|
|
Founded | 1994 |
Founder(s) | Christian von Koenigsegg |
Headquarters | Ängelholm, Sweden |
Key people | Christian von Koenigsegg Bård Eker |
Products | Sports cars |
Website | koenigsegg.com |
La auzul numelui constructorului de origine scandinava, gandul iti
fuge automat la superpercarurile pe care acesta le produce .Gama Koenigsegg are efectul unei bombe atomice imaginare asupra
psihicului, masinile acestui producator fiind atat opere de arta, cat si
monumente ale ingineriei auto.
Koenigsegg Automotive AB este o companie producatoare de masini de inalta performanta din Suedia. A fost fondata in 1994 de catre Christian von Koenigsegg cu intentia de a produce o super masina de talie mondiala. Bazata pe tehnologia F1, masina era menita sa fie cu doua locuri, motor pozitionat central, si plafon tare.
Koenigsegg Automotive AB este o companie producatoare de masini de inalta performanta din Suedia. A fost fondata in 1994 de catre Christian von Koenigsegg cu intentia de a produce o super masina de talie mondiala. Bazata pe tehnologia F1, masina era menita sa fie cu doua locuri, motor pozitionat central, si plafon tare.
Christian von Koenigsegg
Christian von Koenigsegg suedez cu origini într-o familie nobila
bavareza a văzut în copilărie un desen animat norvegian cu Raliul de la
Monaco. A avut o revelație, spunându-și ca se va ocupa numai cu asa
ceva.
Nu cu mulți ani mai târziu, în 1994 într-un garaj a construit prototipul
unui super automobil de lux. în 2002 începea productia de serie (20 de
exemplare pe an) a modelului Koeningsegg CC 8S care se vindea cu nu mai
puțin de un milion de euro.
Povestea Koenigsegg este la fel de fascinantă şi unică ca automobilele sale. Christian von Koenigsegg a crescut visand de a crea masina perfecta sport. Împotriva tuturor ciudateniilor – a reuşit.
Christian a arătat o claritate timpurie pentru proiectare şi soluţii tehnice. Ca un tanăr băiat el mereu dezasambla jocuri şi toastere doar pentru a vedea modul în care lucrează şi dacă acestea pot fi înbunătăţite.
Christian a arătat o claritate timpurie pentru proiectare şi soluţii tehnice. Ca un tanăr băiat el mereu dezasambla jocuri şi toastere doar pentru a vedea modul în care lucrează şi dacă acestea pot fi înbunătăţite.
Ca un adolescent a fost cunoscut drept cel mai bun tuner de scootere în oraş şi la începutul anilor 1990, în jur de ziua lui de naştere, cand avea sa împlineasca 18 ani, Christian a început să lucreze mai serios cu inovaţiile tehnice şi a venit cu două idei interesante. Una din inovaţii el a numit-o Player Chip. El credea că într-o zi cipurile de memorie ale unui computer ar fi capabile să stocheze un CD întreg cu muzică şi că probabil ar fi mai ieftin. El a prevazut, prin urmare, şi a efectuat cîteva brevete în căutarea unui dispozitiv muzical care ar avea chipuri în loc de discuri. În final nimeni nu părea interesat de idee, astfel Christian a mers mai departe şi în 1991 a inventat o noua solutie pentru a aşterne scanduri pe podea împreună, fără adeziv sau cuie. El a numit-o Click, deoarece profilul permitea asamblarea scandurilor foarte simplă (pur şi simplu facînd “click” pe ele). Christian a prezentat această tehnologie pentru prima oară socrului său, care, la moment avea o fabrică de podele. Însă socrul său a respins ideea, spunînd că, dacă ar fi fost o idee bună cineva ar fi venit deja cu ea cu mult timp în urmă, şi nimeni nu cerea un astfel de produs. Christian apoi a arătat conceptul la caţiva alţi producători de podea, care, de asemenea, a respins-o. În 1995, o societate belgiană şi suedeză au brevetat practic exact aceeaşi soluţie ca podeaua lui Christian, ba chiar au numit-o Click! Acest lucru este acum o industrie de miliarde de dolari.
n . După mai mulţi ani de planificare a lansat proiectul Koenigsegg în 1994. A strans un grup unit de persoane competente şi un prototip a fost asamblat, succesul care au permis fondarea Koenigsegg AutomotiveAB.
În anul 2000 Koenigsegg a început producţia de serie a modelului CC-8S. Aceasta a arătat lumii că a fost într-adevăr posibil pentru un grup mic si dedicat de entuziaşti să concureze cu vechile branduri de supercaruri.
În primăvara anului 2004 a lansat Koenigsegg CCR, un vehicul care lasă în urmă pe toate celelalte. Sediul central Koenigsegg este acum la Ängelholm şi gazduieste aproximativ 45 de muncitori cu normă întreagă de lucru şi cateva persoane suplimentare.
Aceştia includ 7 ingineri, 4 muncitori R&D, 4 tehnicieni compozit, 5 lucratori de pre-asamblare, 3 lucrători de asamblare a motorului, 14 lucrători de asamblare finală, 3 lucrători de stocare şi 5 de la PR, vanzari, administrare şi conducere. Personalul suplimentar este chemat cand este nevoie, de obicei în scopuri de dezvoltare. În prezent 7 vehicule pot fi asamblate simultan, cu 4 staţii în sala de pre-asamblare şi 3- în sala de asamblare finală.
O reţea largă de furnizori şi parteneri este legată de Koenigsegg, dintre care majoritatea sunt bazate în Suedia. Multe sunt companii mici şi meseriaşi care produc volume mici de componente de înaltă calitate. Atât asamblarea cat şi fabricarea componentelor este foarte intensivă şi complicată (de exemplu, toate cele 300 piese+cele din carbon care alcătuiesc fiecare maşină), iar materialele sunt, fără excepţie, foarte costisitoare. Acesta este motivul pentru preţul ridicat al unui Koenigsegg.
Koenigsegg produce maşini super sport exclusiv pentru o elită selectată de entuziaşti. Materiale noi şi fără compromisuri de calitate, face aceste masini printre cele mai bune atît în finisaj cît şi funcţia. Ele ajung la viteze de top mai mari şi sunt mai puternice decât orice alte serii de maşini produse astăzi.
n
Designul Koenigsegg încearcă să dea o interpretare de forţă şi de curgere de mişcare. Caroseria unui Koenigsegg este format pentru un singur scop final- de viteză. Frumusetea ei este frumusetea de viteză în sine. Suprafeţele sunt modelate pentru o perfectă aerodinamică, un aspect care nu duce în eroare. Toate aspectele legate de această maşină servesc obiectivului său fundamental.
Caroseria şi şasiul unui Koenigsegg sunt fabricate din materiale compozite extrem de uşoare din fibre de carbon. Cursă de cursă sistemul de suspensie aduce conducătorul auto în controlul tuturor mişcărilor autovehiculului, chiar în condiţiile cele mai dure.
Caroseria şi şasiul unui Koenigsegg sunt fabricate din materiale compozite extrem de uşoare din fibre de carbon. Cursă de cursă sistemul de suspensie aduce conducătorul auto în controlul tuturor mişcărilor autovehiculului, chiar în condiţiile cele mai dure.
Koenigsegg creează fiecare maşină în mod specific pentru fiecare client. Acestea sunt piese individuale de artă, este un mediu de aventură. Şi crash-testele au demonstrat faptul că, cel puţin în termeni de siguranţă, un Koenigsegg este o masina cu adevărat suedeză.
n La 28 februarie 2005, la 12:08 ora locală, în Nardo, Italia, CCR a stabilit recordul Guinness pentru cea mai rapidă maşină de producţie de serie din lume, ce a atins 241.63 mph (388.87 kilometri pe oră), a întrecut recordul de viteză deţinut anterior de McLaren F1. Înregistrare a avut loc pînă în septembrie 2005, când mult aşteptatul Bugatti Veyron a stabilit nou record la 253.2 mph (407.5 kilometri pe oră), înregistrate de BBC Top Gear. Cu toate acestea, recordul Bugatti a fost stabilit la track-ul Volkswagen - Ehra-Lessien, care dispune de 5.6 mile (9.0 km) lungime dreaptă. Deoarece Ring Nardo este o pistă circulară de 7,8 km (12,6 km circumferinţă), înregistrările nu sunt comparabile, până când Bugatti Veyron nu va testa pe Nardo sau permite Koenigsegg-ului de a testa pe Ehra-Lessien .
n În timpul testării CCX, postul de televiziune BBC Top Gear a raportat că CCR Koenigsegg deţine recordul de viteză în Statele Unite, care a fost de 242 mph (389 km / h). Acest lucru presupune că a avut loc în mai 2003 în Texas, la vest de pe San Francisco la Miami Gumball 3000 Rally.
n Koenigsegg CCXR deţine recordul la putere-greutate înregistrat pentru autoturisme în producţie de serie, cu un raport de 2,9 lb pe HP. Potrivit testelor Koenigsegg proprii, CCXR are o viteza de top de peste 260 mph (420 km / h).
n Koenigsegg CCX detine recordul , independent efectuat de 0-300-0 km / h pentru maşinile de producţie, cu un timp total de 29.2 secunde. Testul a fost realizat de revista germană Sportauto în 2008.
n În 2007 Koenigsegg prezinta lumii primul supercar "verde“, CCXR rulează pe E85 biocarburanţi şi dezvoltă 1018 HP, din nou o premieră mondială. Koenigsegg prezintă, de asemenea patentul propriu si foarte unic Chrono instrument cluster, care măreşte estetica şi siguranţă de mare viteză.
Koenigsegg este, de asemenea activ în programe de dezvoltare atunci când vine vorba de automobile electrice tehnologii de şi tehnologii de generaţie următoare a motorului cu ardere internă.
Koenigsegg este, de asemenea activ în programe de dezvoltare atunci când vine vorba de automobile electrice tehnologii de şi tehnologii de generaţie următoare a motorului cu ardere internă.
n Conform Forbes Magazine Koenigsegg a fost aleasa una din 10 cele mai frumoase maşini din lume.
n- 1937 8C Alfa Romeo
n- 1937 Delahaye 135MS Figoni et Falaschi
n- Ferrari 250 GT SWB
n- 1957 Ferrari 250 Testarossa Pontoon Fender
n- Jaguar E-Type 3.8 FHC
n- 2008 Koenigsegg CCXR
n- McLaren F1
n- 1937 Mercedes-Benz 540K Special Roadster
n- Bugatti Type 41 Royale
n- 1938 Talbot-Lago T150 CSS
Tear Drop Figoni et Falaschi
n- Porsche 911
Prima impresie a unui CC Koenigsegg este o atitudine agresivă faţă de dinamicul şi futuristicul maşinii. Pare uimitor de mică si largă,trasatura esenţială fiind cabina de pilotaj ca un parbriz semicircular şi organic. Caroseria netedă şi lustruită este uşor curbată, aproape simplist, un design complet integru. Linii si suprafete apar perfecte şi alunecoase, proiectând o imagine a vitezei maşinii. Acest design strigă într-o limbă clară şi universală: "Vreau să călătoresc la viteze extreme!".
nForma caroseriei a fost prevazuta pentru a fi originală, fără restricţii prin moda curentă. Echipajul de design de la Koenigsegg a elaborat aceste schite în primul rând, pentru identificarea elementelor esenţiale care semnalau aspectul Koenigsegg. De la bara faţă a lui ca a unui rechin cum ar fi gura şi nările, linii duble care merg în sus şi în jurul cockpitului, accentuând parbrizului excentric. Forma sa curbată este urmărită de acoperiş, făcând cabina de pilotaj să pară ca ar fi îndoită de imensa putere şi de mişcare.
Capota din spate este o bucata mare de fibră de carbon, modelată pentru a include atât avant-garde priza de aer de sub fereastra din spate cît şi o aripă integrată. Cabina de pilotaj şi sfirşitul spate al maşinii scot în evidenţă formele musculare din jurul roţi şi luminilor spate.
Capota din spate este o bucata mare de fibră de carbon, modelată pentru a include atât avant-garde priza de aer de sub fereastra din spate cît şi o aripă integrată. Cabina de pilotaj şi sfirşitul spate al maşinii scot în evidenţă formele musculare din jurul roţi şi luminilor spate.
n Spaţii mari de depozitare în partea din faţă a masinii poate include chiar şi un set de saci de week-end pentru două persoane sau un set de crose de golf, un lucru neegalat în industria supercarurilor.
Un Koenigsegg CC iese în evidenţă şi face o declaraţie, care a acordat Koenigsegg-ului mai multe premii prestigioase de design, de exemplu, premiul german Red Dot de atribuire şi un premiu pentru design suedez excelent.
Uşile spectaculoase din fibra de carbon se deschid într-o singură mişcare, elegant. În primul rând se desprind de caroserie, apoi se deschid larg în sus la un unghi de 90 de grade. Ele sunt susţinute de capodopera Koenigsegg balamalele diedru, care folosesc doua brate paralele ce se rotesc pe o axă pivot, facînd uşile să se deplaseze într-un arc exterior. Având în vedere că balamalele sunt echilibrate de amortizoare, o împingere blîndă este suficient pentru a ridica uşile. Acest design necesită o suprafaţă minimă în jurul şi deasupra vehiculului, oferind deplina libertate de acces la maşină în zone limitate.
Interiorul Koenigsegg CC pare că a fuzionat cu exteriorul, fluxul dinamic de linii si suprafete continua în cabină şi le leagă natural. Toate detaliile sunt rafinate şi suprafeţele sunt curăţate de obstacole. Punctul de contact este panoul de control cu circulara principală şi butoane din oţel inoxidabil. Dispozitivele de bord sunt montate convenabil pe axa de direcţie, astfel încât aceastea să stea întotdeauna în faţa conducătorului auto. Acesta este conceput pentru a fi pe deplin vizibile prin spiţele de sus a volanului. Acesta include un tahometru central, vitezometru . Piesele metalice sunt din aluminiu anodizat şi prelucrate, oferindu-le o strălucire care le face să iasă în evidenţă pe fundalul de piele. Scaunele din fibra de carbon sunt foarte uşoare şi flixble în posibilităţile de ajustare a acestora. Compactitatea lor lasă spaţiu pentru şoferul înalt, şi pot fi ajustate pentru a oferi o poziţie perfectă de conducere. Acest design îndeplineşte obiectivul de bază- de a combina performantele sălbatice de curse şi de conducere confortabilă de zi cu zi.
Uşile spectaculoase din fibra de carbon se deschid într-o singură mişcare, elegant. În primul rând se desprind de caroserie, apoi se deschid larg în sus la un unghi de 90 de grade. Ele sunt susţinute de capodopera Koenigsegg balamalele diedru, care folosesc doua brate paralele ce se rotesc pe o axă pivot, facînd uşile să se deplaseze într-un arc exterior. Având în vedere că balamalele sunt echilibrate de amortizoare, o împingere blîndă este suficient pentru a ridica uşile. Acest design necesită o suprafaţă minimă în jurul şi deasupra vehiculului, oferind deplina libertate de acces la maşină în zone limitate.
2004 - Cel mai puternic motor de maşină din lume – 655 CP
BSR începe colaborarea cu Koenigsegg Automotive AB pentru a dezvolta motorul modelului CC8S. După o activitate de dezvoltare extinsa, în principal a sistemului de alimentare cu combustibil, producţia motorului ajunge la o putere 655 CP la 6700 rpm. Niciun alt motor produs in serie nu avea o astfel de putere!
Puterea enormă a motorului a ridicat o problema atunci când aceasta a trebuit sa fie controlata în conformitate cu norma CEE 80/1267 - găsirea un dinamometru de motoare capabil să suporte o asemenea valoare. BSR face rost de un dinamometru pentru motoare „Land&Sea” care se putea ocupa de o putere de pana la 1600 CP. Încercarea de ieşire de energie s-a efectuat în condiţii riguroase. Un institut de testare spaniol - INTA, a supravegheat testul.
BSR începe colaborarea cu Koenigsegg Automotive AB pentru a dezvolta motorul modelului CC8S. După o activitate de dezvoltare extinsa, în principal a sistemului de alimentare cu combustibil, producţia motorului ajunge la o putere 655 CP la 6700 rpm. Niciun alt motor produs in serie nu avea o astfel de putere!
Puterea enormă a motorului a ridicat o problema atunci când aceasta a trebuit sa fie controlata în conformitate cu norma CEE 80/1267 - găsirea un dinamometru de motoare capabil să suporte o asemenea valoare. BSR face rost de un dinamometru pentru motoare „Land&Sea” care se putea ocupa de o putere de pana la 1600 CP. Încercarea de ieşire de energie s-a efectuat în condiţii riguroase. Un institut de testare spaniol - INTA, a supravegheat testul.
2005 - Cel mai puternic motor de maşină din lume – 806 CP
Piata
de masini supersport cere o putere si mai mare de la masini! Ferrari
lansase recent noul său model de top, Enzo, cu o putere similară cu cea a
lui Koenigsegg CC8S – 660 CP.
Christian von Koenigsegg (omul din spatele Koenigsegg) simte presiunea Ferrari şi pune la treaba inginerii de la Koenigsegg şi pe cei de la BSR pentru a realiza cel mai puternic motor de masina produs vreodată in serie din lume! Rezultatul este Koenigsegg CCR cu o putere de 806 CP. Niciun constructor de automobile nu reuşise să ajungă vreodată la o astfel de putere, şi sa si treaca cu succes de normele europene stricte referitoare la poluare!
Printre alte lucruri, rezultatul bun este atins si prin regandirea în mod substanţial a sistemul de admisie cucompresor dual.
Christian von Koenigsegg (omul din spatele Koenigsegg) simte presiunea Ferrari şi pune la treaba inginerii de la Koenigsegg şi pe cei de la BSR pentru a realiza cel mai puternic motor de masina produs vreodată in serie din lume! Rezultatul este Koenigsegg CCR cu o putere de 806 CP. Niciun constructor de automobile nu reuşise să ajungă vreodată la o astfel de putere, şi sa si treaca cu succes de normele europene stricte referitoare la poluare!
Printre alte lucruri, rezultatul bun este atins si prin regandirea în mod substanţial a sistemul de admisie cucompresor dual.
2005 - Cea mai rapida masina din lume - 388 km/h
Koenigsegg
decide să arate lumii de ce este capabil noul CCR. În ianuarie,
Koenigsegg şi tehnicienii BSR ajung la circuitul Nardo din sudul
Italiei. Recordul mondial de 387 km/h a fost realizat de un McLaren F1,
condusa pe un circuit complet de testare in linie dreapta.
Va fi posibila oare doborarea recordul mondial pe o pistă circulară? (McLaren F1 a ajuns la "doar" 376 km/h pe pista Nardo). În plus, există zvonuri care spun că Ferrari Enzo ar ajunge la "doar" 345 km/h pe pista Nardo.
Încercarea în ansamblu a fost supravegheată de tehnicianul BSR Mikael Edstrand. Cea mai mică abatere de la parametrii motorului ar putea fi fatala! După unele ajustări minore ale şasiului, legendarul Loris Biccochi reuşeşte să ajungă la 388 km/h, cu o Koenigsegg CCR. Recordul mondial este pulverizat!
Va fi posibila oare doborarea recordul mondial pe o pistă circulară? (McLaren F1 a ajuns la "doar" 376 km/h pe pista Nardo). În plus, există zvonuri care spun că Ferrari Enzo ar ajunge la "doar" 345 km/h pe pista Nardo.
Încercarea în ansamblu a fost supravegheată de tehnicianul BSR Mikael Edstrand. Cea mai mică abatere de la parametrii motorului ar putea fi fatala! După unele ajustări minore ale şasiului, legendarul Loris Biccochi reuşeşte să ajungă la 388 km/h, cu o Koenigsegg CCR. Recordul mondial este pulverizat!
- CC8S (2002–2004)
- CCR (2004–2006)
- CCX (2006-2010)
- CCXR (2007-2010)
- Trevita (2009-2010)
- Agera (2010-prezent)
- Agera R (2011-prezent)
După Bugatti Veyron Super Sport şi mult aşteptatul SSC Ultimate Aero,
un alt supercar face valuri pe piaţa modelelor exotice. Este vorba
despre Koenigsegg
Agera R, deja celebrul super model suedez, capabil să dezvolte o putere
impresionantă de 1115 cai şi un cuplu motor de 1200 Nm, atunci când
este alimentat cu bio-etanol. Când se apelează la benzină, coupe-ul se
poate lăuda "doar" cu un 940 de cai şi 1100 de Nm.
Resursele generoase i-au permis modelului suedez să
stabilească noi recorduri de acceleraţie şi frânare zilele trecute,
publicate de oficialii Koenigsegg.
Agera R a reuşit să accelereze de la 0 la 300 de km/h în doar 14.53 de
secunde, un timp care va stârni invidie în segment. Pragul de 200 de
mile pe oră, echivalentul a 320 km/h, va putea fi atins şi el în doar
17.68 secunde.
Şi mai impresionantă este performanţa la decelerare, Agera R reuşind
să oprească de la 300 de km/h în doar 6.6 secunde şi de la 200 de mile
pe oră la 0 în 7.28 secunde. În aceste condiţii, Agera R poate ajunge la
300 de km/h şi înapoi la 0 în doar 21.19 secunde.
Valorile publicate astăzi de oficialii Koenigsegg
se alătură deja impresionantele date tehnice prezentate în trecut:
acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 2.9 secunde, de la 0 la 200 de
km/h în 7.5 secunde şi viteză maximă de 420 km/h.
Suedezii de la Koenigsegg
au prezentat noul lor supercar la Salonul Auto de la Geneva, construit
cu ocazia aniversarii a 15 ani de existenta ai companiei. Noul Agera are rolul de a duce Koenigsegg
pe alte culmi, iar clientii acestuia vor experimenta un alt nivel de
performante, atat pe sosea, cat si pe pista. Modelul este echipat cu un
V8 de 4.7 litri care dezvolta 910 CP si 1.100 Nm.
Koenigsegg Agera are o masa de 1.290 kilograme si poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3.1 secunde.
Supercarul suedez poate sa atinga o viteza mxima de 390 km/h si este
echipat cu pneuri speciale Micheling. Sistemul de franare al acestui
model este extrem de avansat si beneficiaza de un sistem ABS ajustabil,
alaturi de un sistem de control al tractiunii avansat. Discurile de
frana fata sunt realizate din ceramica si au un diametru de 392
milimetri si o grosime de 36 mm, in timp ce discurile spate sunt de 380
milimetri cu o grosime de 34 mm. Toate cele patru discuri sunt ventilate
si perforate.
UN NOU RECORD MONDIAL CU AGERA R
0-200 mph - 17.68 sec
0-300 km/h - 14.53 sec
0-300 km/h - 14.53 sec
200-0 mph - 7.28 sec
300-0 km/h - 6.66 sec
300-0 km/h - 6.66 sec
0-200-0 mph - 24.96 sec
0-300-0 km/h - 21.19 sec
0-300-0 km/h - 21.19 sec
In timp ce aceste performante de stabilitate, acceleratie si franare ale lui Agera R, Koenigsegg nu a putut dobora recordul de 0-100 km/h, detinut de Bugatti Veyron Super Sport,
cu doar 2.5 secunde si viteza de top de 431 km/h. Cu toate acestea,
Koenigsegg Agera R este vizibil mai rapida decat Veyron Super Sport la
0-300 km/h, Bugatti-ului fiindu-i necesare 16.7 secunde pentru a atinge
aceasta viteza, fata de 14.52 secunde pentru Agera R.
CONCEPT Koenigsegg Quant - 2009
CONCEPT Koenigsegg Quant - 2009
Saab cumpărată de Koenigsegg - acord oficial
General Motors reuşeşte să scape în mod onorabil de Saab, iar suedezii respiră uşuraţi că nu trebuie să închidă porţile. Cumpărătorul: Koenigsegg.
Bineînţeles, Koenigsegg nu
ar fi putut susţine de una singură această tranzacţie - a fost nevoie
şi de intervenţia guvernului suedez, care garantează fondurile necesare
supravieţuirii Saab şi construcţiei noilor modele, printre care şi noul Saab 9-5.
Noul patron, Christian von Koenigsegg, a declarat că doreşte să facă
din Saab o marcă independentă, chiar dacă există discuţii privitoare la
continuarea colaborării pe plan tehnic cu General Motors. Revenirea la
profit este văzută optimist într-un termen de câţiva ani, însă analiştii
consideră că sunt şanse foarte mici pentru Saab să supravieţuiască pe
cont propriu, în condiţiile unei pieţe auto în care alianţele între marile concerne se ţin lanţ.
Imagini Koenigsegg
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu