (Alfredo Caniato si Mario Tandini) scuderia Ferrari cu sediul in Modena. Cei trei patroni si totodata piloti vor concura pe masini Alfa Romeo si vor obtine in 8 sezoane 154 victorii din 225 de participari.

 In 1931 Enzo Ferrari renunta la cariera de pilot si se va dedica exclusiv functiei de manager. Apare pentru prima oara pe capota masinilor echipei sale emblema calutului cabrat. Marii piloti ai timpurilor ca Tazio Nuvolari si Achille Varzi vor concura pentru echipa lui Enzo Ferrari si vor obtine numeroase succese.



 In 1933 in urma nationalizarii marcii Alfa Romeo de catre regimul fascist Enzo Ferrari va ramine singurul reprezentant al firmei Alfa Romeo.

 In 1935 este prezentat primul model de competitie conceput sub conducerea lui Enzo Ferrari. Cunoscut sub numele de Alfa Bimotore acesta dispunea de doua motoare cu 8 cilindrii. In acelasi an se stabilesc doua recorduri de viteza. Pe mila: 323 Km/h si pe kilometru: 321 Km/h cu Alfa Bimotore. Pe plan competitional este obtinuta o singura victorie la Nurburgring de catre Tazio Nuvolari. Dupa o perioada de anonimat in 1938 este infiintat departamentul propriu de curse Alfa Romeo denumit Alfa Corse si il va avea pe Enzo Ferrari ca director tehnic. Dupa numai cateva luni isi va da demisia si va pune punct unei colaborari de 18 ani cu Alfa Romeo.
 
  In 1939 infinteaza societatea Auto Avio Costruzioni (A.V.C.). Acesta va incerca sa-si construiasca primele masini. Enzo nu va putea folosi numele Ferrari timp de 4 ani datorita unei clauze din contractul cu Alfa Romeo.

  In 1940 este prezentata prima masina conceputa exclusiv sub conducerea sa. Aceasta fost denumita simplu 815. Masina dispunea de o caroserie din aluminiu tip “barchetta” realizata de carosierul Italian Touring, era echipata cu un motor cu 8 cilindrii avand capacitatea de 1.5 litri si care dezvolta 72 CP. Putea atinge o viteza maxima de 170 Km/h. Au fost construite doua exemplare din care s-a pastrat una singura in zilele noastre.   In 1945 societatea  Auto Avio Costruzioni (A.V.C.)  va fi redenumita  Ferrari. 

Alfa Bimotore - 1935

Ferrari TIP 815 - 1940

                       ENZO FERRARI                    
 
  In 1947 este prezentata prima masina de competitie care va purta numele de Ferrari, denumita 125S. Aceasta era echipata cu un motor V12 de 1.5L amplasat frontal care dezvolta 113CP. Caroseria era de tip “Barchetta” cu doua locuri realizata de carosierul Touring. Viteza maxima era de 170Km/h. Dupa o prima cursa in care a abandonat, pe 25 Mai 1947 pe circuitul de la Caracalla de langa Roma este obtinuta prima victorie.

 Ferrari 125 S - 1947

 In 1947 este prezentata prima masina de competitie care va purta numele de Ferrari, denumita 125S. Aceasta era echipata cu un motor V12 de 1.5L amplasat frontal care dezvolta 113CP. Caroseria era de tip “Barchetta” cu doua locuri realizata de carosierul Touring. Viteza maxima era de 170Km/h. Dupa o prima cursa in care a abandonat, pe 25 Mai 1947 pe circuitul de la Caracalla de langa Roma este obtinuta prima victorie.
 
 În timp masinile lui au câştigat rapid o reputatie pentru calitate. Enzo a menţinut o antipatie renumita pentru clienţii săi, sentimentul că majoritatea dintre ei au cumpărat maşinile pentru prestigiul şi nu pentru beneficiul lor.

 Ferrari, masinile de stradă s-au cunoscut pentru stilul lor rafinat, produse de case de design, cum ar fi Pininfarina si este o lungă perioadă de timp definitivă pentru tineri. De-a lungul anilor, au lucrat pentru case de design cum ar fi Scaglietti, Bertone şi Vignale. În timp ce culoarea roşie tradiţională este caracteristică, de asemenea, au fost scoase si masini de piaţă în alte culori.
  Pasiunea reala al lui Enzo Ferrari, în ciuda carierei sale lungi cu masini de strada, motorul de curse a fost întotdeauna. Scuderia lui a început ca un sponsor pentru conducătorii auto independenţi de maşini diferite, dar în curând a devenit echipa de origine Alfa Romeo. Enzo Ferrari, după plecarea sa de la Alfa,a început proiectarea şi fabricarea masinilor proprii.Echipa Ferrari a apărut pentru prima dată la Marele Premiu al Europei după încheierea al doilea război mondial.
  Echipa a luat parte la Campionatul Mondial Formula 1 în primul tau an de existenţă, 1950. Argentina cu José Froilan González a dat victoria echipei sale în prima British Grand Prix-ul în 1951. Italia cu Alberto Ascari in Ferrari a dat prima sa Cupa Mondială.Un an mai târziu,Ferrari este cea mai veche echipa din turneu, precum şi cea mai de succes.Până la 2008, echipa a castigat un record mondial,15 titluri Drivers Championship (1952, 1953 1956 1958, 1961, 1964, 1975 1977, 1979, 2000, 2001 , 2002, 2003, 2004 şi 2007, un record mondial. De 16 ori Campionatul Constructorilor (1961, 1964, 1975 1976, 1977, 1979, 1982, 1983 1999, 2000, 2001 , 2002, 2003, 2004, 2007, 2008), o marcă de 200 de victorii Grand Prix-ul 4,348.27 puncte *, 562 * podiumuri, 179 * pol poziţion, 11 457 *şi cele mai rapide tururi în 184 * 723 * Grands Prix,intr-o forma de litigiu.


Calutul Ferrari


Francesco Baracca  si avionul său

   Prancing Horse, simbolul si celebrul lui Ferrari este un cal prancing negru pe fond galben, de obicei cu Scuderia Ferrari letters'SFof.
 Iniţial, calul a fost un simbol al contelui şi aviator Francesco Baracca, un legendar asociat (ACE) din Air Force Italia în cursul Primul Război Mondial, si care era pictat pe partea aeronavelor sale. Baracca a murit foarte tinar prin 1916 sau 1918, nu se stie cu exactitate.A fost doborât după 34 dueluri victorioase,multe victorii în echipă şi în curând a devenit un erou naţional.
 Baracca a  vrut un cal prancing pe avioanele sale, deoarece echipa sa, "Battaglione Aviatori", a fost înscrisa într-un regiment de cavalerie (forţele aeriene au fost în primii ani de viaţă şi nu a avut nici administrarea separată), şi, de asemenea, pentru că el însuşi a avut reputatia de a fi cel mai bun ''cavalier '' din echipa sa.
   Alegerea unui cal a fost, probabil,cauza faptului că familia lui nobila a fost cunoscuta pentru faptul că aveau mulţi cai la ferma lor în Lugo di Romagna. O altă teorie sugerează ca Baracca a copiat designul agresiv al unui cal de la un pilot german care purta sigiliul oraşului Stuttgart pe avionul sau. 
 Ferrari a concurat în trecut si prezent cu brandurile (în unele cazuri mai mari, iar în altele nu): Porsche, Lamborghini, Maserati, De Tomasso şi de multe alte marci de automobile sport.
  17 iunie din 1923 Enzo Ferrari a castigat o cursa pe circuitul Savio de Ravenna, unde sa întâlnit cu Contesa Paolina, mama lui Baracca. Contesa a cerut ca el sa utilizeze calul pe masinile sale, sugerând că acesta ar aduce noroc, dar prima cursa la care Alfa avea permisiunea de a folosi calul pe masini Scuderia a fost nouă ani mai târziu, la Spa în 1932. Ferrari a câştigat.
Ferrari a păstrat calul negru a lui Baracca, dar a adăugat totuşi o culoare de fundal galben care reprezenta locul naşterii sale.
 Cal prancing nu s-a găsit întotdeauna numai la marca Ferrari numai ci si la Fabio Taglioni care l-a folosit la motocicletele lor Ducati. Tatăl lui Taglioni a fost de fapt unul dintre însoţitorii Baracca şi a luptat alături de el în 91 Aer Squad, doar ca faima Ferrari a crescut si Ducati a abandonat calul. Acest lucru poate să fi fost rezultatul unui acord privat între cele două branduri.
   Calul prancing este acum simbolul Ferrari.


Ferrari FF

 Se intampla rar in istoria Ferrari sa ai ocazia unica de a participa la lansarea unui model complet nou si revolutionar. FF, primul Ferrari cu tractiune integrala si patru locuri, dar si unul dintre cele mai performante automobile GT produse vreodata, a fost prezentat astazi publicului din tara noastra , in cadrul unui eveniment exclusivist organizat de Forza Rossa, importatorul oficial al Calutului Cabrat in Romania.


 Noul Ferrari FF vine cu multe inovatii, incepand de la sistemul de tractiune integrala, o premiera absoluta pentru modele produse de constructorul italian, pana la ultima generatie de suspensii si frane carbo-ceramice ce opresc la nevoie naravasul supercar de la 100 de km/h in doar 35 de metri.
Sub capota interminabila a superbului GT ”bate” un V12 de vis, ce dezvolta o putere impresionanta de 660cp si ofera performante demne de blazonul nobil al casei italiene. FF, cel mai puternic automobil din segmentul sau, atinge o viteza maxima de 335 kilometri pe ora si accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde.
 Ferrari FF nu este doar un supercar clasic, performant, dar complet nepotrivit pentru viata de zi cu azi a unui familist de succes, ci si o masina practica si incapatoare. Pe langa cele patru locuri confortabile, FF are si un portbagaj generos cu o capacitate de incarcare de 450 litri sau 800 de litri, atunci cand bancheta este rabatata.
 Cel mai nou Calut Cabrat este cu siguranta unul dintre cele mai polivalente automobile GT produse vreodata, dar si o sportiva pur sange ce se apropie de idealul greu de atins al masinii perfecte. Perfectiunea are totusi costul ei, noul FF avand un pret de pornire de 220.000 euro fara TVA. Desi nu e suma deloc modesta, sase romani au comandat noul model, cota de patru unitati alocate tarii noastre anul acesta fiind deja depasita.






 CLASICE MARCANTE IN ISTORIA FERRARI

TIP 815 - 1940

125 S - 1947

166 SC - 1947

625 LM - 1956

342 AMERICA - 1951

 250 EUROPA - 1954

250 COUPE - 1954

375 PLUS - 1955

410 SUPERAMERICA - 1956

250 BERLINETTA - 1956

860 MONZA -1956

250 TESTA ROSSA - 1958

250 GTO - 1962

275 GTB - 1965

275 GTB 4 - 1966

212 E - 1969

512 S - 1970

GTO - 1984

328 GTB - 1985

F50 GT - 1995

360 GT MODENA - 1999

PIERO FERRARI






Ferrari FF a primit un kit de tuning de la Novitec Rosso


  Ferrari FF, primul model de serie cu tracţiune integrală şi patru locuri creat de Ferrari, a primit un pachet de tuning de la Novitec Rosso. Tunerul german a dezvoltat un pachet estetic pentru FF, iar oferta este plusată cu un kit de performanţă pentru motor şi un set de jante din aliaj uşor. În cazul în care sunt clienţi nemulţumiţi de suspensia lui FF, Novitec Rosso oferă un set de arcuri sport pentru a reduce garda la sol a modelului italian. Interiorul modelului poate primi ornamente din fibră de carbon şi o tapiţerie din piele personalizată, finisată în orice nuanţă dorită de client.
Pachetul estetic aplicat lui Ferrari FF a fost testat în tunelul aerodinamic şi a fost construit din fibră de carbon. Cei de la Novitec Rosso l-au echipat pe FF cu o spoiler inferior pentru bara de protecţie faţă, o nouă grilă a radiatorului, un set de praguri laterale, capace pentru oglinzile laterale, un element nou pentru plafon, un spoiler pentru plafon, un spoiler pentru capacul portbagajului şi un difuzor integrat în bara de protecţie spate. Clienţii Novitec Rosso pot comanda şi un set de jante din aliaj, de 21 inch diametru şi 9 inch lăţime pentru puntea faţă, respectiv 22 inch diametru şi 12 inch lăţime pentru puntea spate. Jantele de pe faţă cântăresc 9.9 kilograme fiecare, în timp ce jantele de pe puntea spate cântăresc 13.5 kilograme fiecare.


 Motorul V12 de 6.3 litri al lui Ferrari FF dezvoltă 42 CP în plus faţă de versiunea normală, atingând 702 CP la 8.200 rpm. Puterea suplimentară a venit prin modificarea unităţii centrale a motorului şi prin aplicarea unui sistem de evacuare performant, realizat din oţel inoxidabil. Modificarăile aplicate lui Ferrari FF duc la un raspuns mai bun la acceleraţie şi la o viteză maximă de 340 km/h, cu 5 km/h în plus faţă de standard.




   PREZENT SI VIITOR

FERRARI DINO 2 



                            FERRARI SPIDER 458 NOVITEC ROSSO



                              FERRARI 550 BARCHETTA



                                FERRARI MODENA



                                 FERRARI 599 GTO



                                        FERRARI 575 ZAGATO



                               FERRARI STAGLIETTI



                                    FERRARI AUREA CONCEPT



                                 FERRARI CALIFORNIA



                                      FERRARI DINO



FERRARI 430 S



                                       FERRARI  FF



                                     FERRARI FXX



                                     FERRARI GS 50



FERRARI MIG U1



                                      FERRARI P4/5 PININFARINA



                                     FERRARI ENZO

                        

                                FERRARI RANCING


  FERRARI EDIZIONE 747 NOVITEC ROSSO



FERRARI F 430  NOVITEC ROSSO

 

FERRARI 599 GTB FIORANO MANSORY

Un model Ferrari al viitorului: conceptul 365 Turin 


  Un astfel de studiu de design îi aparţine lui David Williams, un designer independent din Sydney, Australia. Deşi creatorul conceptului nu a oferit specificaţii în legătură cu performanţele, la vederea modelului Ferrari 365 Turin oricine ar fi fermecat de formele futuriste ale caroseriei.

 Deşi lipsa prizelor de aer şi spaţiul limitat de la nivelul compartimentului destinat motorului sugerează un model în totalitate electric, farurile şi stopurile elegante se numără printre elementele care ies imediat în evidenţă. Acestora li se alătură jantele enorme în formă de stea şi evacuările cromate duble.



CONCEPTE 

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu