TVR



  TVR a fost un producător independent britanic de masini sport . Până în 2006 a avut sediul în orașul de pe litoralul marii ,Blackpool , Lancashire , dar mai apoi s-a divizat în mai multe filiale mai mici și s-a mutat în altă parte. Compania a fabricat masini usoare sport cu motoare puternice și a fost, la un moment dat, al treilea cel mai mare producător de specialitate din lume, oferind o gamă diversă de coupe-uri si cabrio .TVR, masinile sport sunt compuse din cadre de oțel tubulare, învăluite în caroserie din fibră de sticlă.
  TVR se alcatuia din două componente: TVR Inginerie, care producea masini sport si Tourers mari, și ''puterea'' TVR, divizia de propulsie. Compania a avut o istorie turbulentă recentă și nu a făcut nici un automobil nou din 2006.

  Cu toate acestea, nume precum Tucson, Grantura, Chimaera sau Sagaris s-au impus ca adevarate modele iconice.Brandul britanic nu a putut supravietui de unul singur in conditiile in care marii producatori de lux au intrat sub aripa unor giganti auto. TVR a trecut prin faliment si numeroase incercari de reorganziare dupa preluarea sa de catre rusul Nikolai Smolensky. Multe voci au spus ca investitorul rus a fost cel care a trimis la groapa de gunoi a istoriei TVR, insa realitatea este ca marca din Blackpool avea grave probleme inca de la achizitia ei in 2006. 

  Nikolai Smolenski, patronul producătorului auto TVR, a declarat că brandul britanic va aduce un nou model pe piaţă în 2012. Dacă în anul 2006 lumea auto britanică anunţa cu regret faptul că TVR, unul dintre cei mai cunoscuţi constructori locali de supercaruri, nu mai reprezintă Regatul Unit, iată că noii patroni vin cu veşti bune. Renaştarea mărcii TVR ar putea avea loc în primăvara lui 2012. Noul TVR se va numi MD-1 şi va avea un motor V8 de 6.2 litri de provenienţă Corvette capabil să producă 638 de cai putere. MD-1 trebuia să îşi facă debutul anul acesta în cadrul Goodwood Festival of Speed, însă o neînţelegere între Nikolai Smolenski şi compania care supraveghea dezvoltarea acestuia a dus la o amânare. Dezvoltarea noului TVR va fi încheiată de britanicii de la Brooklands, însă este posibil ca maşina sa nu fie produsă în Albion. Smolenski a mai declarat că producţia va fi externalizată, el având deja oferte de la Jimmy Prize din Africa de Sud şi mai multe branduri englezeşti, dar că în mod nomal ar prefera să lucreze cu firme precum Lotus sau Caterham.
MD-1, primul model TVR din noua era va fi unul decapotabil şi va fi conceput în amintirea lui Tuscan. De asemenea, proprietarul TVR are în planuri dezvoltarea unui model cu trei locuri care va purta denumirea de MD-2. După Nikolai Smolenski, lovitura de graţie va fi MD-3, un model cu totul diferit şi mult mai impunător.

TVR TUSCAN CONVERTIBLE

     TVR, in schimb, e un nume care nu a mai fost pronuntat de ceva vreme in lumea auto. Multi chiar au crezut ca a dat faliment, dar treburile nu sunt chiar atat de grave. Desi Smolenski, detinarorul TVR, nu si-a atins targetul de 2000 de unitati vandute pe an, continua sa tina firma deschisa...
      Iar aici intervine visul unui pustan care de-abia a terminat scoala de design si vrea sa se faca remarcat.Evident, in acest scop el a creat masina pe care o poti vedea in aceste poze - TVR Artemis. Interesanta creatura, nu? Aduce cu Sagaris si pastreaza liniile tipice TVR, dar pare un pic mai... feminina, de fapt, debordeaza de o eleganta feminina usor iesita din comun. Sa zicem ca, daca Sagaris ar fi Megan Fox intr-un costum mulat de piele, Artemis e mai degraba Angelina Jolie intr-o rochie eleganta de seara.
      Poate ca e un pic cam stangace comparatia, dar ai inteles ce-am vrut sa zic. Acest concept sufera insa pentru ca nu se stie sigur daca va intra sau nu in productie si, desi ar fi pacat sa nu, sansele ei de a vedea lumina in "tabla si oase" sunt foarte mici. Vezi? Aceasta masina e exact ca o amazoana: foarte sexy, foarte potenta si foarte atragatoare, dar n-o sa ai cum sa o faci sa fie a ta niciodata. Macar numele vine la fix... 


     TVR NO.2  -1948

     TVR GRANTURA IIA  -1960

    TVR TUSCAN V6  -1971

    TVR 5000 M  -1978

    TVR 3000 S  -1979

    TVR 400 SE  -1990

    TVR 420 SEAC  -1995

    TVR CERBERA 4.5  -1999

    TVR CERBERA 12 SPEED  -2000

    TVR TAMORA  -2001
     
    TVR 500 GRIFFITH  -2002

    TVR 500 CHIMAERA  -2002

    TVR T350 C  -2002

    TVR TUSCAN 4.0 S  -2005
    TVR SAGARIS  -2006


    Ani de producție Model Motor Deplasare
    1949 TVR # 2 Ford L4 1172 cm 3
    1956-1957 TVR Jomar Mk I Kent Ford L4 1172 cm 3
    1957-1959 TVR Jomar Mk II Coventry Climax 4L
    Kent Ford L4
    1098 cm 3
    1172 cm 3
    1958-1960 TVR Grantura Mk I Ford 105E L4
    Coventry Climax L4

    Ford Sidevalve L4

    BMC B-Series L4

    BMC B-Series L4
    997 cm 3
    1098 cm 3

    1172 cm 3

    1489 cm 3

    1588 cm 3
    1960-1961 TVR Grantura Mk II Ford 105E L4
    Coventry Climax L4

    Ford Classic 190E L4

    BMC B-Series L4

    BMC B-Series L4

    BMC B-Series L4
    997 cm 3
    1216 cm 3

    1340 cm 3

    1489 cm 3

    1588 cm 3

    1622 cm 3
    1960-1961 TVR Grantura Mk II A BMC B-Series L4 1798 cm 3
    1962-1964 TVR Grantura Mk III Coventry Climax L4
    Ford Classic 190E L4

    BMC B-Series L4

    BMC B-Series L4
    1216 cm 3
    1340 cm 3

    1622 cm 3

    1798 cm 3
    1965 TVR Griffith V8 Ford V8 Windsor 4727 cm 3
    1966-1967 TVR Grantura Mk IV BMC B-Series L4 1798 cm 3
    1967-1968 TVR Vixen S1 Kent Ford L4
    BMC B-Series L4
    1599 cm 3
    1798 cm 3
    1968-1970 TVR S2 Vixen Kent Ford L4 1599 cm 3
    1969-1971 TVR Tuscan V6 Ford Essex V6 2994 cm 3
    1970-1972 TVR Vixen S3 Kent Ford L4 1599 cm 3
    1972-1973 TVR Vixen S4 Kent Ford L4 1599 cm 3
    1972-1977 TVR 1600m Kent Ford L4 1599 cm 3
    1972-1977 TVR 2500m Triumph L6 2498 cm 3
    1972-1979 TVR 3000M Ford Essex V6 2994 cm 3
    1975-1979 TVR 3000M Turbo Ford Essex V6 2994 cm 3
    1976-1979 TVR Taimar Ford Essex V6 2994 cm 3
    1976-1979 TVR Turbo Taimar Ford Essex V6 2994 cm 3
    1978-1979 TVR 3000S Ford Essex V6 2994 cm 3
    1978-1979 TVR 3000S Turbo Ford Essex V6 2994 cm 3
    1980-1988 TVR Tasmin 280 Ford Köln V6 2792 cm 3
    1983-1990 TVR Tasmin 350i Rover / Buick V8 3532 cm 3
    1983-1990 TVR Tasmin 450 CASE TVR Viteza Opt 4475 cm 3
    1990-1991 TVR Tasmin 350SE TVR / Rover V8 3947 cm 3
    1990-2002 TVR Griffith 500 TVR / Rover V8 4997 cm 3
    1991-1993 TVR V8 Rover V8 3947 cm 3
    1992-1994 TVR S3C Ford Köln V6 2935 cm 3
    1993-1994 TVR Griffith 430 TVR / Rover V8 4280 cm 3
    1993-1995 TVR S4C Ford Köln V6 2935 cm 3
    1994-1999 TVR Cerbera TVR Speed ​​Six 3996 cm 3
    1995 TVR Cerbera 4.2 TVR Viteza Opt 4185 cm 3
    1995-2000 TVR Chimaera 400 TVR / Rover V8 3948 cm 3
    1997-2003 TVR Cerbera 4.5 TVR Viteza Opt 4475 cm 3
    1997-2003 TVR Chimaera 450 TVR / Rover V8 4546 cm 3
    1997-2003 TVR Chimaera 500 TVR / Rover V8 4988 cm 3
    1999 TVR Cerbera Viteza Six TVR Speed ​​Six 3996 cm 3
    2000 TVR Tuscan R TVR Viteza Opt 4185 cm 3
    2000 TVR Tuscan Speed ​​Six TVR Speed ​​Six 3996 cm 3
    2000-2001 TVR Speed ​​12 Cerbera TVR Viteza Doisprezece 7730 cm 3
    2000-2003 TVR Tuscan S TVR Speed ​​Six 3996 cm 3
    2000-2005 TVR Tuscan 3.6 TVR Speed ​​Six 3605 cm 3
    2001 TVR Tamora TVR Speed ​​Six 3605 cm 3
    2002 TVR T350C TVR Speed ​​Six 3605 cm 3
    2003 TVR T350T TVR Speed ​​Six 3605 cm 3
    2003 TVR Tuscan T440R TVR Speed ​​Six 4175 cm 3
    2003-2005 TVR Tuscan T400R TVR Speed ​​Six 3996 cm 3
    2004 TVR Typhon TVR Speed ​​Six 4175 cm 3
    2005 TVR Tuscan S TVR Speed ​​Six 3996 cm 3
    2005-2006 TVR Sagaris TVR Speed ​​Six 3996 cm 3













































































































































































































































































































































































































































































































    •   
























    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu