LAMBORGHINI DIABLO
LAMBORGHINI MURCIELAGO
Il cheama Murcielago LP640 si este cea mai noua versiune a supercar-ului
care continua in secolul XXI ceea ce a inceput Miura in mileniul
trecut. Desi nu ai paria pe asta, aproape totul s-a modificat: motor,
suspensii, cutie de viteze, sistem de evacuare, frane si electronica, ba
chiar si designul, partial. Indoieli in privinta ultimului reper?
Priveste noile bare de protectie, retusate pentru a imprima lui
Murcielago o atitudine mai agresiva, si toba finala (acum de forma
rectangulara), incorporata in difuzorul bumper-ului spate si amintind de
arzatorul unui F-22.
In
plus, pe alocuri, LP640 iti dezvaluie ca forma a fost dictata de
functie. Spre exemplu, zona din spatele admisiilor de aer: pe partea
dreapta este practic inchisa, in timp ce in stanga prezinta o
deschizatura impozanta, pentru racirea radiatorului de ulei. Chiar si
oglinzile laterale si stergatoarele de parbriz au fost redesenate pentru
a imbunatati aerodinamica. La efecte vizuale, Lamborghini ofera jantele
Hermera de 18 inci, menite sa-l diferentieze pe LP640 de restul gamei,
dar daca vrei cu adevarat ca lumea sa stie de ce poti tu merge cu 340
km/h, ia ceilalti “doar” cu 330, lasa-i sa vada motorul V12, optand
pentru o capota de sticla. Vor avea ce admira…
Propulsorul
a fost supus unei noi serii de modificari, marirea alezajului &
cursei ducand cilindreea de la 6,2 la 6,5 litri, iar puterea de la 580
CP la 640 CP. Murcielago LP640 realizeaza sprintul 0-100 km/h in 3,4
secunde (cu 0,4 secunde mai repede ca modelul clasic), asa incat, pe
hartie, Enzo este invins: lui ii trebuie 3,65 secunde. Totusi,
supercar-ul din Maranello recupereaza ceva mai tarziu in runda, datorita
vitezei maxime superioare cu 20 km/h. Murcielago mai are insa cativa
asi in maneca: acum, cuplul de 660 Nm este livrat mult mai liniar, cutia
de viteze este mai robusta, iar sistemul 4x4 - dincolo de tractiunea
teroetic mai buna comparativ cu transmisia spate a lui Enzo -
beneficiaza de diferentiale si de axe cardanice mai rezistente. In plus,
manevrabilitatea si stabilitatea au fost ameliorate prin adoptarea unor
noi arcuri si amortizoare controlate electronic, iar cand “taurul” are
nevoie de pauza, exista discuri de frana de 380 mm pe fata si 355 mm pe
spate care sa-l opreasca (optional, se pot comanda discuri din aliaj
carbon-ceramic, mult mai performante).
Murcielago nu este insa o masina pe care ai vrea s-o opresti vreodata.
Si LP640 ascute acest sentiment cu un interior modificat radical, unde
vei gasi mai mult spatiu, tetiere mai confortabile si piele cusuta in
stil Q-citura. Iar daca nu te zgarcesti inutil cu aceasta bomba de
aproape 300.000 de euro, poti apela la programul de individualizare
Privilegio, care-ti va asigura exclusivitate absoluta. Cat despre
partida cu Enzo, ea se afla de-abia la inceput. Si, precum “Raging Bull”
LaMotta in fata lui “Sugar Ray” Robinson acum 63 de ani, Lambo
pregateste o revansa pe care Murcielago, taurul din Bologna, si-o poate
lua cu varf si-ndesat…
LAMBORGHINI GALLARDO
LAMBORGHINI REVENTON
LAMBORORGHINI AVENTADOR
Cea de-a cincea generatie de supercaruri V12 de
la Lamborghini, si-a facut debutul la Geneva Motor Show. Iata imaginile
mult asteptate cu conceptul retusat si ajuns intr-un stadiu final de
prezentare.
Lamborghini a avut trei modele Aventador spre
deliciul publicului, prezente in culori diferite: un portocaliu luminos,
un gri subtil si un spectaculos alb mat. varianta alba arata mai
accentuat "musculatura caroseriei" de pe margine si o gama larga de
elemente din fata pana in spate.
In ciuda liniilor mai complexe ale caroseriei, Aventador reuseste sa pastreze o linie mai clara decat Murcielago.
2012 - LAMBORGHINI GALLARDO TROFEO STRADALE
LAMBORGHINI SESTO ELEMENTO
Se stie de ceva vreme ca noul Lamborghini Sesto Elemento va intra in productie dar pana acum, nimeni nu a vorbit despre vreo data exacta. Acum, baietii de la Auto Motor und Sport spun ca luna in care masina va iesi pe piata (daca se poate spune asa), este Octombrie.
Spun
asta pentru ca modelul sigur va fi comandat inainte de a ajunge la
dealeri. De ce? Pentru ca se pare ca editia se va limita la 10 sau 20 de
exemplare, deci… Pretul vehiculat? In jur de 2 milioane de euro.
Chit ca multi dintre voi stiu,
eu tot o sa va reamintesc faptul ca Sesto Elemento beneficiaza de un
motor V10 de 5.2 litri, care dezvolta 570 CP si 540 Nm, care lucreaza
impreuna cu un sistem AWD si cu o transmisie e-gear. Cantareste 999 kg
si poate ajunge la 100 km/h in 2.5 secunde, acul vitezometrului urmand a
se opri pe la 300 km/h.
Din
acest motiv, luati in calcul posibilitatea ca articolul de fata sa
prezinte tocmai o asemenea situatie, iar raspunderea revine in
totalitate firmei americane 215 Racing Inc.
Pe
de alta parte, proiectul pare foarte interesant, daca luam in calcul
notorietatea “bazei” pe care o va folosi 215 Racing pentru dezvoltarea
noului supercar.
Este vorba despre
planurile senzationalului Lamborghini Indomable Concept, prezentat anul
trecut de tanarul designer Daniel Chinchilla (a carui lucrare de
masterat a fost sponsorizata de compania italiana). Ei bine, aceste
planuri au fost cumparate de 215 Racing Inc., companie cu sediul in
Philadelphia si compusa din fosti ingineri si experti ai armatei SUA.
Masina va fi construita de o divizie a lui 215 Racing, Mostro Di-Potenza, si va fi denumita SF22.
Doar 50 de exemplare se intentioneaza a fi construite (daca se va si
intampla asta vreodata), SF22 urmand a avea circa 2.000 CP si 2.700 Nm.
Pe
lista dotarilor se afla un motor de 9,4 litri de provenienta GM (“572”
crate-engine), discuri de frana de 14 inch, o transmisie secventiala
cu sase rapoarte si un sasiu construit dintr-un mixaj de fibra de
carbon si Kevlar.
Greutatea maxima a
masinii se anticipeaza ca va fi sub 1.370 kg, ceea ce inseamna ca are
sanse mari sa devina cea mai rapida masina de serie din lume.
215
Racing a inceput deja sa accepte pre-comenzi, primele exemplare urmand
a fi livrate clientilor in a doua jumatate a anului 2012. Atat firmei,
cat si clientilor, nu le mai putem spune decat noroc...
LAMBORGHINI J SPEEDSTER
Noul Lamborghini decapotabil, pe care vi l-am prezentat ieri printr-o poza scursa online si pe care fabricantul auto italian l-a denumit J Speedster, a fost dezvaluit. In cazul in care va permiteti acest model bazat pe Aventador LP700-4, ar trebui sa stiti ca cei de la Lamborghini au produs un singur model care a fost deja vandut.
Lamborghini J Speedster este descris ca fiind cel mai sportiv model fabricat de compania auto italiana, iar numele acestuia a fost inspirat de regulamentele FIA puntul J ce obliga masinile de curse sa intruneasca o serie de specificatii tehnice.
Lamborghini J Speedster, ce masoara 4.890 mm in lungime, 2.033 mm in latime si 1.110 in inaltime, se bucura de un set de jante unice de 20 inch pe fata si de 21 inch pe spate si de numeroase elemente din fibra de carbon aplicate atat la extrior cat si la interior.
De asemenea, noul Lamborghini decapotabil a primit un nou set de scaune scoica, iar norocosul proprietar va fi nevoit sa poarte diverse elemente de protectie atunci cand se afla la volanul acestui monstru, chiar si atunci cand masina circula la viteze moderate.
LAMBORGHINI MIURA BY GIUGIARO - CONCEPT
LAMBORGHINI URUS
Cu siguranţă, potenţialii clienţi ai lui Lamborghini Urus se bucură că italienii nu au dat undă verde coupe-ului cu patru uşi Estoque, deoarece noul Lamborghini Urus are toate şansele să devină super-vedeta segmentului SUV-urilor de lux.
Ca design, conceptul Lamborghini Urus putem spune că întrece aşteptările , deoarece reuşeşte să păstreze caracteristicile şi detaliile actualelor modele Lamborghini într-un pachet dinamic şi care sugerează potenţă 4x4. Chiar dacă prin anii '80 a mai existat un monstruos Lambo de teren, celebrul LM002, Urus poate fi considerat fără dubii primul SUV Lamborghini.
Alura de SUV coupe a lui Urus este chiar mai pronunţată decât în cazul fiţei momentului, Range Rover Evoque, suprafaţa vitrată redusă şi muchia laterală ascendentă, împreună cu bosajul exagerat al roţii spate disimulând suficient de bine a doua pereche de portiere. De asemenea, plafonul puternic plonjat şi luneta mai orizontală accentuează impresia de coupe a lui Urus, care arată chiar mai compact decât lungimea reală de 4,99 metri.
Dacă în faţă cele două prize de aer rectangulare îi conferă lui Lamborghini Urus un aer de-a dreptul terifiant, spatele este dominat de un difuzor generos, flancat de două perechi de evacuări rectangulare foarte sportive , care fac o combinaţie detonantă cu stopurile extrem de înguste. Mai adăugăm la meniu jantele sportive de nu mai puţin de 24 inch sau prizele de pe aripile faţă şi deja se preconizează un mare succes pentru noul SUV sportiv Urus.
Mai ales că italienii nu au de gând să facă rabat de la caracterul sportiv, care înseamnă în primul rând putere: motorul de sub capota modelului de serie, preconizat a fi lansat pe piaţă în anul 2015, va dezvolta cel puţin 600 CP, iar tracţiunea va fi integrală permanentă. Pentru moment, oficialii nu clarifică problema propulsiei: va fi vorba de un V10 sau V12 convenţional sau de un sistem hibrid? Oricum ar fi, ni se promite că Urus va avea emisii CO2 scăzute pentru un SUV de acest calibru.
Interiorul lui Lamborghini Urus continuă tema muchiilor proeminente, oferind patru locuri sportive şi o ambianţă rece. În ce priveşte conceptul expus la Beijing 2012, finisarea habitaclului surprinde prin utilizarea cu multă generozitate a inserţiilor de polimer ranforsat cu fibră de carbon, o tehnologie care se pare că va fi disponibilă şi pe modelul de serie.
Ca aspect, interiorul lui Lamborghini Urus mizează pe minimalism şi simetrie, cu un puternic caracter racing, volanul fiind flancat de două padele uriaşe, iar tabloul de bord având instrumente digitale. Consola centrală este dominată de un display tactil vertical, iar comanda cutiei de viteze automate cu dublu-ambreiaj se realizează de la un joy-stick high-tech.
De notat şi scaunele cu un aspect futurist, dar care sunt realizate din fibră de carbon, înglobând o nouă tehnologie: Forged Composite. Evident, scaunele sunt acoperite cu o tapiţerie din piele specială şi au o formă ergonomică, asigurând atât confort, cât şi o poziţie proprie maşinilor sport, pentru toţi cei patru ocupanţi ai maşinii.
Preţul de bază pentru Lamborghini Urus se estimează că va fi în jur de 200.000 euro, principalele pieţe vizate fiind SUA (cu peste 50% din vânzări), Marea Britanie, Germania, Rusia, Orientul Mijlociu şi, evident, China. Având în vedere că, principial, o mare parte din platforma tehnică a lui Lamborghini Urus va fi comună cu a lui Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, a noului Audi Q7 şi a viitorului SUV de lux Bentley, devine clar că planurile grupului Volkswagen de a rentabiliza la maximum brandul Lamborghini vor deveni realitate foarte curând.
Lamborghini Minotauro – concept Andrei Avarvarii
Lamborghini Minotauro este un concept desenat de Andrei Avarvarii, dar nu din simpla pasiune, ci sub coordonarea şefului de design al mărcii italiene, ca parte a tezei finale de masterat.
Andrei Avarvarii devine un nume tot mai important în designul auto şi chiar cei de la Lamborghini i-au acordat credit în privinţa unui proiect. Nu este vorba de o ambiţie personală a românului, ci de proiectul final în cadrul masteratului susţinut la Scuola Politehnica di Design din Milano. A cest studiu a fost făcut sub coordonarea lui Filippo Perini, chiar şeful de design Lamborghini, şi reprezintă posibil viitor vehicul electric.
Minotauro, aşa cum se spune în
comunicatul oficial, explorează un viitor limbaj de design
Lamborghini, fiind o proiecţie a liniilor actuale în anul 2020,
atunci când se preconizează că acest model şi-ar putea găsi locul
în producţia de serie. Ca dimensiuni acest model este mai scurt cu
6 milimetri decât un Murcielago actual şi preia ceva din designul
lui Lamborghini Reventon.
Ca
motorizare, Minotauro lasă imensul V12 şi preia în schimb
patru motoare electrice, două pe faţă de 75 CP care dau 30% din
putere roţilor din faţă şi alte două propulsoare de 175 CP în
spate care angrenează trenul de rulare posterior. Totalul
de putere este de 507 CP, adică destul de decent pentru un supercar
al viitorului.
O altă inovaţie care sună
fascinant la acest model este modul semi-virtual racing, unde
sistemul de navigaţie urmăreşte acest model pe un circuit şi
transpune în lumea virtuală evoluţia, iar de pe o consolă un alt
pilot poate concura împotriva. Adică tatăl concurează pe circuit
împotriva fiului minor aflat la butoane. Îi
urăm succes lui Andrei cu teza de masterat şi sperăm ca acest
proiect să fie doar un prim pas spre colaborarea cu Lamborghini sau
orice alt mare constructor de automobile.
Lamborghini Aventador Wheelsandmore
Primul stagiu al pachetului este obtinut prin recalibrarea unitatii ECU. Pretul cerut de germani pentru aceasta modificare este de 3.900 de euro. Versiunea a doua consta in adaugarea unui sistem de evacuare nou si a unor elemente in compartimentul de admisie. De aceasta data, pretul cerut de germani creste pana la 14.808 euro.
La capitolul design, cei de la Wheelsandmore propun elemnte din fibra de carbon si jante de 20 sau 21 de inch incaltate cu pneuri Pirelli.
CONCEPTE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu