Pagani Automobili Modena este o companie
creată de Horacio Pagani,nascut in 10 noiembrie 1955 in Casilda,Argentina.
Despre anii tineretii ai lui Pagani putem spune ca a studiat designul industrial intre anii 1972-1974 la Universitatea Di La Plata,Argentina.Mai tarziu in 1975 isi ia diploma in inginerie mecanica de la Di Rosalio,tot in Argentina.Spirit inovator,Horatio Pagani isi formeaza un mic atelier individual in 1977.
In anul 1983 se stabileste in Italia si incepe sa lucreze in domeniul masinilor.El este responsabil cu designul lui Lamborghini Countach iesit in 1987.Si-a făcut mâna prin colaborările cu diverşi producători, dar cel mai notabil fiind Lamborghini. Experienta sa în design şi materiale compozite l-a adus însă şi alături de Nissan sau Aprilia. Ambitia sa l-a făcut să-şi dorească o maşină proprie creată de la zero.
Pagani Automobili ia nastere in 1991 cu sediul la Modena.Initial acest centru era de proiectare si design,mai ca apoi aici sa ''explodeze'' un superbolid mondial.
Intre anii 1989-1997 Horatio Pagani realizeaza pentru Lamborghini o serie de aspecte ingineresti importante in ce priveste accesoriile,modeling si o serie de componente,predominand motorul F1.
Testele pentru automobilul ce trebuia să se numească Fangio F1 au început în 1992, dar speranta sa a prins contur abia în 1994 când Mercedes- Benz a acceptat să-i ofere motoare V12. Lansarea oficială s-a produs abia în 1999 la Salonul Auto de la Geneva, iar numele maşinii a devenit Zonda C12.
Între timp, Juan Manuel Fangio murise şi s-a considerat că trebuie adoptat un nume nou. Pretul pentru un Zonda C12 a fost fixat la 320.000 de dolari.
Despre anii tineretii ai lui Pagani putem spune ca a studiat designul industrial intre anii 1972-1974 la Universitatea Di La Plata,Argentina.Mai tarziu in 1975 isi ia diploma in inginerie mecanica de la Di Rosalio,tot in Argentina.Spirit inovator,Horatio Pagani isi formeaza un mic atelier individual in 1977.
Horatio Pagani ( 1977 )
In anul 1983 se stabileste in Italia si incepe sa lucreze in domeniul masinilor.El este responsabil cu designul lui Lamborghini Countach iesit in 1987.Si-a făcut mâna prin colaborările cu diverşi producători, dar cel mai notabil fiind Lamborghini. Experienta sa în design şi materiale compozite l-a adus însă şi alături de Nissan sau Aprilia. Ambitia sa l-a făcut să-şi dorească o maşină proprie creată de la zero.
Pagani Automobili ia nastere in 1991 cu sediul la Modena.Initial acest centru era de proiectare si design,mai ca apoi aici sa ''explodeze'' un superbolid mondial.
Intre anii 1989-1997 Horatio Pagani realizeaza pentru Lamborghini o serie de aspecte ingineresti importante in ce priveste accesoriile,modeling si o serie de componente,predominand motorul F1.
Testele pentru automobilul ce trebuia să se numească Fangio F1 au început în 1992, dar speranta sa a prins contur abia în 1994 când Mercedes- Benz a acceptat să-i ofere motoare V12. Lansarea oficială s-a produs abia în 1999 la Salonul Auto de la Geneva, iar numele maşinii a devenit Zonda C12.
Geneva - 1999
Între timp, Juan Manuel Fangio murise şi s-a considerat că trebuie adoptat un nume nou. Pretul pentru un Zonda C12 a fost fixat la 320.000 de dolari.
HORACIO PAGANI
1999 - PAGANI ZONDA C12
De atunci, Pagani a lansat mai multe versiuni ale modelului Zonda, toate în serie limitată, şi a uimit pe toată lumea prin performantele unei maşini exclusiviste, luxoase şi foarte scumpe.
Automobilele sale s-au remarcat mereu prin design-ul
extrem şi tehnologia de ultimă oră utilizată în constructie şi
manifestată prin utilizarea unor materiale compozite bazate pe carbon.
Practic, oricine a cumpărat o Zonda a beneficiat de cea mai
nouă tehnologie care putea fi utilizată în constructia unei
supermaşini. 2002 - PAGANI ZONDA S 7.3
2003 - PAGANI ZONDA ROADSTER
2005 - PAGANI ZONDA F
2006 - PAGANI ZONDA ROASTER F
Incerc sa imi dau seama ce as simti daca as fi la volanul ei. Simt un fior doar privind-o in poze. Agresivitatea e imbinata in mod perfect cu senzualitatea. Atentia chiar si la cele mai mici detalii e cat se poate de evidenta. E ca o pisica pe patru roti, dar care nici pe departe nu pare blanda. Are motorul oprit, e tacuta, parca ii place sa o admiri, forma atat de frumoasa a caroseriei, presarata de linii ce iti fura ochii, e prea ispititoare sa nu iti doresti sa te urci in ea. Interiorul ne arata cat de meticulosi au fost designerii, fiecare detaliu, oricat de nesemnificativ, pare o adevarata piesa de arta. Vrei sa ii auzi motorul, bagi cheia in contact, si "muzica" de sub capota isi face drum instantaneu spre urechile tale....... si pornesti la drum. Manevrabilitatea te cucereste mai repede decat iti dai seama. Pana la urma, e si normal, doar vorbim de un Pagani, nu-i asa?
Pagani Zonda Roadster F. E versiunea decapotabila a lui Zonda F. Acest bolid e propulsat de un motor V12 Mercedes-Benz AMG, care are 12 valve si o cilindree de 7291 cmc. Puterea e de 650 de cai putere, obtinuti la 6200 rpm iar cuplul e de 780 Nm obtinuti la 4000 rpm.
Cauciucurile cu care e incaltata aceasta capodopera sunt Michelin Pilot Sport 2: fata - 255/35/19; spate - 335/30/20.
Are o lungime de 4435 mm, latime de 2055 mm, inaltime de 1141mm.
Franele sunt 4 discuri ventilate de la Brembo, care actioneaza prin franare hidraulica.
- viteza maxima de 345 km/h
- atinge suta in 3,6 secunde
- atinge 200 km/h in 9,8 secunde
- decelereaza de la 0 la 200 km/h in doar 4,4 secunde.
Pretul masinii se ridica undeva pe la 600 de mii de euro.
2009 - PAGANI ZONDA CINQUE
2009 - PAGANI ZONDA R
Ultima creatie notabilă a fost Zonda Tricolore, realizată într-un singur exemplar, care a celebrat a 50-a aniversare a Flotei Acrobatice Aeriene Italiene.
2010 - PAGANI TRICOLORE
Tricolore foloseşte
un şasiu construit din carbon-tita- niu, o transmisie secventială şi
un sistem de evacuare din titaniu. Motorul este un Mercedes AMG de 7,3
litri ce produce 670 CP şi propulsează maşina până la o viteză maximă
de 349 km/h. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 3,2
secunde.
Acum, la 12 ani după lansarea lui Zonda, Pagani vrea să uimească lumea şi să încurce limbile cu Huayra. Probabil că italienii au considerat că o maşină exclusivistă trebuie să beneficieze de un nume pe măsură, iar rezultatul este greu de pronuntat de către „muritorii de rând”. În fond, dacă ai dat atâtia bani pe o maşină, mai bine stai cu o poză în buzunar decât să le povesteşti prietenilor că ti-ai luat o Huuuaiiiiiiiira.
2011 - PAGANI HUAYRA
Noul automobil nu mai păstrează nimic în comun cu Zonda
şi se bucură de un şasiu şi caroserie construite integral din
carbotitaniu. Uşile cu deschidere pe verticală au fortat constructorii
să se concentreze pe materiale superioare care să asigure o
rigiditate extremă în ciuda acestei „slăbiciuni” de design. Rezervorul
de combustibil se găseşte în cea mai protejată zonă din spatele
scaunului şoferului şi este ramforsat cu materiale compozite şi
rezistente balistic. Din dorinta de a elimina orice greutate în plus,
constructorii au reuşit integrarea traseelor de ventilatie în structura
monococă şi au eliminat astfel necesitatea folosirii unor tevi.
„Huayra” este cel mai uşor automobil din categoria sa, cu doar 1.350 kg.Este greu sa defineşti concurenţa pentru o astfel de maşina, dar la aceeaşi categorie de pret, lux şi performanţe, „Huayra” poate fura clienti doar de la „Lamborghini Reventon” (1,35 milioane USD) şi „Bugatti Veyron” (1,7 milioane USD).
Inima automobilului este motorul celor de la Mercedes
AMG, un V12 de 6 litri cu sistem twin turbo. Acesta oferă 700 cai
putere şi un cuplu de 1.000 Nm. Cele două turbocom- presoare au fost
reglate astfel încât să ofere putere indiferent de turatia la care sunt
solicitate şi să nu dezamăgească niciodată pe cel ce apasă
acceleratia. Motorul M158 îndeplineşte normele Euro 5 şi este
alimentat prin intermediul a două pompe de combustibil. Prima
functionează constant, în timp ce a doua intră în functiune abia atunci
când se solicită un plus de putere.
Dar cum 1,4 milioane te duc departe, interiorul este
la rândul său o operă de artă creată de designeri care nu au făcut
nici o economie la materialele luxoase. Totul a fost studiat astfel
încât ocupantii să se bucure de confort, uşurintă în utilizare, dar şi
sustinere atunci când se folosesc de caracterul extrem al maşinii.
Bordul cu cadrane de ceas elvetian oferă inclusiv informatii despre
performante, iar consola centrală este sculptată dintr-o singură
bucată de aluminiu cu butoane ce urmăresc design-ul unui clarinet.
Ecranul de înaltă definitie este o interfată pentru sistemul
multimedia al maşinii.
Huayra se va produce initial în 40 de exemplare
şi se pare că o bună parte dintre ele au fost deja comandate de
cumpărători nerăbdători să detină una dintre cele mai exclusiviste
maşini ale ultimilor ani.
Cunoscut pentru maşinile sale exclusiviste, producătorul italian Pagani
şi-a propus să ţină capul de afiş la Salonul Auto de la Geneva cu unul dintre cele mai scumpe automobile din
istorie.
Performanţele acestei maşini nu au fost încă prezentate,
dar este destul de clar că vorbim de o viteză maximă de peste 350 km/h
şi de o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în jurul valorii de 3 secunde.
HORACIO PAGANI SI NOUL PAGANI HUAYRA - 2011
Primul Pagani Huayra este aproape gata de livrare
Designul controversat si propulsorul mai mic decât unitatea AMG de 7.3 litri a predecesorului Zonda F, noul Pagani Huayra este un supercar extrem de impresionant, mai ales dacă iei în considerare faptul că acesta este numai al doilea model din istoria constructorului italian.În ciuda faptului că acest automobil a fost deja prezentat la Salonul Auto de la Geneva de la începutul acestui an, iar două exemplare de serie au fost deja produse pentru importantele roluri de test-car si show-car, ce poti vedea în poza de mai sus este fondatorul si proprietarul Pagani Automobili S.p.A. – Horacio Pagani, lângă un Huayra aproape gata de livrare.
Acesta este sasiul numărul 003, primul exemplar Huayra scos la vânzare de compania din San Cesario sul Panaro. Fericitul care va intra în curând în posesia acestei masini este un om de afaceri de origine asiatică, care a scos bani in plus din buzunarul său peste prețul de bază de aproape un milion de euro al lui Huayra pentru o bară fată vopsită în aceeasi culoare cu restul caroseriei supercarului italian, dar si pentru un set de jante aurii ultrausoare în stilul celor care echipează fabulosul Zonda R.
Inainte de livrare, singurul loc în care vei mai putea admira pe viu sasiul numărul 003 al modelului italian este la Top Marques Macau 2011, un eveniment live destinat supercarurilor din trecut si prezent, care va avea loc în perioada 24-27 noiembrie 2011.
- Motor: Mercedes-AMG V12 Bi-Turbo M158
- Cilindree: 5980 cc
- Putere: > 700 CP
- Putere: > 1.000 Nm
- Transmisie: cutie secţială cu 7 trepte şi dublu ambreaj
- Lungime: 4.605 mm
- Ampatament: 2.795 mm
- Înălţime: 1.169 mm
- Lăţime: 2.036 mm
- Greutate: 1.350 kg
- Distribuţia greutăţilor: 44% faţă 56% spate
IN ACELASI TIMP S-A FABRICAT SI ULTIMUL PAGANI ZONDA F
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/masini-tari/bun-venit-la-bordul-ultimului-pagani-zonda-f-construit-10896.html
Sub capota, ultimul exemplar al legendarului automobil se bucura de serviciile unei motorizari AMG V12, cu o capacitate cilindrica astronomica, de 7.3 litri. Drept urmare, cel din spatele volanului are la dispozitie nu mai putin de 680 cai putere care, impreuna cu o greutate de aproximativ 1.230 kilograme, propulseaza Pagani-ul Zonda F Roadster catre istorie cu o viteza maxima de 345 km/h.
Ajungem la interior si descoperim aceeasi combinatie negru / purpuriu prezenta la exterior. De asemenea, fibra de carbon acopera majoritatea cockpit-ului, in timp ce atingerea finala este adusa de insertiile de lemn - opera constructorului din Modena fiind unul dintre putinele supercaruri ce impresioneaza, intr-un mod placut, printr-un astfel de detaliu.
Din nefericire, acesta pare a fi ultimul capitol al povestii de succes numite Pagani Zonda. Speram totusi ca acesta sa fie doar un zvon, iar compania italiana sa mai dea nastere unor astfel de opere si in urmatorii zece ani - cel putin. Nu de alta, dar inca nu reusim sa ne obisnuim cu recent-lansatul Huayra...
IN 2013 PAGANI PREGATESTE O SURPRIZA - PAGANI HUAYRA ROADSTER!
Aceste informatii vin din partea domnului Pagani care, intr-un interviu acordat celor de la Autoblog.com, a mentionat ca initial a dorit sa foloseasca numele de Da Vinci pentru noua supermasina, dar pentru ca acest nume era deja inregistrat, a optat pentru Huayra.
Un aspect mai interesant este ca Horacio Pagani a confirmat in timpul aceluiasi interviu ca intentioneaza sa dezvolta si modelul Pagani Huayra Roadster. Acesta a declarat ca versiunea decapotabila va ajunge la dealeri in aproximatv 3 ani, ceea ce inseamna ca nu vom apuca sa vedem noul model topless mai devreme de 2014.
Pagani Huayra Roadster va fi propulsat cel mai probabil de acelasi motor V12 bitubro AMG de 6.0 litri, ceea ce inseamna ca totalul de putere va ajunge la 700 cai putere si cuplu de 1,000 Nm si in cazul acestuia.
Cat despre modelul cu acoperis hard top, fabricantul auto italian a primit deja 60 de comenzi in ultimele 3 saptamani.
GENEVA SHOW - 2012
ARHIVA
VIDEO
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu