Compania s-a nascut datorita dragostei enorme a fondatorului ei fata de
masinile sportive Giotto Bizzarrini. Fiind student, el a inceput sa
lucreze in centrul de cercetare la Alfa Romeo.
GIOTTO BIZZARRINI
Recrutat de Alfa in 1954, Giotto Bizzarrini a fost mereu predestinat pentru
chestii marete, dar marea ascensiune a inceput cand a fost angajat ca
pilot de teste Ferrari. In doar cateva luni, avea acces la orice,
inclusiv la garajul de monoposturi Grand Prix, si a fost ales imediat de
catre seful sau sa conduca proiectul 250 GTO, care a produs unul dintre
cele mai tari Ferrari-uri din toate timpurile.
FERRARI 250 GTO
Apoi, in 1961, a fost concediat – victima a mainii de fier a lui Enzo
si a "Revoltei de la Palat", atunci cand cei mai buni angajati ai
companiei au fost dati afara in aceeasi zi, dupa luni de certuri intre directorul de vanzari si sotia lui Enzo, Laura.
Enzo Ferrari & Giotto Bizzarrini ( right )
In 1961, a acceptat o invitatie de la compania ATS si a construit o
masina de curse. Un an mai tarziu, Bizzarrini a demisionat de la ATS si
a deschis propria afacere. Pentru productia de automobile si motoare,
el a fondat compania Autostar Livorno, care in scurt timp a obtinut
increderea la asa clienti ca Iso-Rivolta si Lamborghini.
Iso-Rivolta (Bizzarrini & Rivolta)
Giotto, impreuna cu alti doi fosti angajati, s-au hotarat sa puna la
cale o masina care sa bata Ferrari la Le Mans. Dar cand toti au
renuntat, Bizzarrini a inceput sa lucreze cu un industrias prosper,
Renzo Rivolta, la o masina care – ai ghicit – sa bata Ferrari. Impreuna
au creat Iso Grifo, un GT superb cu motor V8 Chevy, dar cand Bizzarrini a
insistat pentru o versiune de curse – care sa bata Ferrari la Le
Mans, evident – Rivolta a refuzat.
Dar i-a dat totusi un sasiu pe care sa lucreze. Atunci, in 1964,
Bizzarrini si-a infiintat propria firma si 5300 GT a luat nastere – pe
platforma lui Grifo, dar cu caroserie Giugiaro. Imagineaza-ti un
Frankenstein din supercarurile tale preferate: motor american, stil
italienesc si un sasiu echilibrat aproape perfect. Dupa doar un an, o
versiune de curse – in sfarsit! – a terminat pe locul secund la Le Mans.
Pe scurt, a fost o opera de arta. Bizzarrini SpA a facut doar 155 de
masini pana sa ajunga falimentara in 1969. Cele mai multe erau 5300 GT
sau derivate, iar unele erau Opeluri recarosate. Toate erau absolut
superbe. Toate erau placute la condus. Sunt intr-adevar rare, dar, la
cum arata, cu pedigree-ul de curse si cu o tinuta impecabila realizata
de un geniu, merita un loc in galeria supercarurilor exotice, alaturi de
oricare dintre italiencele de-acolo.
Bizzarrini 5300 GT ( 1964 )
Bizzarrini 5300 GT Corsa Strada ( 1964 )
In 1964 compania a fost redenumita in Società Prototipi Bizzarini.
Dupa comanda "Iso" si in cooperare cu Bertone aceasta asambleaza modele
de masini sport Iso Grifo A-3L si Grifo A-3C. Cel mai interesant fapt in
biografia Bizzarrini a fost modelul demonstrativ al Iso-Rivolta.
Modelele Grifo create de el, au fost redenumite in Bizzarrini Strada
GT-5300. Ele aveau o caroserie de sticla si plastic si erau echipate cu
motoare V8 cu un volum de 5,4 litri, o capacitate de 365 sau 410 CP. Mai
tarziu a aparut Spider-5300 convertibile si GT-Sport.
Din anul 1966, compania a devenit cunoscuta ca "Societatea pe Actiuni
Bizzarrini". Ea producea coupe-ul cu doua locuri GT Europe pe sasiul
de la FIAT-1500, si un motor cu 4 cilindri de 1.9 litri de la Opel. Dupa
trei ani, societatea s-a incetat activitatea.
Bizzarrini GT Europe ( 1966 )
Bizzarrini P538 Barchetta ( 1967 )
Bizzarrini Manta by Giugiaro ( 1968 )
In 1995, in SUA apare o companie mica "World Super Cars" iar
Bizzarrini este unul dintre fondatorii ei. Compania construieste
automobile sport cu o capacitate de 500 CP.
Bizzarrini Kjara ( 2000 )
Bizzarrini BZ ( 2002 )
Bizzarrini GTS ( 2005 )
De atunci, Bizzarrini s-a mai implicat in cateva concepte, iar numele
companiei inca exista.
Asa ca, Giotto, ce-ai zice sa revii la forma din
anii ’60? Stim ca esti pe undeva, pe-acolo. Hai sa le dam celor de la
Maranello motive adevarate de ingrijorare.
Bizzarrini Livorno P538 Barchetta ( 2011 )
Bizzarrini ATS CONCEPT ( 2012 )
ARHIVA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu