Bugatti este, fara indoiala, una din cele mai celebre marci de automobile si una din cele mai exclusiviste companii producatoare de masini din toate timpurile. Compania a intrat in legenda prin proiectarea si construirea unor masini de sport care, la vremea lor au fost cele mai bune din lume, castigand multiple concursuri si competitii nationale si mondiale. Compania originala Bugatti s-a destramat o data cu inceperea celui de-al doilea Razboi Mondial, dar numele, brandul Bugatti a ramas, a fost restructurat de doua ori de-a lungul istoriei sale tumultoase, ultima data sub amprenta grupului Volkswagen AG.
Ettore Bugatti a fost un inginer si designer legendar al celor mai faimoase masini sport Bugatti, fondatorul companiei Bugatti si unul din parintii ingineriei auto moderne.
In 1898, la varsta de 17 ani a inceput sa lucreze ca si ucenic la Prinetti & Stucchi, un producator de biciclete si triciclete cu sediul in Milan. Pentru acestia, Bugatti construieste prima sa bicicleta motorizata echipata cu doua motoare De-Dion. Un an mai tarziu, Ettore
Bugatti participa la o cursa de la Verona-Brescia-Mantua si inapoi la
Verona, pe o distanta de 161 km, cu o tricicleta motorizata.
In 1900, primind finantare de la Count Gulinelli din Ferrara, Ettore Bugatti construieste primul sau automobil, Type 2, un vehicul de 660 kg, propulsat de un motor de 3 litri in 4 cilindri, cu care castiga Marele Premiu de la Milan, precum si un stimulent financiar din partea French Automobile Club (l`ACF).
In1902, Ettore Bugatti, impreuna cu familia sa se muta la Niederbronn, Alsace,
unde Ettore preia departamentul tehnic de la Baron Eugene De
Dietrich`s. De Dietrich i-a oferit acest loc de munca ca urmare a
impresiei lasate de primul automobil construit de Bugatti. Contractul a
fost semnat de tatal acestuia deoarece tanarul Ettore nu avea varsta
necesara.
ETTORE BUGATTI ( 1881-1947 )
In 1900, primind finantare de la Count Gulinelli din Ferrara, Ettore Bugatti construieste primul sau automobil, Type 2, un vehicul de 660 kg, propulsat de un motor de 3 litri in 4 cilindri, cu care castiga Marele Premiu de la Milan, precum si un stimulent financiar din partea French Automobile Club (l`ACF).
Bugatti Type 2 4C 6,8L -1901
CARLO BUGATTI
In 1903, se naste Pierre Veyron, pilot de succes al companiei, la 1 Octombrie. In acelasi an apare modelul Type 5.
PIERRE VEYRON
In 1907, 25 Februarie, Ettore Bugatti se casatoreste cu Barbara Maria Guiseppina Maschera, alaturi de care mai tarziu va avea patru copii, doi baieti si doua fete. In 1 Septembrie Ettore semneaza un contract cu fabrica Deutz Gas Engine din Cologne. In subsolul casei sale din Cologne-Muehlheim, el dezvolta o masina usoara produsa mai apoi purtand numele sau.
Bugatti -1907
La Marele Premiu al Frantei organizat de Automobilclub de
la Sarthe, masinile participante erau nevoite sa termine 12 ture de
pista a cate 54 km. Chiar daca unele masini aveau motoare cu capacitatea
cilindrica de 6900 sau chiar 18000 cc, Ernest Friedrich termina cursa
pe locul al doilea cu un mic, Bugatti Type 13 alb, de 1.3 litri.
1909 a fost de asemenea anul lansarii modelului Type 10, din care a fost construita o singura bucata.
Bugatti Type 13
Bugatti Type 10 -1909
Bugatti Type 13
In 1914, dupa izbucnirea Primului Razboi Mondial, Ettore Bugatti paraseste Molsheil, mutandu-se impreuna cu familia la Milan, iar spre sfarsitul anului fratele acestuia, Rembrandt Bugatti se muta si el in Milan. La aceasta vreme pentru Bugatti
lucrau aproape 200 de oameni, care produceau in jur de 75 de masini in
fiecare luna. Modelele aparute in acest an erau o alta versiune a
modelului Type 13 precum si Type 22 si 23 (doar pentru Brescia).
Bugatti Type 22
In 1915, cand intra si Italia in razboi, Ettore Bugatti se muta impreuna cu familia la Paris,
unde a inceput sa proiecteze motoare pentru avioane. Chiar daca unele
companii producatoare de avioane au cumparat licenta pentru aceste
motoare, nu au fost niciodata produse in masa.
In 1917, desemnat de armata Americana, Ettore Bugatti
proiecteaza un motor de avion in 16 cilindri ce dezvolta aproximativ
400 cp. Prototipul este livrat catre SUA prin submarin si a fost putin
modificat de catre inginerul american, Charles B. King. Un total de 40 de astfel de motoare au fost construite
In 1919, dupa incheierea Primului Razboi Mondial, Ettore si Barbara Bugatti s-au intors in in Molsheim in Alsace. Fabrica este redeschisa si se reincepe productia modelului Bugatti Type 13.
In 1920, are loc primul succes remarcabil al lui Ettore Bugatti. Pilotul acestuia, Friedruch, castiga cu modelul Type 13 in 16 cilindri la o distanta incredibila, 20 de minute inaintea locului 2. Un alt model Type 13, condus de Baccoli se claseaza pe pozitia a 5-a. Apoi a fost lansat modelul Bugatti Type 28.
In 1921, Bugatti are parte de alt succes, la Marele premiu al Italiei in Brescia: Patru modele T13 au pus stapanire pe primele patru pozitii, modelul castigator primind numele de "Brescia". In acelasi an, Ettore Bugatti cumpara teren pentru noua fabrica.
Bugatti Type 28
In 1921, Bugatti are parte de alt succes, la Marele premiu al Italiei in Brescia: Patru modele T13 au pus stapanire pe primele patru pozitii, modelul castigator primind numele de "Brescia". In acelasi an, Ettore Bugatti cumpara teren pentru noua fabrica.
- Jean Bugatti & Bugatti Type 35
- Jean Bugattil,va fi cel care va prelua Bugatti la sfarsitul celui de-al doilea Razboi Mondial. Este lansat modelul Bugatti Type 30 Tourer ce marcheaza intrarea lui Bugatti in categoria masinilor touring, dar sportivitatea ramane principalul obiectiv de design. De-a lungul productiei sale (1922-1926), aproape 600 de unitati au fost vandute. Cu versiunea de curse a acestui model Bugatti castiga Grand Prixul din 1922 la Strasbourg. In acelasi an, Ettore Bugatti deschide un showroom impresionant in Champ-Elysees in Paris.
In 1923, Bugatti trimite noul model Type 32
la Marele Premiu l`ACF din Tours. Masina arata extrem de modern,
spitele rotii find acoperite, iar sasiul era revolutionar pentru acele
timpuri, avand centrul gravitational foarte jos. Friedrich obtine
pozitia a treia in spatele a doua modele Sunbeam.
Bugatti Type 32
Bugatti Type 32
In 1924, incepe productia modelului de succes Type 35, care prefigureaza "Era de Aur" a automobilelor Bugatti. Ettore Bugatti
introduce o serie de inovatii, incluzand grila in forma de potcoava si
spite din aluminiu. Din 24 Ianuarie pana in 19 Septembrie 1925, Type 35 castiga o serie de 501 victorii in numeroase curse. La Marele Premiu din Lyon, modelele Type 35, datorita noilor pneuri care nu au fost testate indeajuns, nu au reusit sa obtina loc mai bun decat 7, insa pana in 1930, diferite variante Type 35 au castigat absolut tot ce era de castigat. In 1925 sunt lansate modelele Type 37 si Type 39.
In 1926, Ettore Bugatti s-a decis sa echipeze motoarele cu compresoare, prima data pe Type 36 urmat de Type 35C. Aceasta inovatie tehnologica a ajutat modelele de cursa Bugatti sa obtina victorie dupa victorie. In acelasi an, Ettore Bugatti l-a contactat pe unul dintre putinii jurnalisti care a recunoscut intotdeauna frumusetea si performanta automobilelor sale: W.F. Bradley, care a avut onoarea sa fie primul care a testat modelul Type 41 "Royale" pentru revista britanica Autocar. Bugatti a castigat nu mai putin de 5 curse consecutive la Targa Florio, 1926, 1927, o dubla victorie in 1929 chiar si o tripla victorie in 1930.
Cursa consta in necesitatea pilotilor de a parcurge 5 ture a cate 108
km in jurul insulei Sicilia. A mai fost lansat si modelul Type 40 iar in 1927 Bugatti mai lanseaza modelele Type 43 si Type 44.
Bugatti Type 43
1919-1930
In 1932, Ettore Bugatti incepe productia de trenuri pentru compania nationala de cai ferate. Folosea aceleasi motoare ca si cele produse pentru modelul Royale,
precum si alte piese auto. Trenurile vor deveni sprijinul financiar
necesar. Au fost produse in total 85 de vagoane, care au fost folosite
pana in anii `50. Ettore fiind ocupat cu productia de trenuri iar compania avand cereri mai putine, Jean Bugatti preia managementul echipei de curse si departamentul de design. El dezvolta noi modele: Type 57 si Type 59 si transforma motorul Type 50 intr-unul mult mai avansat, Type 50B. Type 54 a fost de asemenea produs in acest an.
|
Unul dintre cele doua exemplare Bugatti 57SC Atlantic produse in 1936 si ramase inca intregi a fost vandut pentru o suma cuprinsa intre 30 si 40 milioane dolari, devenind astfel cea mai scumpa masina din lume. Masina a fost cumparata de Mullin Automotive Museum, iar in spatele tranzactiei s-ar afla un colectionar de masini clasice anonim, scrie Wall Street Journal. Bugatti 57SC Atlantic din 1936 este un model cunoscut in lumea colectionarilor de masini ca fiind unul dintre cele mai dorite automobile din lume.
Bugatti 57SC Atlantic
Dupa aceasta tranzactie, masina care a detinut pana in prezent titlul de cea mai scumpa din lume, un Ferrari Testarossa din 1957, cade pe locul al doilea in topul celor mai scumpe
tranzactii cu masini de pe glob. Acest Ferrari a fost vandut anul
trecut, la o licitatie in Italia, pentru 12,2 milioane dolari.
Bugatti 57SC Atlantic a fost construit pe baza conceptului Aerolithe Electron Coupe, prezentat in 1935 la Salonul Auto de la Paris.
La fel ca orice al Bugatti, masina era foarte avansata tehnologic pentru vremea ei si era considerata o capodopera de design.
Au fost fabricate doar trei masini de serie Bugatti 57SC Atlantic, iar in prezent mai exista
doua. Una este cea care a facut obiectul acestei tranzactii si o alta
se afla in posesia designerului vestimentar Ralph Lauren.
Ralph Lauren & Bugatti 57SC Atlantic
In octombrie 1935, prototipul Bugatti 57SC Atlantic este prezentat la Paris Motor Show sub numele de "Aerolithe". Cu forma sa unica, futuristica masina cu doua locuri este considerata de Jean Bugatti o opera de arta. Numele a fost schimbat in memoria unui prieten de-al lui, care si-a pierdut sotia intr-o incercare de a zbura pe deasupra oceanului Atlantic. Masina a fost votata in 1997, revista Britanica "Classic and Sports Cars" a votat masina ca fiind "cel mai frumos automobil facut vreodata". In 1936, Bugatti se muta la Paris, lasand la conducerea companiei pe fiu sau Jean, dar pastrandu-si influenta.
In 1937, ministrul Francez al Aviatiei il roaga pe Ettore Bugatti sa proiecteze un avion, care sa fie capabil sa concureze impotriva Germaniei la Cupa Flugschau Deutsch de la Meurthe. Cu intentia de a dobora recordul mondial de viteza cu un avion, Bugatti foloseste doua motoare Type 50B, insa izbucnirea celui de-al Doilea Razboi Mondial pune capat acestor planuri ambitioase. In acelasi an, la cursa de 24 de ore de la Le Mans, victorioasele masini Bugatti stabilesc un nou record mondial pentru viteza medie, aceasta fiind de 137 km/h. Masina castigatoare era un Type 57 S cu un sasiu aerodinamic. Echipa castigatoare era formata din Jean Pierre Wilmille si Robert Benoist.
In 1939, Jean Bugatti, in timpul unor teste cu modelul 57 C Tank,
incercand sa evite un biciclist a pierdut controlul volanului izbind
din plin un copac. Avand mai mult de 200 km/h in timpul impactului, Jean
Bugatti moare pe loc. La momentul mortii sale tragice, el avea doar 30
de ani.
Chiar daca Ettore Bugatti vroia sa intre la Cursa de la Le Mans
doar in cazul in care recordul sau ar fi fost batut, el decide sa
trimita in cursa o singura masina, Type 57 C. Jean Pierre si Pierre
Veyron castiga din nou cursa pentru Bugatti, depasind propriul record al
companiei din 1937, reusind sa parcurga distanta cu o viteza medie de
aproape 140 km/h.
Accidentul lui Jean Bugatti
In 1940, tatal lui Ettore Bugatti
moare, iar acesta se muta impreuna cu familia sa intai la Paris iar
apoi la castelul sau din Ermenonville. Echipamentul de productie este
transferat la Bordeaux iar apoi in Molsheim, dupa capitularea Frantei. Germanii il obliga pe Bugatti sa vanda fabrica pentru 150 de milioane de franci, unui antreprenor german, Trippel, care producea vehicule amfibii.
In 1944, dupa o lunga perioada de boala, sotia lui Ettore, Barbara, moare in 21 Iulie. Cuplul era despartit de ani de zile, iar din 1940 Ettore traia cu Genevieve Marquerite Delcuze. Fostul pilot Bugatti, Robert Benoist este arestat in 8 Iunie 1944 si executat in lagarul de concentrare de la Buchenwald in Septembrie.
In 1945, Jean Pierre Wilmille, pilotul care inainte de razboi obtinuse o serie de victorii pentru Bugatti, castiga prima cursa din Franta de dupa Razboi. Ettore Bugatti nu vroia sa piarda cursa de la Bois de Bologne din Paris, astfel Wilmille a luat startul cu un Type 59/50B. A aparut modelul Type 68 si Type 73.
In 1947, invins de argumentele si dificultatile de a isi recupera fabrica, Ettore Bugatti
merge in Molsheim pentru ultima data sa vada locul accidentului, fiului
sau Jean. Intorcandu-se in Paris, el se imbolnaveste de o raceala, apoi
sufera un atac cerebral. in 21 August 1947, Ettore Bugatti moare in Paris. In timp ce era bolnav, ii este returnata oficial fabrica.
Bugatti dupa moartea lui Ettore.
Pierre Marco devine directorul companiei, care incepe sa produca o serie de modele bazate pe modelul Type 101. Roland Bugatti, fiul lui Ettore din prima casatorie si Rene Bollore, cel de-al doilea sot al vaduvei lui Ettore, devin ambii directori manageriali. Acum compania era formata din doua ramuri ale familiei. Bugatti Automobiles oferea servicii de intretinere pentru modelele vechi, de dinaintea razboiului si producea motoare pentru armata.
In 1956, este oprita productia de masini la fabrica Bugatti. Aproximativ 8000 de unitati au fost produse in de-a lungul istoriei Bugatti la 47 de ani de la infiintarea companiei. Este lansat modelul Type 251.
In 1962, expertul Hugh Conway publica o lista cu toti detinatorii de masini Bugatti, lista care le-a servit fratilor Schlumpf
pentru a ii contacta, reusind sa cumpere aproximativ 50 de masini. Pe
langa masini Bugatti, ei achizitionau si alte masini clasice.
In 1963, compania Bugatti a fost vanduta la Hispano-Suiza, care mai tarziu au redenumit compania "Messier Bugatti".
Compania, cu sediul in Molsheim a continuat sa aprovizioneze piese
pentru industria aviatiei. Dupa ce a fost vanduta compania, mostenitorii
Bugatti au vandut alte 18 vehicule ramase precum si toate
prototipurile, motoarele, si alte piese fratilor Schlumpf. Intelegerea
includea de asemenea masina privata a lui Ettore, Bugatti Royale. In acelasi an, au cumparat de asemenea si o colectie Bugatti din America din care faceau parte 30 de vehicule.
1908, 1912–14 Type 28
1922 Type 30
1923 Type 35
1926 Type 37
1926–27 Type 39
1926–30 Type 41 “Royale”
1927–31 Type 44
1929–30 Type 46
1930–34 Type 50
1933–35 Type 64
1945–1946 Type 73
1951 Type 251
MODELE CLASICE
|
|
1900–01
Type 5
1909
Type 13, 15, 17 (8-cylinder)1908, 1912–14 Type 28
1922 Type 30
1923 Type 35
1926 Type 37
1926–27 Type 39
1926–30 Type 41 “Royale”
1927–31 Type 44
1929–30 Type 46
1930–34 Type 50
1933–35 Type 64
1945–1946 Type 73
1951 Type 251
Bugatti. Reinvierea companiei.
In 1987, Romano Artioli, broker financiar si dealerul auto din South Tyrol, cumpara drepturile de folosinta a marcii Bugatti si infiinteaza compania Bugatti Automobili SpA. Sediul noii companii era in Nordul Italiei, in Campogalliano.
In 1988, designerul American Ralph Lauren, cumpara un Bugatti "Atlantic", un Mercedes SSK si un 2.9 Alpha, in valoare totala de 15 milioane de dolari. Munca de restaurare aplicata pe Bugatti
a durat nici mai mult nici mai putin de 9600 de ore. Apoi masina a fost
prezentata la Pebble Beach la concursul de eleganta, castigand nu doar
premiul pentru "Best of Class", ci si ravnitul "Best of Show".
BUGATTI EB ID 90 BY GIUGIARO -1990
BUGATTI EB 110 -1991
In 15 septembrie 1991, cand Ettore Bugatti ar fi implinit 100 de ani,
este prezentat modelul EB 110 la
Paris. Masina in 12 cilindri avea patru turbo compresoare, tractiune
integrala si o putere de aproximativ 560 cp. Au fost produse in jur de
150 de unitati din acest model.
BUGATTI EB 112 BY GIUGIARO -1993
BUGATTI EB 110 GT -1994
In Mai 1998, Volkswagen AG a decis sa reinvie legendarul brand auto Bugatti
cumparand toate drepturile de autor, iar un an mai tarziu, Bugatti
Automobile S.A.S. a fost fondata in Molsheim, Alsace ca si subsidiara
Volkswagen in Franta. Tot in 1998, Volkswagen a prezentat primul prototip Bugatti la Salonul Auto de la Paris - Bugatti EB 118, un coupe cu doua usi de 555 cp, proiectat de Italdesign.
A fost urmata de alt produs al Italdesign, Bugatti EB 218, o limuzina in 4 usi care a fost prezentata la Salonul de la Geneva in 1999.
In vara aceluiasi an, Volkswagen a prezentat modelul Bugatti 18.3 Chiron.
Bugatti 18.3 Chiron -1999
FABRICA SI CASA MEMORIALA BUGATTI
BUGATTI VEYRON 16.4 -2001
Poarta un nume de invingator: Pierre Veyron a fost pilotul lui Bugatti in 1939 cand a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans. Volkswagen a decis sa construiasca aceasta masina dupa ce au cumparat marca in 1999. Totusi Bugatti Veyron a iesit pe piata abia in 2001 datorita problemelor intampinate in setarile masinii, setari necesare pentru a transforma vehiculul in cel mai rapid din lume. Pretul de vanzare este de 1.6 milioane de euro insa se spune ca VW cheltuie aprox. 5 milioane de euro pentru producerea fiecarei masini (incluzand si amortizarea studiilor de proiectare). Aparent pare o pierdere, dar avand in vedere reclama pe care aceasta masina o aduce grupului german, e de la sine inteleasa aceasta investitie. Un exemplu ar fii faptul ca motorul W16 este compus de fapt din doua motoare W8, “lipite”, motoare care se regaseau in multe masini ale gamei VW, inclusiv vechiul Passat si Touareg. Daca un astfel de motor e folosit in echiparea celei mai rapide masini din lume, atunci cum sa alegi o alta masina concurenta Passat-ului sau Touareg-ului, spre exemplu. Intelegeti acum unde castiga VW.
BUGATTI EB 118 BY GIUGIARO -1998
A fost urmata de alt produs al Italdesign, Bugatti EB 218, o limuzina in 4 usi care a fost prezentata la Salonul de la Geneva in 1999.
BUGATTI EB 218 BY GIUGIARO -1999
In vara aceluiasi an, Volkswagen a prezentat modelul Bugatti 18.3 Chiron.
Bugatti 18.3 Chiron -1999
BUGATTI VEYRON -2001
FABRICA SI CASA MEMORIALA BUGATTI
BUGATTI VEYRON 16.4 -2001
Poarta un nume de invingator: Pierre Veyron a fost pilotul lui Bugatti in 1939 cand a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans. Volkswagen a decis sa construiasca aceasta masina dupa ce au cumparat marca in 1999. Totusi Bugatti Veyron a iesit pe piata abia in 2001 datorita problemelor intampinate in setarile masinii, setari necesare pentru a transforma vehiculul in cel mai rapid din lume. Pretul de vanzare este de 1.6 milioane de euro insa se spune ca VW cheltuie aprox. 5 milioane de euro pentru producerea fiecarei masini (incluzand si amortizarea studiilor de proiectare). Aparent pare o pierdere, dar avand in vedere reclama pe care aceasta masina o aduce grupului german, e de la sine inteleasa aceasta investitie. Un exemplu ar fii faptul ca motorul W16 este compus de fapt din doua motoare W8, “lipite”, motoare care se regaseau in multe masini ale gamei VW, inclusiv vechiul Passat si Touareg. Daca un astfel de motor e folosit in echiparea celei mai rapide masini din lume, atunci cum sa alegi o alta masina concurenta Passat-ului sau Touareg-ului, spre exemplu. Intelegeti acum unde castiga VW.
Conceptul Bugatti Veyron a fost prezentat pentru prima oara in 1999
la Tokyo Motor Show, atat acesta cat si Chiron-ul fiind proiectate de
echipa de design a Volkswagen AG, condusa de Hartmut Warkuss.
In 2000, este prezentat Bugatti EB Veyron 16.4
la Show-urile auto din Detroit, Geneva si Paris. Aceasta masina sport
avea motor de 8 litri in 16 cilindri V8, pozitionat central, producand o
putere de 630 CP.
In 2001, Volkswagen a decis sa inceapa productia de serie a super-sportcar-ului Veyron, al carui nume oficial era "Veyron 16.4".
Sunt produse aproximativ 80 de unitati anual, majoritatea fiind luate
direct din fabrica din Molsheim de catre noii proprietari. Versiunea
finala a modelului era dotata cu 4 turbo compresoare dezvoltand 1001 CP (736 Kw).
Bugatti Veyron nu este doar unul din cele mai rapide modele construite vreodată, ci şi un succes comercial extraordinar, dacă ne gândim că nu sunt prea multe modele cu un preţ de catalog în euro exprimat cu ajutorul a şapte cifre care să se vândă aşa de bine. Până acum, în mai puţin de doi ani, 220 de comenzi au fost înregistrate , dintre care 132 de norocoşi au deja în garaje propriul exemplar super-performant Bugatti Veyron.
Dacă luăm în considerare faptul că doar 300 vor fi produse şi comercilizate, cei care îşi permit şi nu au comandat încă unul, vor trebui să se grăbească până la cel mai apropiat dealer pentru că au mai rămas doar 80 de exemplare. Modele rămase pe stoc vor fi majoritatea Targa . Cu toate că vorbim de un model super exclusivist, Bugatti nu s-a sfiit să ofere şi două ediţii limitate, Pur Sang şi Veyron Fbg par Hermès, cu preţuri pe măsură.
Bugatti Veyron nu este doar unul din cele mai rapide modele construite vreodată, ci şi un succes comercial extraordinar, dacă ne gândim că nu sunt prea multe modele cu un preţ de catalog în euro exprimat cu ajutorul a şapte cifre care să se vândă aşa de bine. Până acum, în mai puţin de doi ani, 220 de comenzi au fost înregistrate , dintre care 132 de norocoşi au deja în garaje propriul exemplar super-performant Bugatti Veyron.
Dacă luăm în considerare faptul că doar 300 vor fi produse şi comercilizate, cei care îşi permit şi nu au comandat încă unul, vor trebui să se grăbească până la cel mai apropiat dealer pentru că au mai rămas doar 80 de exemplare. Modele rămase pe stoc vor fi majoritatea Targa . Cu toate că vorbim de un model super exclusivist, Bugatti nu s-a sfiit să ofere şi două ediţii limitate, Pur Sang şi Veyron Fbg par Hermès, cu preţuri pe măsură.
BUGATTI VEYRON 16.4 GRAND SPORT
Bugatti Veyron Grand Sport nu reprezintă doar un model foarte aşteptat de către colecţionari, ci şi o provocare pentru Bugatti. Să păstrezi caracteristicile unui supercar, cunoscut pentru viteza şi acceleraţia extraordinară, înseamnă un obiectiv foarte îndrăzneţ. În primul rând dacă vorbim de un model targa, aerodinamica şi rigiditatea caroseriei trebuiesc revizuite pentru a fi menţinute la parametrii impuşi de existenţa celor 1.000 de cai nărăvaşi.
Şi se pare că Bugatti a găsit reţeta corectă creeând canale pentru a direcţiona fluxul de aer pe deasupra capului ocupanţilor fără a afecta semnificativ curgerea naturală. De asemenea, pentru Grand Sport s-au implementat soluţii structurale inovatoare pentru a păstra nivelul de siguranţă şi comportamentul bolidului. Datele tehnice şi mai multe imagini au fost păstrate pănâ la dezvelirea oficială a primului exemplar.
Modelul a fost prezentat în premieră pe 16 August la Pebble Beach,
modelul expus fiind fie scos la licitaţie, un norocos având
posibilitatea să plece cu el spre casă. Viteza maximă a bolidului cu
acoperişul din policarbonat montat este de 407 km/h, în cazul cabrio
aceasta fiind limitată la 360 de km/h. Evident, acoperişul rigid dacă
este înlăturat trebuie lăsat acasă, astfel că dacă va prinde ploaia, un
plafon de tip soft-top este disponibil, dar limitează viteza cu care se
poate merge la doar 130 de km/h. Parcă ai sta pe loc.
Iar statul acesta este destul de scump. Cu un preţ de 1,4 milioane de
euro, doar 150 de modele vor fi vândute, dintre care 50 sunt rezervate
de clienţii fideli ai mărcii. Când vinzi doar câteva sute de automobile,
mă întreb cum îţi selectezi cei mai fideli clienti.
Motorul, un W16 compus din “lipirea” a doua
W8-uri (de 4000cmc), are o capacitate cilindrica de 8000 cmc, 4 valve pe
fiecare cilindru (in total 64 de valve), 4 arbori cu came si 4 turbine.
S-au obtinut 1001 cp @ 6000 rpm si 1250 de newton disponibili intre
2200-5500 rpm. Pentru a putea pune o asemenea forta pe asfalt fara sa
derapeze si sa arda cauciucurile instantaneu, motorul lui Bugatti Veyron
se tureaza in treapta 1 doar pana la 1800 rpm unde deja are 300 cai. In
treapta a doua urca pana la 3600 rpm dezvoltand deja o putere similara a
unui supercar obisnuit: 600 cp. D-abia din treapta a 3-a masina isi
pune in valoare toti cei 1001 cp.
Cutia este un DSG (automata cu dublu-ambreiaj si padele pe volan) in 7 trepte. Schimburile se fac ultra-rapid. Dureaza 8 ms pana cand aceasta cutie schimba raportul. Tractiunea este integrala permanenta, prin intermediul unui diferential Haldex. Cauciucurile sunt fabricate numai de Michelin si, bineinteles, sunt run-flat.
Reuseste sa atinga:
- 100 km/h in 2.5 secunde;
- 200 km/h in 7.3 secunde;
- 300 km/h in 16.7 secunde
Timpul de demaraj 0-322 km/h este mai rapid decat McLaren F1 ar putea sa ajunga de la 193 la 322 km/h ! Acestea ar putea continua…insa nu au sens din moment ce este vehiculul de serie cu cea mai rapida acceleratie din lume.
Viteza maxima pe care VW intentiona sa o stabileasca pentru Bugatti Veyron era de 400 km/h. Pe circuitul lui VW, insa, masina reusit sa atinga o viteza, masurata electronic, de 407 km/h (ar putea depasi aceasta viteza insa este limitata electronic pentru a evita distrugerea rapida a cauciucurilor). Iarasi, se poate spune ca Bugatti Veyron este masina de serie cu cea mai mare viteza maxima din lume.
Consumul,nu prea ar avea rost sa vorbim despre el, pentru ca nu intereseaza pe nimeni, din moment ce ea costa 1.6 milioane de EURO. Insa doar de curiozitate: consumul estimat de producator, in oras, este de 40 l benzina / 100 km. In afara localitatii Bugatti Veyron consuma in medie 24 de litrii/ 100 km. Bineinteles, acestea sunt date orientative. Cert este ca atunci cand se apasa acceleratia la podea, Bugatti Veyron are un consum de 125 l/ 100 km. La viteza maxima cauciucurile rezista cam 15 minute. Insa rezervorul de 100 de litrii se goleste, in aceasta situatie, in doar 12 minute.
Cand trece de 220 km/h masina isi modifica garda la sol, micsorand-o
pana la 8.9 cm. In acelasi timp se ridica si spoiler-ul din spate. Toate
astea Bugatti Veyron le face pentru a fi cat mai stabil.
Stabilitatea incredibila a lui Bugatti Veyron este dovedita si in timpul franarii. Ajunge de la 407 km/h la 0 in doar 10 secunde, fara a devia de la traiectoria impusa de sofer.
Cutia este un DSG (automata cu dublu-ambreiaj si padele pe volan) in 7 trepte. Schimburile se fac ultra-rapid. Dureaza 8 ms pana cand aceasta cutie schimba raportul. Tractiunea este integrala permanenta, prin intermediul unui diferential Haldex. Cauciucurile sunt fabricate numai de Michelin si, bineinteles, sunt run-flat.
Reuseste sa atinga:
- 100 km/h in 2.5 secunde;
- 200 km/h in 7.3 secunde;
- 300 km/h in 16.7 secunde
Timpul de demaraj 0-322 km/h este mai rapid decat McLaren F1 ar putea sa ajunga de la 193 la 322 km/h ! Acestea ar putea continua…insa nu au sens din moment ce este vehiculul de serie cu cea mai rapida acceleratie din lume.
Viteza maxima pe care VW intentiona sa o stabileasca pentru Bugatti Veyron era de 400 km/h. Pe circuitul lui VW, insa, masina reusit sa atinga o viteza, masurata electronic, de 407 km/h (ar putea depasi aceasta viteza insa este limitata electronic pentru a evita distrugerea rapida a cauciucurilor). Iarasi, se poate spune ca Bugatti Veyron este masina de serie cu cea mai mare viteza maxima din lume.
Consumul,nu prea ar avea rost sa vorbim despre el, pentru ca nu intereseaza pe nimeni, din moment ce ea costa 1.6 milioane de EURO. Insa doar de curiozitate: consumul estimat de producator, in oras, este de 40 l benzina / 100 km. In afara localitatii Bugatti Veyron consuma in medie 24 de litrii/ 100 km. Bineinteles, acestea sunt date orientative. Cert este ca atunci cand se apasa acceleratia la podea, Bugatti Veyron are un consum de 125 l/ 100 km. La viteza maxima cauciucurile rezista cam 15 minute. Insa rezervorul de 100 de litrii se goleste, in aceasta situatie, in doar 12 minute.
Stabilitatea incredibila a lui Bugatti Veyron este dovedita si in timpul franarii. Ajunge de la 407 km/h la 0 in doar 10 secunde, fara a devia de la traiectoria impusa de sofer.
BUGATTI EB 16.4 - PUR SANG
In 2007, modelul Bugatti EB 16.4 Veyron "Pur Sang" este prezentat la Frankfurt. Structura Bugatti Veyron
a dat designerilor ideea de a finisa masina in culoarea materialelor
folosite, adica sa nu foloseasca culori. Rezultatul este acest Bugatti 16.4 Veyron "Pur Sang" , in doua tonuri de culoare pura: cea a carbonului si a aluminiului.
In 6 martie 2008, are loc premiera modelului Bugatti Fbg par Hermes la salonul international de la Geneva. Acest model imbina sugestiile producatorului Parizian si precizia ingineriei automotive a producatorului din Molsheim.
BUGATTI VEYRON FBG PAR HERMES
BUGATTI VEYRON GRAND SPORT L'OR BLANC
Bugatti Veyron Grand Sport "L'Or Blanc" este realmente prima maşină din lume acoperită cu cel mai fin porţelan.
Bugatti Veyron Grand Sport "L'Or Blanc" este rezultatul
parteneriatului dintre constructorul de automobile şi producătorul
de porţelanuri fine Konigliche Porzellan-Manufaktur.
Caroseria, dar şi anumite elemente din habitaclu sunt acoperite cu
cel mai fin porţelan.
Sigla din centrul roţiilor, capacul rezervorului, dar şi "semnătura" "EB" din spatele maşinii sunt acoperite cu porţelan. Materialul ceramic este utilizat la interior în opt locuri de pe consola centrală şi pe panoul din spatele scaunelor. În plus, maşina este echipată cu o dotare mai mult sau mai puţin ciudată, dar care se încadrează perfect în maşina de porţelan. Vorbim despre un set de picnic, cu farfurii special creat de KPM pentru Bugatti.
Asta ne permite să ducem mai departe moşterirea primită de la Ettore Bugatti, căruia îi plăcea să experimenteze cu noi materiale", a declarat Dr. Stefan Brungs, Director de Vânzări şi Marketing la Bugatti Automobiles.
BUGATTI VEYRON LINEA VINCERO D'ORO
BUGATTI VEYRON SUPER SPORT
BUGATTI VEYRON CENTENAIRE
BUGATTI VEYRON SANG NOIR
BUGATTI VEYRON FBG PAR HERMES
BUGATTI VEYRON GRAND SPORT L'OR BLANC
Bugatti Veyron Grand Sport "L'Or Blanc" este realmente prima maşină din lume acoperită cu cel mai fin porţelan.
Sigla din centrul roţiilor, capacul rezervorului, dar şi "semnătura" "EB" din spatele maşinii sunt acoperite cu porţelan. Materialul ceramic este utilizat la interior în opt locuri de pe consola centrală şi pe panoul din spatele scaunelor. În plus, maşina este echipată cu o dotare mai mult sau mai puţin ciudată, dar care se încadrează perfect în maşina de porţelan. Vorbim despre un set de picnic, cu farfurii special creat de KPM pentru Bugatti.
Asta ne permite să ducem mai departe moşterirea primită de la Ettore Bugatti, căruia îi plăcea să experimenteze cu noi materiale", a declarat Dr. Stefan Brungs, Director de Vânzări şi Marketing la Bugatti Automobiles.
BUGATTI VEYRON LINEA VINCERO D'ORO
BUGATTI VEYRON SUPER SPORT
BUGATTI VEYRON SANG BLEU
BUGATTI VEYRON CENTENAIRE
BUGATTI VEYRON SANG NOIR
BUGATTI GALIBIER 16C
Galibier, sedanul de la Bugatti ar putea intra in productie dupa ce va iesi de pe portile fabricii ultimul Veyron. Conform publicatiei online din Anglia, AutoExpress, pretul modelului ar putea ajunge pana la 1.5 milioane de dolari.
Galibier, sedanul de la Bugatti ar putea intra in productie dupa ce va iesi de pe portile fabricii ultimul Veyron. Conform publicatiei online din Anglia, AutoExpress, pretul modelului ar putea ajunge pana la 1.5 milioane de dolari.
Zvonurile conform carora versiunea de serie a lui Bugatti 16C va intra in productie au revenit, dar de aceasta data din partea unei surse care ca este apropiata de cei care iau decizii la Volkswagen.
Pentru cei care nu stiti amanunte despre Galibier, iata o scurta lista: 800 de CP, patru usi,opulenta Bugatti si un pret de lista de 1.4 milioane de dolari. Asa cum sugereaza si numele, Galibier are un motor in 16 cilindri, de 8 litri, turbo care face din aceasta masina un sedan extrem de puternic si rapid.
BUGATTI GALIBIER 1957
Planurile pentru o superlimuzină Bugatti nu sunt noi, dar se
pare că doar
conceptul Bugatti Galibier şi succesul comercial al lui
Bugatti Veyron i-au convins pe deplin pe mai-marii grupului
Volkswagen să dea undă verde pentru construcţia unui model
de serie.
Lucru care era aşteptat de toată lumea, încă din momentul în care "Veyron-ul limuzină" a fost prezentat publicului. Porecla se datorează aspectului, care aminteşte de celebrul deja superbolid de 1.001 CP prin partea frontală asemănătoare şi prin cele două culori pentru caroserie.
Bineînţeles, platforma tehnică va proveni de la fratele supersport, prin urmare limuzina Galibier va avea 1.000 CP furnizaţi de motorul de 8,0 litri şi 16 cilindri, cu diferenţa că acest propulsor va putea fi alimentat şi cu bio-etanol. Puterea va fi transmisă celor patru roţi prin intermediul unui sofisticat sistem de tracţiune integrală, la fel ca la Veyron.
Se pare că Galibier va fi construit în uzina de la Molsheim (Franţa), urmând a înlocui Veyron pe linia de producţie începând cu anul 2013. Pentru moment, nu se ştie câte exemplare sunt planificate pentru a fi construite, dar cu siguranţă vorbim de un număr limitat la câteva sute, cu preţuri care vor depăşi un milion de euro.
Lucru care era aşteptat de toată lumea, încă din momentul în care "Veyron-ul limuzină" a fost prezentat publicului. Porecla se datorează aspectului, care aminteşte de celebrul deja superbolid de 1.001 CP prin partea frontală asemănătoare şi prin cele două culori pentru caroserie.
Bineînţeles, platforma tehnică va proveni de la fratele supersport, prin urmare limuzina Galibier va avea 1.000 CP furnizaţi de motorul de 8,0 litri şi 16 cilindri, cu diferenţa că acest propulsor va putea fi alimentat şi cu bio-etanol. Puterea va fi transmisă celor patru roţi prin intermediul unui sofisticat sistem de tracţiune integrală, la fel ca la Veyron.
Se pare că Galibier va fi construit în uzina de la Molsheim (Franţa), urmând a înlocui Veyron pe linia de producţie începând cu anul 2013. Pentru moment, nu se ştie câte exemplare sunt planificate pentru a fi construite, dar cu siguranţă vorbim de un număr limitat la câteva sute, cu preţuri care vor depăşi un milion de euro.
BUGATTI ETTORE
Bugatti s-a prezentat la Dubai Motor Show cu trei interpretări ceva mai speciale ale aceluiaşi model – Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport. Nimeni nu poate neglija piaţa unde se găsesc cei mai excentrici clienţi.
Primul model expus este un omagiu adus lui Ettore Bugatti. Acesta este livrat în galben şi negru, culorile preferate ale părintelui mărcii franceze. Interiorul este finisat cu piele de culoare galbenă şi fibră de carbon. Acest model costă 1,58 milioane euro.
Al doilea model respectă reţeta cromatică a primului exemplar, este livrat tot în două nuanţe. Fibra de carbon a părţii superioare vine într-o nuanţă de albastru, în timp ce zona inferioară este îmbrăcată în aluminiu. Atât grila frontală cât şi prizele de admisie sunt finisate tot în aluminiu. Interiorul este un cocktail de piele albastră şi portocalie plus fibră de carbon albastră. Acest exemplar doar pentru modica sumă de 1,74 milioane euro.
Al treilea exemplar marchează o premieră, fibra de carbon de culoare verde. Tot un model în două nuanţe. Verde şi argintiul aluminiului prezent pe aripi şi portiere şi oglinzile retrovizoare exterioare. Pentru un plus de eleganţă şi armonie, oglinda retrovizoare de la interior şi sigla spate sunt îmbrăcate tot în aluminiu. Acest exemplar poate fi achiziţionat, dacă nu a fost deja cumpărat, tot pentru suma de 1,74 milioane euro. Bugatti va produce Veyron 16.4 Grand Sport doar în 150 exemplare, 45 fiind deja vândute. Mai sunt doar 105 exemplare disponibile.
BUGATTI ELIJAH 1
Cu toate că pare mai lung şi garda la sol mai joasă, conceptul Bugatti Elijah 1 se aseamănă foarte mult cu predecesorul său, Veyron. Conceptul se diferenţiază de Veyron prin partea frontală mai bombată şi mai agresivă, iar spatele este aplatizat pentru a favoriza efectul de apăsare aerodinamică.
Deocamdată, Bugatti Elijah 1 este un concept prezent doar în forma 3D. Până acum nu s-a precizat de ce motorizare va dispune acest concept şi modul cum va fi amplasat. Nu există nici măcar informaţii dacă acest concept va vedea lumina standurilor de prezentare.
BUGATTI TYPE 12-2
Totuşi, deocamdată Bugatti înseamnă pentru multă lume cea mai scumpă şi exclusivistă maşină sport a zilelor noastre, astfel că Racer X Design vine cu propunerea unui nou coupe, mai mic. Acesta ar urma să fie denumit Bugatti Type 12-2 Streamliner, iar la sfârşitul anului compania de design intenţionează să prezinte un concept la scara 1:1.
În plus, indicativul 12-2 ar avea acoperire: 12 cilindri şi 2 turbocompresoare. Reţeta tehnică ar fi una clasică: motor faţă, tranmisie spate. Despre preţ, nici un comentariu.
Bugatti Grand Sport Vitesse - 2012
Ce rezultă din combinaţia din Bugatti Veyron Grand Sport şi Super Sport.
Ei bine, modelul ce se pregăteşte pentru debutul de la Salonul Auto
Geneva nu se numeşte Grand Super Sport, ci Grand Sport Vitesse şi este cel mai puternic cabriolet de pe Planetă, având în vedere cei 1.200 CP ai motorului său W16 de opt litri.
Maşina preia eleganţa versiunii decapotabile a deja celebrului Bugatti Veyron, dar adaugă pachetul de îmbunătăţiri radicale prezente pe nemilosul Super Sport. Deşi francezii din Molsheim nu au publicat date referitoare la performanţele maşinii, este de aşteptat ca viteza maximă să nu fie prea departe de cei 430 km/h ai versiunii Super Sport.
Maşina preia eleganţa versiunii decapotabile a deja celebrului Bugatti Veyron, dar adaugă pachetul de îmbunătăţiri radicale prezente pe nemilosul Super Sport. Deşi francezii din Molsheim nu au publicat date referitoare la performanţele maşinii, este de aşteptat ca viteza maximă să nu fie prea departe de cei 430 km/h ai versiunii Super Sport.
CONCEPT - BUGATTI GALIBIER
O nouă zi, o nouă ediţie specială Bugatti Veyron. După ce au prezentat la Salonul Auto Paris 2012 un Veyron Grand Sport Vitesse vopsit în alb şi albastru, francezii de la Bugatti şi-au făcut simţită prezenţa la Salonul Auto Sao Paulo cu ediţia specială Veyron 16,4 Grand Sport Vitesse Rafale.
La fel ca precedentul model special, Grand Sport Vitesse Rafale a
primit o serie de modificări pur cosmetice, în timp ce inima W16 de sub
capotă a rămas aceeaşi care produce nu mai puţin de 1.200 de cai-putere
şi 1.500 Nm.
Astfel, panourile exterioare ale maşinii şi jantele au fost vopsite în
„Gris Rafale” şi albastru, iar interiorul a urmat aceeaşi reţetă, cu
panouri din fibră de carbon şi piele de culoare albastră cusută cu aţă
gri.
Preţul pentru această maşină este de 1,9 milioane de euro, cu 210.000 de euro mai mult decât un model standard.
INTERIOR BUGATTI VEYRON
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu